Θεόδωρος Βασιλάκης: Οι 5 κινήσεις του που δείχνουν ότι δεν ήταν ο κλασικός Έλληνας επιχειρηματίας

Θεόδωρος Βασιλάκης: Οι 5 κινήσεις του που δείχνουν ότι δεν ήταν ο κλασικός  Έλληνας επιχειρηματίας

'Ο ιδρυτής της Aegean Θεόδωρος Βασιλάκης διέφερε από την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων επιχειρηματιών και αυτό φαίνεται και από τις πράξεις του και από την στάση ζωής του

Το τελευταίο αντίο σήμερα για τον ιδρυτή της Aegean, Θεόδωρο Βασιλάκη, είναι μία καλή αφορμή να σταθούμε σε αυτά που τον έκαναν να ξεχωρίζει και να αποτελεί παράδειγμα για τον επιχειρηματικό κόσμο.

Μπορεί να ήταν αυτοδημιούργητος και να χαρακτηρίζονταν από φιλοπατρία όπως ο Ελευθέριος Μουζάκη ή να είχε αναπτύξει έντονο φιλανθρωπικό έργο το οποίο όπως και ο Στέλιος Σκαβενίτης με κάθε τρόπο προσπαθούσε να κρατήσει κρυφό, όμως υπάρχουν κάποιες μικρές ή μεγάλες κινήσεις οι οποίες τον έκαναν να ξεχωρίζει και να αφήνει πίσω του μία ξεχωριστή, φωτεινή, σελίδα στο βιβλίο της ελληνικής επιχειρηματικότητας.

Ρισκάροντας στα 59 του

Όταν οι περισσότεροι επιχειρηματίες που έχουν περάσει τα 50 ψάχνουν το τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιηθεί όσο πιο ομαλά γίνεται η διαδοχή στην εταιρεία τους, και οι περισσότεροι δημόσιοι υπάλληλοι αν δεν έχουν βγει ήδη στην σύνταξη έχουν κατεβάσει ταχύτητα, ο Θεόδωρος Βασιλάκης πραγματοποιούσε, λίγο πριν από τα 60 του, την κίνηση με την οποία θα γινόταν αργότερα γνωστός στο πανελλήνιο και όχι μόνο.

Μπορεί να έχει κυριαρχήσει η φράση ότι όσο πιο νέος τόσο πιο εύκολα παίρνεις ρίσκα όμως ο Θεόδωρος Βασιλάκης πήρε το μεγαλύτερο ρίσκο τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο το 1999 μπαίνοντας στην αγορά των τακτικών πτήσεων κόντρα στην πανίσχυρη Ολυμπιακή. Η καταστροφική - για την ίδια αλλά και για τον ανταγωνισμό - τιμολογιακή πολιτική της Ολυμπιακής είχε οδηγήσει στην αποτυχία περί τις 20 εταιρείες που φιλοδοξούσαν να αποτελέσουν την πρώτη ιδιωτική αεροπορική στην Ελλάδα. Ο Θεόδωρος Βασιλάκης όχι μόνο κατάφερε να επιβιώσει σε μία εποχή που ο κρατικός ανταγωνιστής του πλήρωνε λιγότερους φόρους και τέλη, αλλά και να εξαγοράσει την Ολυμπιακή και να είναι σήμερα η Ελλάδα μία από τις ελάχιστες περιπτώσεις όπου προβληματικοί κρατικοί αερομεταφορείς δεν πέρασαν σε ξένα χέρια.

Διδάσκοντας συνεργασία σε κορυφαίο επίπεδο

Μπορεί η Aegean να έχει συνδέσει το όνομα της με την οικογένεια Βασιλάκη όμως οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν ότι πρόκειται για ένα πολυμετοχικό σχήμα όπου εμπιστεύτηκε και στήριξε το όραμα που είχε ο Θεόδωρος Βασιλάκης. Σε μία χώρα όπου δεν τολμάς να πεις σε κάποιον να συνεργαστείς, πόσο περισσότερο να ενώσει τις δυνάμεις τους με άλλους επιχειρηματίες όπου δεν θα είναι αυτοί που θα κινούν τα νήματα ο Θεόδωρος Βασιλάκης αποτέλεσε το πρώτο λαμπρό παράδειγμα σε τόσο μεγάλα μεγέθη. Πριν από μερικά χρόνια κατά την ομιλία του στην τελετή βράβευσης του από το ΙΟΒΕ ο ιδρυτής της Aegean είχε αναφέρει:

Αεροσκάφος της Aegean
Αεροσκάφος της Aegean ALEXANDROS MICHAILIDIS / SOOC

Ιδιαίτερα υπερήφανο με κάνει, βεβαίως, να αισθάνομαι το γεγονός ότι η AEGEAN είναι από τις πολύ λίγες επιτυχημένες πολύ-μετοχικές συνεργασίες στη χώρα μας. Στην ελληνική εμπειρία αρκετά συχνά πετυχαίνουμε μονοί μας, αλλά σπάνια συνεργαζόμαστε με άλλους για να πετύχουμε περισσότερα.

‘Έτσι, με τον αείμνηστο Βασίλη Κωνσταντακόπουλο & την οικογένεια του, τον Γ. Δαυίδ, το Δ. Ιωάννου και τον Όμιλο της Πειραιώς με το Μιχάλη το Σάλα ξεκινήσαμε μαζί από την αρχή της προσπάθειας της Aegean. Δυο χρόνια αργότερα ενώσαμε τις δυνάμεις μας με το Θανάση και τον Πάνο Λασκαρίδη.

Tα πρώτα χρόνια, δοκιμαστήκαμε όλοι, με τις συχνές αυξήσεις κεφαλαίου που χρειάσθηκε να γίνουν. Όμως, το μετοχικό σχήμα άντεξε, έδεσε, και συνεχίζει έχοντας συμβάλει πολλαπλά και πέραν της απλής οικονομικής συμμετοχής. Τους ευχαριστώ ειλικρινά.

Επιχειρηματική οικογένεια

Σε όσους καλύπτουμε το επιχειρηματικό ρεπορτάζ είναι γνωστό ότι είναι πολύ σπάνιο να έχουν πραγματικά ενεργό ρόλο στην επιχειρηματική δραστηριότητα όλα τα μέλη της οικογένειας. Ο Θεόδωρος μαζί με την σύζυγο του Εμμανουέλα το πέτυχαν και με το παραπάνω καθώς κατάφεραν να περάσουν τον σκόπελο που φοβούνται οι περισσότεροι αυτοδημιούργητοι επιχειρηματίες: Να κατανοήσουν, να αγαπήσουν και να αγκαλιάσουν και τα παιδιά τους τα δημιουργήματα τους. Τόσο ο Ευτύχης όσο και Γιώργος, τα δύο τους παιδιά, έχουν ενταχθεί εδώ και χρόνια στις οικογενειακές επιχειρήσεις και είναι αυτοί που συνεχίζουν να πορεύονται με τις αξίες και τις αρχές των γονιών τους.

Επενδύοντας στον αθλητισμό αλλιώς

Δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες, σοβαροί και μη, οι οποίοι μπήκαν στον "πειρασμό" να συνδέσουν το όνομα τους με μία ομάδα ποδοσφαίρου ή μπάσκετ. Είτε με αγνά αισθήματα για να στηρίξουν την ομάδα του τόπου τους ή που αγάπησαν είτε για ίδια οφέλη εκμεταλλευόμενοι τους φιλάθλους τους.

Ο Θεόδωρος Βασιλάκης επέλεξε να επενδύσει στον αθλητισμό αλλιώς. Αντί να δαπανήσει εκατομμύρια για να διαγράψει χρέη ή να φέρει ποδοσφαιριστές από την Λατινική Αμερική, την Αφρική ή από κάποιο ακριβό πρωτάθλημα της Ευρώπης, επένδυσε τα ίδια εκατομμύρια στον τόπο του με στόχο τα κεφάλαια που δαπάνησε να επιστρέψουν όχι στον ίδιο αλλά στον τόπο. Ο λόγος για τις επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει σε γήπεδα γκολφ αλλά και για την προβολή της Ελλάδας ως προορισμό για γκόλφερς από όλο τον κόσμο.

Πρωταθλητής σε ουρανό και γη

Είναι πολύ σπάνιο φαινόμενο για οικογενειακή επιχείρηση να πρωταγωνιστεί σε τρεις διαφορετικούς τομείς όπου οι συνέργειες είναι ελάχιστες μεταξύ τους. Στην οικογένεια του Θεόδωρου Βασιλάκη κατάφεραν η Aegean να είναι μακράν η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την θέση της στο μέλλον μέσω της αγοράς μαμούθ που ανήγγειλαν τον Μάρτιο.

Θεόδωρος Βασιλάκης: Οι 5 κινήσεις του που δείχνουν ότι δεν ήταν ο κλασικός  Έλληνας επιχειρηματίας

Αντίστοιχα η Hertz Autohellas καταλαμβάνει την κορυφαία θέση στην αγορά της ενοικίασης αυτοκινήτων και οι άνθρωποι της Hertz ικανοποιημένοι από την δουλειά που είχε κάνει ο Θεόδωρος και η Εμμανουέλα Βασιλάκη είχαν παραχωρήσει την μεγαλύτερη σε χρόνο - 26 χρόνια - ανανέωση συνεργασίας σε διεθνή συνεργάτη τους.

Τέλος στην αγορά αντιπροσώπευσης αυτοκινήτων η οικογένεια κατάφερε να κερδίσει την εμπιστοσύνη των μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών από όλο τον πλανήτη αναπτύσσοντας ένα μεγάλο δίκτυο εισαγωγών και αντιπροσωπεύσεων. Συγκεκριμένα διαθέτει τις SEAT Τεχνοκάρ - Autohellas ATEE (αποκλειστικός εισαγωγέας αυτoκινήτων SEAT), και την Βελμάρ - Autotechnica ATEE(εξουσιοδοτημένος διανομέας και επισκευαστής αυτοκινήτων FORD, OPEL, SAAB, SEAT, VOLVO, HONDA, MITSUBISHI, ALFA ROMEO, FIAT, ABARTH, HYUNDAI, KIA, BMW & MINI).

Λίγο πριν από το τέλος της περασμένης χρονιάς η Autohellas ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε η απόκτηση ελέγχου του 70% των εταιρειών «AOYTONTHΛ Π&Ρ ΔΑΒΑΡΗ ΑΒΕΕ» (ΚΙΑ) και «ΧΙΟΥΝΤΑΙ ΕΛΛΑΣ Π&Ρ ΔΑΒΑΡΗ Α.Β.Ε.Ε.» (HYUNDAI).

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Aegean, Θεόδωρος Βασιλάκης, Σκλαβενίτης
ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Ο Θεόδωρος Βασιλάκης μέσα από τα δικά του λόγια

Βασιλάκης: Ο πρόεδρος της Aegean κυρίαρχος και στην αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα

ADVERTISING

SHARE: