H ΥΠΑ ναρκοθετεί τη συμφωνία παραχώρησης των 14 αεροδρομίων

H ΥΠΑ ναρκοθετεί τη συμφωνία παραχώρησης των 14 αεροδρομίων
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ - ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ ΓΙΑΝΝΗ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΣΤΟ ΕΡΓΟΤΑΞΙΟ ΤΗΣ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ 10-28 ΤΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΟΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΕ ΣΥΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ MotionTeam

Την αναβολή των έργων στο αεροδρόμιο "Μακεδονία" ζητούν φορείς της Β. Ελλάδας, με στόχο να μην πληγεί ο τουρισμός. Η επιμονή της ΥΠΑ και ο κίνδυνος να ναυαγήσει η συμφωνία με τη Fraport

Αδυναμία αντίληψης της πραγματικότητας, σκοπιμότητα ή απλώς το αθάνατο ελληνικό δημόσιο σε όλο του το μεγαλείο;

Το πρόβλημα που έχει ανακύψει με τα έργα στους διαδρόμους του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης, με ευθύνη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα τη συμφωνία με τη Fraport, σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο για την ελληνική οικονομία.

Πιο συγκεκριμένα, από το 2006 (!) υποτίθεται ότι έπρεπε να έχει γίνει το έργο της διασταύρωσης των διαδρόμων του αεροδρομίου “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης. Για διάφορους λόγους καθυστέρησε και -όπως είχε διαβεβαιώσει η κυβέρνηση- τα έργα θα ολοκληρώνονταν τον Μάρτιο του 2017, πριν δηλαδή ξεκινήσει η τουριστική περίοδος.

Το έργο όμως δεν έχει ξεκινήσει ακόμα και, σε περίπτωση που ξεκινήσει τώρα, θα είναι σε εξέλιξη στην κορύφωση της τουριστικής περιόδου, με δραματικές επιπτώσεις στον τουρισμό.

Οι δύο διάδρομοι διασταυρώνονται μεταξύ τους και για ένα διάστημα θα γίνονται έργα παράλληλα. Ως προσωρινή λύση έχει προκριθεί η αναβάθμιση του υπάρχοντος διαδρόμου τροχοδρόμησης που χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη πριν και μετά την απογείωση ή προσγείωση για να φτάσουν στα σημεία στάθμευσης. Ο τροχιόδρομος αυτός δεν τέμνει τους άλλους δύο, αλλά η δυναμικότητά του δύσκολα θα μπορεί να ανταποκριθεί σε αυξημένη κίνηση.

Αυτό σημαίνει ότι, αν ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δεν βιαστεί να δώσει λύση στο πρόβλημα (αναβάλλοντας την έναρξη των έργων), υπάρχει κίνδυνος απώλειας εκατομμυρίων ευρώ.

Μια περίεργη επιμονή

Και εδώ αρχίζει το θέατρο του παραλόγου, καθώς η YΠΑ επιμένει στην άμεση έναρξη του έργου μεσούσης της τουριστικής περιόδου και προτείνει, κατά τη διάρκεια των εργασιών, να χρησιμοποιείται ως κύριος διάδρομος από-προσγείωσης, ο βοηθητικός διάδρομος που τροχοδρομούν τα αεροσκάφη από τον κύριο διάδρομο μέχρι το χώρο στάθμευσης.

Ήδη αεροπορικές εταιρείες αλλάζουν τα σχέδιά τους για το καλοκαίρι του 2017 ακυρώνοντας πτήσεις προς τη Θεσσαλονίκη και δρομολογώντας τα αεροσκάφη τους σε άλλους προορισμούς, λόγω του κινδύνου της απόφασης της ΑΠΑ και της ασάφειας αναφορικά με την ικανότητα και την ασφάλεια του αεροδρομίου.

Όλοι οι τουριστικοί φορείς και όλες οι τοπικές αρχές (περιφερειάρχης, δήμαρχοι της ευρύτερης περιοχής κ.λπ.) ζητάνε την αναβολή των έργων για την περίοδο της χαμηλής κίνησης που έχει και σαφώς λιγότερα δρομολόγια.

Επιπλέον, η χρήση του τροχόδρομου ως κυρίου διαδρόμου, γεννά πολλά ερωτηματικά ασφαλείας, γιατί πρόκειται να γίνει σε περίοδο υψηλής κίνησης του αεροδρομίου (καλοκαιρινή-τουριστική περίοδος). Επιπλέον, η χρήση του τροχόδρομου, ως κανονικού διαδρόμου, σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, επιτρέπεται κάτω από πολύ ειδικές επείγουσες συνθήκες και μόνο για λίγες ώρες ημερησίως.

Επίσης, ο τροχόδρομος δεν υποστηρίζεται από ILS (Instrumental Landing System) και ραδιοβοηθήματα, έτσι οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις θα πραγματοποιούνται μόνον οπτικά, όταν στη Θεσσαλονίκη είναι συνηθισμένα και συχνά τα προβλήματα ομίχλης.

Πέρα όμως από τα ζητήματα ασφαλείας, που ασφαλώς είναι και τα σημαντικότερα, η επιμονή της ΥΠΑ βάζει σε κίνδυνο και τη συμφωνία με τη Fraport. Αν η Fraport παραλάβει το αεροδρόμιο, με τα έργα σε εξέλιξη, θα πρέπει να αναστείλει τη λειτουργία του, καθώς δεν θα μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια των πτήσεων και αποκλείεται να το ρισκάρει.

Έτσι, είναι πολύ πιθανό, να αρνηθεί να το παραλάβει, λόγω μη τήρησης των συμφωνηθέντων, κάτι που θα θέσει σε κίνδυνο όλη τη συμφωνία παραχώρησης των 14 αεροδρομίων, καθώς το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο από τα 14 και σημαντικός πυλώνας της επένδυσης.

Η μη ολοκλήρωση της συμφωνίας θα επιφέρει απώλεια εσόδων της τάξεως των 10 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 1,3 δισ. ευρώ άμεσα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα