Ελληνικοί ξηροί καρποί στην κορυφή της Ευρώπης

Ελληνικοί ξηροί καρποί στην κορυφή της Ευρώπης

Συνολικά 95 ελληνικά προϊόντα έφτασαν να διακριθούν στην εκδήλωση του International Taste & Quality Institute - Τι λένε στο News 24/7 οι συντελεστές της επιτυχίας

Μια ελληνική οικογενειακή επιχείρηση που παλεύει κόντρα στον καιρό. Και καταφέρνει να εξαγάγει τα ποιοτικά προϊόντα της και να κερδίζει βραβεία σερί. Τα μέλη της οικογένειας Πέτρου ήταν τα τιμώμενα πρόσωπα της εκδήλωσης του International Taste & Quality Institute (iTQi ή ελληνιστί Διεθνής Οργανισμός Γεύσης και Ποιότητας) στις Βρυξέλλες.

Ο οργανισμός iTQi με έδρα στην καρδιά της Ευρώπης είναι ο κορυφαίος οργανισμός που έχει ως στόχο τη δοκιμή και την προώθηση τροφίμων και ποτών ανώτερης γεύσης από ολόκληρο τον κόσμο. Φέτος, βραβεύτηκαν 1.850 προϊόντα φαγητού και ποτού από 90 χώρες. Είναι αυτά που ξεχώρισαν από διαδικασίες «τυφλής γευσιγνωσίας» που πραγματοποιήθηκαν από ανεξάρτητες επιτροπές σεφ και σομελιέ από όλον τον κόσμο.

Τιμώμενη χώρα στην εκδήλωση ήταν η Ελλάδα –μεγάλη τιμή και καταπληκτική διαφήμιση για τα προϊόντα και την ίδια τη χώρα. 95 προϊόντα έφτασαν να διακριθούν, διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι είχε να συναγωνιστεί προϊόντα από χώρες όπως η Κίνα, η Ιαπωνία, αλλά και η Ιταλία και η Γαλλία.

«Οι διακρίσεις των ελληνικών προϊόντων δείχνουν την ποιότητά τους. Τα προϊόντα μας αναζητούν την αναγνώριση και την ορατότητα. Και την αξίζουν. Είμαστε περήφανοι γι’ αυτά και τα στηρίζουμε. Και είναι διπλή τιμή μου, να βρίσκονται με ποιοτικά προϊόντα από άλλες χώρες που ξεχωρίζουν για την ποιότητά τους επίσης!», δήλωσε η πρέσβης της Ελλάδας στις Βρυξέλλες Ελευθερία Γαλαθιανάκη.

Ελληνικοί ξηροί καρποί στην κορυφή της Ευρώπης

Ξηροί καρποί delicatessen

Στην τελετή που έγινε το βράδυ της Δευτέρας ,η εκπρόσωπος και επικεφαλής της εταιρίας Πέτρου Νατς, η Αγγελική Πέτρου ανέβηκε στην σκηνή του Βασιλικού Θεάτρου για να παραλάβει το Crystal Award, που σημαίνει ότι η εταιρία είχε υψηλές βαθμολογίες και βραβείο με τρία αστέρια για τρία συνεχόμενα χρόνια. «Στην εταιρία μας όλα είναι χειροποίητα, με την έννοια ότι εμείς τα κάνουμε όλα… Το βραβείο αυτό σήμερα είναι μια επιβράβευση των κόπων μας», είπε η διευθύνουσα σύμβουλος της «Πέτρου Νατς».

Η ιστορία της επιχείρησης ξεκινά σαν παραμύθι: «Μια φορά και έναν καιρό, στους πρόποδες του Κισσάβου, κατοικία των Μαγνήτων, στα μέσα του 14ου αιώνα, ιδρύθηκε 35 χιλιόμετρα ανατολικά της Λάρισας, ο οικισμός της Αγιάς. Με διαχρονικά πλεονεκτήματα το άφθονο νερό του Κισσάβου αλλά και τα παράλιά του, τα οποία αποτελούσαν εμπορικά λιμάνια της τότε εποχής, η Αγιά δραστηριοποιήθηκε στην πλούσια παραγωγή μεταξιού, βαμβακιού και φουντουκιών...».

Οι καλλιέργειες με το πέρασμα του χρόνου αντικαταστάθηκαν, αλλά η οικογένεια Πέτρου, πιστή στην παράδοση τόσων αιώνων, καλλιεργεί με αγάπη έως σήμερα, όλα τα κτήματά της, αποκλειστικά με φουντουκιές, σεβόμενη την εύφορη γη και τους πλούσιους καρπούς της. Σήμερα, διατηρώντας το μεράκι και την αγάπη για τη δουλειά της, οραματίζεται να μετατρέψει σταδιακά όλες τις ιδιόκτητες συμβατικές καλλιέργειες φουντουκιών σε βιολογικές.

Η επιχείρηση παραμένει οικογενειακή. Ανήκει σε δύο οικογένειες του Ιωάννη Πέτρου, με διάδοχο την Αγγελική Πέτρου, και του Σταύρου Πέτρου, με διάδοχο τον Ευάγγελο Πέτρου. «Διοικητικά τα ηνία έχουν περάσει στα παιδιά πρόεδρο και διευθύνουσα σύμβουλο την Αγγελική Πέτρου, δηλαδή εμένα», εξηγεί η Αγγελική. «Αγαπάμε αυτό που κάνουμε! Έχουμε δουλέψει πάρα πολύ και έχουμε επενδύσει πολύ χρόνο στο να παράγουμε υπεύθυνα και με ηθική προϊόντα. Ονειρευόμαστε ένα μέλλον με πολλές επενδύσεις και ανοιχτές θέσεις εργασίας», μας λέει.

Πλήρης ανακαίνιση εγκαταστάσεων με δικά τους κεφάλαια, χωρίς ΕΣΠΑ και χρηματοδοτήσεις, προσθήκη νέων καινοτόμων προϊόντων πάντα προσαρμοσμένα στις νέες τάσεις της αγοράς, επένδυση σε δημιουργία εργαστηρίου RnD, βραβεύσεις απο ITQI και «Γαστρονόμο», εξαγωγικό τμήμα και στρατηγική με εξαγωγικό προσανατολισμό. Οι απόγονοι της οικογένειας κάνουν ο,τι μπορούν για να φέρουν τον φρέσκο αέρα στην εταιρία. « Οι μεγαλύτερες δυσκολίες είναι η φορολογία», παραδέχεται η Α. Πέτρου.

«Μπήκαμε και στην αγορά του B2C δημιουργώντας συσκευασίες retail, κάτι που ανύψωσε το ηθικό της εταιρείας και ενίσχυσε την εικόνα και την υπεραξία του προϊόντος στην B2B αγορά».

Εδώ και τρία χρόνια, η οικογένεια Πέτρου εξάγει τα προϊόντα της συστηματικά. «Θέλει μεθοδικότητα, υπομονή και επιμονή. Είναι αποτέλεσμα συνδυασμού πολλών παραγόντων, όπως η συμμετοχή σε εκθέσεις, το ίδιο το στήσιμο τμήματος και η στόχευση αγοράς . Είναι αρκετά δύσκολο για να γίνει σωστά και με μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Πιστεύουμε στο Project εξαγωγές και πιστεύουμε ότι θα καρποφορήσει. Έχουμε σε διάφορες χώρες δραστηριότητα όπως τις Ρουμανία, Βουλγαρία, Τσεχία, Ρωσία, Αυστρία, Βέλγιο, Γαλλία, Μεγάλη Βρετανία, Αμερική και πάντα στον κλάδο των ingredients», τονίζει.

«Χρειάζεται όραμα, προσπάθεια, υπομονή και εξωστρέφεια. Οι περισσότερες επιχειρήσεις που το παλεύουν σήμερα στην Ελλάδα βρίσκονται σε φιλοσοφία και όραμα στη δεκαετία του ‘90. Πρέπει εκσυγχρονιστούν με δικές τους προσπάθειες και να μην περιμένουν τα αργοπορημένα ΕΣΠΑ να τους χτυπήσουν την πόρτα», καταλήγει η Α. Πέτρου.

ADVERTISING

SHARE: