Αλλαγές στο χάρτη των πρατηρίων καυσίμων

Αλλαγές στο χάρτη των πρατηρίων καυσίμων
Δεν έχει σταματημό το ράλι ανόδου στην τιμή των καυσίμων. Η αμόλυβδη στα πρατήρια του νομού Τρικάλων αγγίζει πλέον το 1 ευρώ και 80 λεπτά. Οι βενζινοπώλες αποδίδουν τις συνεχιζόμενες υψηλές τιμές στους υψηλούς φόρους, τους οποίους θεωρούν ότι είναι οι ακριβότεροι στην Ευρώπη, συμπληρώνοντας ότι η μόνη λύση για την ενίσχυση της οικονομίας, είναι η πτώση του ΦΠΑ. Την ίδια ώρα η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, παραμένει πάνω από 1 ευρώ το λίτρο (1,003 η μέση τιμή του στα Τρίκαλα). (EUROKINISSI/ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ) Eurokinissi

Συρρικνώθηκε η αγορά των καυσίμων κάτω από τα 6500. Νέες στρατηγικές κινήσεις από τις εταιρείες του κλάδου

Στο πρώτο πεντάμηνο του έτους και παρά τα θετικά δείγματα των πωλήσεων τους δύο πρώτους μήνες, η αγορά των καυσίμων γύρισε ξανά στο κόκκινο. Η εξέλιξη αυτή εντείνει ακόμη περισσότερο τις πιέσεις αλλά και τον ανταγωνισμό στην αγορά, πυροδοτώντας νέες στρατηγικές κινήσεις,

Σε αυτό το περιβάλλον οι μεγάλοι του κλάδου συνεχώς αυξάνουν τα μερίδιά τους επιχειρώντας με νέες προσθήκες στα δίκτυά τους να διατηρήσουν σε υψηλά επίπεδα τις πωλήσεις τους.

Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι η κρίση είχε ως αποτέλεσμα το κλείσιμο περίπου του 23,5% των πρατηρίων, καθώς από περίπου 8500 η αγορά συρρικνώθηκε κάτω από τα 6500 πρατήρια.

Πρωταγωνιστές στις κινήσεις για επέκταση του δικτύου πωλήσεων αναδεικνύονται οι εταιρείες καυσίμων που ελέγχονται άμεσα από τους διυλιστηριακούς ομίλους. Δηλαδή SHELL, AVIN και CYCLON που ελέγχονται από την  MOTOR OIL του Ομίλου Βαρδινογιάννη και ΕΚΟ και BP που ελέγχονται από τα Ελληνικά Πετρέλαια. Οι εταιρείες αυτές που ελέγχουν περίπου το 50% της αγοράς συνέχισαν με επιλεκτικές επιθετικές κινήσεις να αυξάνουν τα μερίδια αγοράς τόσο σε επίπεδο πρατηρίων όσο και σε επίπεδο όγκων πωλήσεων.

Χαρακτηριστικά η Motor Oil μετά την απορρόφηση της Cyclon, με την οποία ενίσχυσε το δίκτυό της με περίπου 200 πρατήρια, προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά των εγκαταστάσεων της Revoil στην Καβάλα αποκτώντας μια ακόμη βάση στη Β. Ελλάδα. Πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι η συνεργασία των δύο εταιρειών είναι πιθανόν να μην περιοριστεί στις αποθήκες της Καβάλας και να αποκτήσει εν δυνάμει στρατηγικό χαρακτήρα.

Αντίστοιχες κινήσεις επέκτασης του δικτύου γίνονται και από τον όμιλο των ΕΛΠΕ. Στόχος είναι να γίνουν επιλεγμένες κινήσεις πανελλαδικά για την πύκνωση της παρουσίας της εταιρείας σε στοχευμένες περιοχές πχ με αυξημένο τουρισμό.

Εκτός από την ενίσχυση του δικτύου σε αριθμό πρατηρίων, οι δύο όμιλοι επιχειρούν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και με άλλους τρόπους. Για παράδειγμα  η Coral μέσω της συνεργασίας που ανέπτυξε με την ΑΒ Βασιλόπουλος, έχει αυξήσει τα πρατήρια που διαθέτουν μίνι μάρκετ, ενώ παράλληλα σε άλλα σημεία έχει προσθέσει άλλες υπηρεσίες όπως καφέ. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και τα ΕΛΠΕ, έχοντας προχωρήσει σε σημαντικές αλλαγές στο δίκτυο της ΕΚΟ ενώ το ίδιο αναμένεται και για το δίκτυο της BP.

Πως διαμορφώνονται τα δίκτυα των εταιρειών

Με βάση τα στοιχεία από το παρατηρητήριο τιμών του υπουργείου ανάπτυξης περίπου το 50% των πρατηρίων της αγοράς ανήκει στις εταιρείες που ελέγχονται από τα δύο διυλιστήρια δηλαδή τις εταιρείες ΕΚΟ, BP, Shell, Avin και Cyclon. Αναλυτικά τα στοιχεία που δίνουν μια ενδεικτική αποτύπωση της κατάστασης της αγοράς έχουν ως εξής:

 EKO

930

14,50%

BP

810

12,70%

SHELL

750

11,70%

ΕΛΙΝΟΙΛ

580

9,00%

REVOIL

550

8,6%

AEGEAN

520

8,10%

AVIN

480

7,50%

ΕΤΕΚΑ

250

3,90%

SILKOIL

240

3,70%

CYCLON

200

3,20%

ΑΛΛΑ ΣΗΜΑΤΑ

400

6,20%

ΑΝΕΞΑΡΤΗΤA ΠΡΑΤΗΡΙA

700

10,90%

Σύνολο

6410

100,00%

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα