Airtickets – Tripsta: Απέλυσε 180 εργαζόμενους από το γραφείο της στην Αθήνα

Airtickets – Tripsta: Απέλυσε 180 εργαζόμενους από το γραφείο της στην Αθήνα

Ένα βήμα πριν από το λουκέτο βρίσκεται η Airtickets η οποία αποτελούσε για χρόνια ένα από τα πιο επιτυχημένα παραδείγματα ελληνικής start up

Αυτό που φοβόντουσαν οι υπάλληλοι της Airtickets – Tripsta στα γραφεία της Αθήνας, καθώς είχε προηγηθεί πριν από λίγες εβδομάδες η απόλυση του προσωπικού (80 ατόμων) στο Βουκουρέστι, τελικά έγινε. Χθες ο δημιουργός της εταιρείας, Φίλιππος Μπρίνκμανν, τους συγκέντωσε και σχεδόν κλαίγοντας, τους ανακοίνωσε ότι θα έπρεπε να απολυθεί το σύνολο των εργαζομένων (περίπου 180 άτομα).

Στις θέσεις τους, τόσο στην Αθήνα όσο και στο Βουκουρέστι, θα παραμείνουν μέχρι το τέλος Ιουλίου υπάλληλοι που εργάζονται στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών ώστε να εξυπηρετούνται όσοι ήδη έχουν αγοράσει εισιτήρια από την πλατφόρμα της εταιρείας.

Η μαύρη τρύπα

Η είδηση της κατάρρευσης της Airtickets – Tripsta έπεσε σαν κεραυνός στην αγορά καθώς μέχρι και το τέλος του 2017 δεν υπήρχαν σημάδια που να έδειχναν την εξέλιξη αυτή. Σύμφωνα με πληροφορίες του News24/7 η διοίκηση μετά από πληροφορίες που είχε για μαύρη τρύπα που είχε δημιουργηθεί στα ταμεία της ζήτησε την συμβολή μίας εκ των Big 4 ελεγκτικών εταιρειών που επιβεβαίωσε πριν από μερικές εβδομάδες την ύπαρξη του προβλήματος.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες έγινε προσπάθεια εξεύρεσης στρατηγικού επενδυτή στην Ολλανδία χωρίς όμως αίσιο τέλος. Καθώς ο κ. Μπρίνκμανν έβλεπε τα χειρότερα να έρχονται επέλεξε να καλύψει πρώτα τους εργαζόμενους της εταιρείας του.

Η ανακοίνωση της εταιρείας

H Tripsta και η airtickets® ανακοινώνουν ότι τις προσεχείς ημέρες είναι υποχρεωμένες να προβούν σε ριζική αναδιάρθρωση της λειτουργίας τους και να αναστείλουν προσωρινά την έκδοση μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.

Παρά τις διαρκείς προσπάθειες των εταιρειών να αντεπεξέλθουν στην αναίτια και άδικη συμπεριφορά συνεργατών τους και συγκεκριμένα πολυεθνικών εταιρειών διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων και διανομής εισιτηρίων, δυστυχώς η πρωτοφανώς άδικη, επιθετική και καταχρηστική συμπεριφορά απέναντί τους, αποστράγγισε αιφνίδια τα ταμειακά τους διαθέσιμα.

Το επιχειρηματικό πλάνο που εφαρμόστηκε, η περικοπή των δαπανών και η εξισορρόπηση των προβλημάτων ρευστότητας των εταιρειών οι οποίες έχουν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, είχαν ήδη αρχίσει να αποδίδουν θετικά αποτελέσματα και δημιούργησαν βάσιμες προοπτικές για την επιχειρηματική ανάκαμψή τους. Επιπλέον, η καινοτόμος συμφωνία που πέτυχαν οι εταιρείες με την ΙΑΤΑ – που εκπροσωπεί 290 αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο – και η πολύ ευνοϊκή ρύθμιση αποπληρωμής των υποχρεώσεών τους, ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη θετική έκβαση του εγχειρήματος.

Δυστυχώς, όμως, συγκεκριμένοι συνεργάτες, προσδοκώντας σε πρόσκαιρα οφέλη, αντί να σταθούν αρωγοί, υπονόμευσαν οποιοδήποτε σχεδιασμό και με απαράδεκτο τρόπο έπληξαν την επιβίωση των δύο εταιρειών. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν ένα τόσο ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας, που κατέστησε αδύνατη τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας τους.

Είναι αυτονόητο ότι η Tripsta και η airtickets® στρέφονται εναντίον τους με όλα τα νομικά και δικαστικά μέσα και ευελπιστούν στη δικαίωσή τους από την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Ωστόσο, η δικαστική διαδικασία είναι χρονοβόρος. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες, αφού εξάντλησαν κάθε δυνατή εναλλακτική λύση, οδηγήθηκαν στη δύσκολη απόφαση της αναδιάρθρωσης και της προς το παρόν αναστολής έκδοσης μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.

Πρώτο μέλημα των εταιρειών υπήρξε η πλήρης εξασφάλιση των δεδουλευμένων και όλων των νόμιμων αποζημιώσεων προς τους εργαζομένους τους και η εξόφληση όλων των υποχρεώσεών τους προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.

H Tripsta και η airtickets® ήταν και είναι οι μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες του κλάδου και οι μοναδικές που ανταγωνίστηκαν ευθέως τους πολυεθνικούς ανταγωνιστές τους, οι οποίοι άλλωστε θα είναι και οι μόνοι ωφελημένοι από τη σημερινή εξέλιξη.

Οι ιστότοποι των εταιρειών λειτουργούν και θα λειτουργούν κανονικά. Τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις όλων των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ.

Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση των δύο εταιρειών, με σεβασμό προς τους πελάτες τους και προς την ιστορία τους, θα εργαστούν με αξιοπρέπεια και ευσυνειδησία και με μοναδικό μέλημα την εξυπηρέτηση των πελατών τους.

Για κάθε εξέλιξη οι εταιρείες θα παράσχουν άμεση ενημέρωση προς όλους.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα