Η ζέστη ρίχνει τις επιδόσεις των μαθητών - Καλύτερες επιδόσεις για όσους ζουν βορειότερα

Πανελλαδικές εξετάσεις
Πανελλαδικές εξετάσεις EUROKINISSI

Νέα έρευνα διαπιστώνει την πτώση του μέσου όρου των μαθητικών επιδόσεων στις εξετάσεις που διενεργούνται σε περίοδο καύσωνα

Νέα επιστημονική έρευνα αναδεικνύει την αντίστροφη σχέση μεταξύ της θερμοκρασίας και των επιδόσεων των μαθητών: Όσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία στις σχολικές αίθουσες, τόσο χαμηλότεροι είναι οι βαθμοί που επιτυγχάνουν οι μαθητές στις εξετάσεις.

Η κλιματική αλλαγή και η άνοδος που αυτή συνεπάγεται αναμένεται να έχει επίπτωση και στις επιδόσεις των μαθητών, αναφέρουν οι επιστήμονες, προκρίνοντας ως λύση την τοποθέτηση περισσότερων κλιματιστικών στα σχολεία και στα σπίτια για να μπορούν να συγκεντρωθούν καλύτερα οι μαθητές.

Οι ερευνητές των πανεπιστημίων Χάρβαρντ, Καλιφόρνια-Λος 'Αντζελες (UCLA) και Τζόρτζια, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Τζόσουα Γκούντμαν της Σχολής Διακυβέρνησης Κένεντι του Χάρβαρντ, σύμφωνα με το BBC, ανέλυσαν τις επιδόσεις περίπου δέκα εκατομμυρίων μαθητών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε διάστημα 13 ετών.

Διαπιστώθηκε ότι, όταν οι μαθητές δίνουν εξετάσεις σε περίοδο καύσωνα, οι επιδόσεις τους πέφτουν κατά μέσο όρο (μολονότι μεμονωμένοι μαθητές μπορεί να μην επηρεασθούν). Όταν αντίθετα ο καιρός ψυχραίνει, οι βαθμοί ανεβαίνουν.

Η μελέτη με τίτλο "Ζέστη και Μάθηση" υπολογίζει ότι για κάθε άνοδο της μέσης θερμοκρασίας κατά 0,55 βαθμούς Κελσίου υπάρχει μια πτώση της τάξης του 1% στις επιδόσεις. Η αρνητική επίπτωση αρχίζει να γίνεται αισθητή, όταν η θερμοκρασία ξεπερνά τους 21 βαθμούς Κελσίου. Η πτώση στην απόδοση των μαθητών είναι μεγαλύτερη μετά τους 32 βαθμούς Κελσίου και ακόμη πιο ορατή μετά τους 38 βαθμούς.

Η επίπτωση της ζέστης είναι μεγαλύτερη στα παιδιά από φτωχές οικογένειες, πιθανώς επειδή στο σπίτι τους δεν έχουν κλιματιστικό. Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι αν σημαντικές εξετάσεις (π.χ. για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια) συμπέσουν με κύμα καύσωνα, οι μαθητές από πλουσιότερες οικογένειες έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα.

Η μελέτη εν μέρει εξηγεί γιατί οι μαθητές από βόρεια και ψυχρότερα κλίματα συνήθως εμφανίζουν καλύτερες σχολικές επιδόσεις σε σχέση με μαθητές από ζεστές νότιες χώρες (π.χ. στα τεστ Pisa του ΟΟΣΑ).

Δείτε εδώ την επιστημονική δημοσίευση.

ADVERTISING

SHARE: