Praktiker: H εταιρεία που έμαθε (ξανά) τους Έλληνες να μαστορεύουν

Praktiker: H εταιρεία που έμαθε (ξανά) τους Έλληνες να μαστορεύουν

Με αφορμή την συμπλήρωση 25 χρόνων παρουσίας της στην Ελλάδα τo news247 συνομίλησε με τον Διευθύνοντα Σύμβολο της Praktiker Hellas Γιάννη Σελαλμαζίδη ώστε να μάθει το μυστικό της επιτυχίας της

Πάμε τον χρόνο πίσω. Πίσω 25 χρόνια, στο 1991. Τότε που στην Αθήνα δεν υπήρχε καμία μεγάλη ξένη αλυσίδα από αυτές που ξέρουμε σήμερα. Και ξαφνικά λίγο πριν τελειώσει ο χρόνος, τον Νοέμβριο, η πρωτεύουσα ετοιμάζεται για δύο μεγάλα εγκαίνια. Τα πρώτα διάσημα και πολυαναμενόμενα. Θα άνοιγαν στην πλατεία Συντάγματος τα πρώτα McDonald's στον χώρο που φιλοξενούνταν για δεκαετίες το ζαχαροπλαστείο του Παπασπύρου. Τα δεύτερα εγκαίνια, ενδιαφέροντα, αλλά λίγο «περίεργα». Στο Ελληνικό θα άνοιγε κάτι σαν μεγάλο σούπερ μάρκετ, το οποίο δεν θα είχε όμως τρόφιμα, αλλά κυρίως εργαλεία και δομικά υλικά. Ο λόγος για τα Praktiker.

«Τότε η γερμανική μητρική έκανε τα πρώτα βήματα στο εξωτερικό. Και όταν κάνεις τα πρώτα βήματα έχεις και τις πρώτες παιδικές ασθένειες. Από την στιγμή που δεν ήταν κάποια πολυεθνική εταιρεία ήθελαν να μεταφέρουν, αυτούσιο το concept που είχαν στην Ελλάδα. Με τον καιρό είδαν ότι το αυστηρό μοντέλο του DIY (Do It Yourself) δεν μπορούσε να προχωρήσει στην Ελλάδα και άρχισαν να κάνουν κάποιες “τροποποιήσεις”. Εμπλούτισε την γκάμα, έβαλε ηλεκτρονικά, εξοπλισμό για αυτοκίνητο, είδη κήπου και κουζίνας που έφεραν και τις γυναίκες στα καταστήματα μας και πλέον γίναμε ένα τεχνικό πολυκατάστημα» με κατεύθυνση στο Home Improvement εξηγεί ο κ. Γιάννης Σελαλμαζίδης, o Διευθύνων Σύμβουλος της Praktiker Hellas, ο οποίος βρίσκεται από το 1995 στο τιμόνι της εταιρείας.

Praktiker: H εταιρεία που έμαθε (ξανά) τους Έλληνες να μαστορεύουν
WWW.IMAGEPRO.GR

Συζητάμε στο γραφείο του πίνοντας τσάι με κρόκο Κοζάνης, που έφτιαξε ο ίδιος, υπερήφανος τύπος DiY και υπερήφανος που τα Praktiker συνέβαλαν στο να γίνουν οι Έλληνες έστω και λίγο πιο δραστήριοι και να πιάσουν πιο εύκολα ένα κατσαβίδι ή μία πένσα. «Οι Έλληνες δεν εκφράζουμε εύκολα το DIY που έχουμε μέσα μας, προτιμούμε να φωνάξουμε τον υδραυλικό ή τον ηλεκτρολόγο. Και αυτό οφείλεται τόσο στην έλλειψη τεχνικής παιδείας στα σχολεία μας όσο και στο ότι το DIY θέλει πειθαρχία, θέλει σύνεση, δεν θέλει βιασύνη, θέλει συνέχεια, θέλει συγκεκριμένες ενέργειες τις οποίες εμείς δεν έχουμε σε αυτό το βαθμό στην κουλτούρα μας. Είμαστε πιο ανυπόμονος λαός, καταφεύγουμε πολύ στο εμπόριο, είμαστε λαός που τα θέλει γρήγορα όλα. Είμαστε από τους λαούς που σπάνια θα καθίσουμε να διαβάσουμε οδηγίες χρήσης όταν αγοράζουμε ένα προϊόν».

Με αυτές τις δυσκολίες που ξεπεράστηκαν με την προσαρμογή της αλυσίδας στις τοπικές «ιδιαιτερότητες» η Praktiker Hellas βρήκε σύντομα το δρόμο της και έγινε το πιο πετυχημένο παιδί του τότε Ομίλου, ο οποίος πλέον είχε επεκταθεί σχεδόν στην μισή Ευρώπη. Τα ελληνικά καταστήματα φιγουράρανε στις πρώτες θέσεις τόσο σε πωλήσεις ανά τετραγωνικό όσο και σε απόδοση. Το ελληνικό μοντέλο διοίκησης αποτελούσε πλέον case study στον όμιλο και οι επισκέψεις από το εξωτερικό γίνονταν όλο και πιο συχνές ώστε να μελετήσουν αν μπορούσε να αντιγραφεί.

Praktiker: H εταιρεία που έμαθε (ξανά) τους Έλληνες να μαστορεύουν

Η ειρωνεία της τύχης θέλει την Praktiker Ηellas να αντέχει στην ελληνική κρίση και ύφεση αλλά να μην συμβαίνει το ίδιο και με την γερμανική μητρική. Σε αντίθεση με άλλες θυγατρικές που οδηγήθηκαν σε ξαφνικό ή σε αργό θάνατο η επιτυχημένη πορεία στην Ελλάδα προσέλκυσε το ενδιαφέρον της καναδικής επενδυτικής εταιρείας Fairfax που σήμερα αποτελεί και τον μοναδικό μέτοχο της Praktiker Hellas.

«Το 2013 η μητρική Praktiker πτώχευσε. Μετά από την πτώχευση περάσαμε μία πολύ δύσκολη περίοδο. Εκεί που ήμασταν ένα καραβάκι δεμένο σε ένα υπερωκεάνιο πλέον έπρεπε αυτό το καράβι, το γερό καράβι, να πρέπει να ταξιδεύει μόνη του. Μη ξεχνάμε ότι την ίδια περίοδο και η χώρα είχε τα προβλήματα της με αποτέλεσμα και οι προμηθευτές μας να είναι πιο κουμπωμένοι» αναφέρει ο κ. Σελαλμαζίδης ο οποίος κατάφερε, με όλη τη διοικητική ομάδα, να βρει την λύση να συνεχίσει η Praktiker Hellas απρόσκοπτα τις δραστηριότητες της. Συνεργάστηκε, μεταξύ άλλων, και με έναν πρώην ανταγωνιστή της Praktiker στην Γερμανία, από τους μεγαλύτερους παίκτες στην αγορά του DIY, επιτυγχάνοντας να έχει πρόσβαση στο μεγαλύτερο μέρος της γκάμας των προϊόντων που πουλάει και ενδιαφέρουν την ελληνική εταιρεία στις καλύτερες δυνατές τιμές που μπορεί να έχει κάποιος μέσα από τις κοινές παραγγελίες.

Praktiker: H εταιρεία που έμαθε (ξανά) τους Έλληνες να μαστορεύουν

Στην Ελλάδα η εταιρεία συνεχίζει να επεκτείνεται με το πλέον πρόσφατο κατάστημα, το 15ο, να ανοίγει στην Ρόδο τον Αύγουστο ενώ εξετάζει την επέκταση της και σε νέα σημεία με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Επόμενα βήματα που θα γίνουν με προσεκτικά βήματα παρά την υψηλή ρευστότητα και τον μηδενικό δανεισμό. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το 2015, μία ιδιαίτερη δύσκολη χρονιά για το λιανεμπόριο λόγω της πολιτικής αστάθειας και των capital controls, η Praktiker Ηellas κατάφερε να παρουσιάσει αύξηση πωλήσεων κατά 3,8% φθάνοντας τα 167 εκατ. ευρώ.

Έχοντας διαγράψει ήδη 25 χρόνια στο τιμόνι της Praktiker Hellas o Γιάννης Σελαλμαζίδης δεν μπορεί παρά να είναι αισιόδοξος για το μέλλον της και αυτό οφείλεται και στην σιγουριά που προσφέρει ο επενδυτικός όμιλος της Fairfax, όχι όμως μόνο σε οικονομικό επίπεδο. «Στις επιχειρήσεις αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα που φέρνεις. Σε εμάς είναι και το πως το φέρνεις, δηλαδή ο τρόπος. Όλα αυτά τα χρόνια πορευθήκαμε με τις αξίες που είχαμε και χαρήκαμε πάρα πολύ όταν είδαμε ότι και η Fairfax είναι ένας όμιλος με στιβαρές αξίες. Τις αρχές και τις αξίες αυτές τις έχω στο γραφείο μου, σε περίοπτη θέση» (σ.σ. αρχές που μιλάνε για ακεραιότητα, ηθική, ειλικρίνεια, σεβασμό, την παροχή ίδιων ευκαιριών στους εργαζόμενους, την συνεχή βελτίωση και την ικανοποίηση, τόσο των εργαζομένων όσο και των πελατών).

Praktiker: H εταιρεία που έμαθε (ξανά) τους Έλληνες να μαστορεύουν
WWW.AKZOT.GR

Ως προς το τελευταίο μία από τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής Praktiker είναι ότι υπάρχει απευθείας γραμμή επικοινωνίας (σ.σ. δεν περνάει καν από γραμματεία) επικοινωνίας των 1.400 εργαζομένων με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας ενώ και το κάθε email πελάτη κοινοποιείται σε όλη την διοικητική ομάδα. «Εμείς το βλέπουμε ότι με αυτό τον τρόπο έχουμε μία δωρεάν πληροφόρηση. Μέσα από τα μάτια του πελάτη μαθαίνουμε το τι πάει καλά και τι όχι και αυτό μας βοηθάει να βελτιωθούμε. Στα email έχουμε και ύμνους αλλά έχουμε και παράπονα. Και όταν έχουμε παράπονα σε ένα κατάστημα θα είναι ο διευθυντής αυτός που θα πάρει τηλέφωνο στον δυσαρεστημένο πελάτη μέσα σε 24 ώρες.

Η ικανοποίηση των ανθρώπων μας και των πελατών μας, η ανταπόκριση μας στις συνθήκες της αγοράς και η εξέλιξη μας με κάνουν να είμαι αισιόδοξος για το μέλλον της Praktiker. Πιστεύω ότι θα συνεχίσει να εκπλήσσει θετικά, να ικανοποιεί τους πελάτες της και να πρωταγωνιστεί στην αγορά για τουλάχιστον 25 χρόνια ακόμη».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Η Praktiker Hellas έγινε 25 χρονών

ADVERTISING

SHARE: