Wind: σε δύσκολη περίοδο, επένδυση στο μέλλον

Wind: σε δύσκολη περίοδο, επένδυση στο μέλλον

Πτώση στην κατηγορία των κινητών, στην κατανάλωση data ζητείται το αντίβαρο

Οποιαδήποτε κι αν είναι η γνώμη του καθενός μας ξεχωριστά σχετικά με το τι συμβαίνει και τι θα έπρεπε να συμβαίνει ώστε η ελληνική οικονομία και η αγορά της να ακολουθήσουν τροχιά ανάπτυξης, υπήρχαν τα τελευταία χρόνια μερικές εμπορικές κατηγορίες… “σιγουράκια” που έδειχναν να αντέχουν στην κρίση γιατί πολύ απλά ο κόσμος χρειάζεται πλέον αυτά τα προϊόντα. Τα smartphones είναι τα πλέον αντιπροσωπευτικά, όμως ακόμη και αυτά μέσα στο 2017 “λύγισαν”, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε η WIND σε πρόσφατη εκδήλωσή της και αναφορά στην στρατηγική που θ’ ακολουθήσει στον χώρο της κινητής.

Το τρέχον έτος – σύμφωνα με τον Χριστόφορο Μποζατζίδη, διευθυντή μάρκετινγκ και πωλήσεων λιανικής της Wind – θα είναι το πρώτο στα χρονικά που θα “κλείσει” με αρνητικό πρόσημο στην κατηγορία των smartphones και μάλιστα όχι μικρό: πτώση της τάξης του 7.1% σε σχέση με το 2016 εκτιμάται πως θα καταγραφεί στον όγκο πωλήσεων (κάτι παραπάνω από 2 εκ. συσκευές) αλλά και μείωση του τζίρου κατά 5.8% (περί τα 490 εκ. ευρώ). Ο τζίρος θα περιοριστεί, μάλιστα, παρά το γεγονός ότι το μέσο κόστος smartphone που προτιμά το ελληνικό κοινό αυξήθηκε κατά τι μέσα στο 2017 (από €232 σε €235).

Ο περαιτέρω περιορισμός των επιδοτήσεων από τους παρόχους έπαιξε σίγουρα ρόλο σε όλα αυτά, όμως σημαντικότερος παράγοντας παραμένει φυσικά αυτός της γενικής οικονομικής κατάστασης – όπως και της ωρίμανσης της ελληνικής αγοράς όσον αφορά στην διείσδυση των smartphones. Σύμφωνα πάντοτε με την Wind, τα smartphones αντιπροσωπεύουν το 95% των πωλήσεων κινητών τηλεφώνων – περισσότερο… εκπλήσσει εδώ το 5% κατά βάση! – οπότε οι μελλοντικές πωλήσεις θα αφορούν ουσιαστικά σε αναβάθμιση συσκευών ή σε δεύτερη συσκευή, προσωπική ή επαγγελματική, για τον περισσότερο ενεργό πληθυσμό. Υπάρχει κάποιο περιθώριο διεύρυνσης πελατειακής βάσης αναλογικά με τον συνολικό πληθυσμό της χώρας, όμως είναι μάλλον… ασφαλές να υποθέσει κανείς πως οποιοσδήποτε καταναλωτής ήθελε και μπορούσε να αποκτήσει smartphone, έχει πια ήδη τουλάχιστον ένα.

Με τις αναβαθμίσεις συσκευών είναι πολύ πιθανό το μέσο κόστος smartphone στην Ελλάδα να αυξηθεί περαιτέρω (στην Ευρωπαϊκή Ένωση συνολικά κινείται στο όριο των €240 αυτή τη στιγμή), όμως η Wind, όπως και όλοι οι πάροχοι, προσβλέπει για τα κέρδη της πολύ περισσότερο στην αύξηση της χρήσης δεδομένων από τους πελάτες της. Η σχετική τάση έχει εκδηλωθεί ήδη από το κοινό με τρόπο… μάλλον θεαματικό – τους τελευταίους 18 μήνες η κατανάλωση data στο δίκτυο της Wind έκανε άλμα από τα 2.6 δις ΜΒ στα 5.2 – αλλά υπάρχει ολοφάνερα ακόμη μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης στον συγκεκριμένο τομέα.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Wind σκοπεύει να συνεχίσει τις επενδύσεις στην υποστήριξη αυτής της πλευράς των δραστηριοτήτων της σε δύο επίπεδα. Το πρώτο επίπεδο σχετίζεται με την κάλυψη του δικτύου της ταχυτήτων 4G/4G+, όπου η Wind στο τέλος του 2017 θα αγγίξει το 88% (διεύρυνση κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με το 2016) με στόχο να πλησιάσει το πρακτικό 100% έως τα τέλη του 2018. Το δεύτερο επίπεδο σχετίζεται με τα smartphones που θ’ αξιοποιούν το δίκτυο αυτό, καθώς η Wind θα επιδιώξει να προσφέρει στην κατηγορία αυτή περισσότερες επιλογές με υψηλό δείκτη αξίας/κόστους (value for money), περισσότερη ποικιλία σε όλες τις ζώνες τιμών, επιλογές με ξεχωριστά ή καινοτομικά στοιχεία, αλλά και δικές της δυνατές “αποκλειστικότητες” (συσκευές δηλαδή που δεν θα πωλούνται ταυτόχρονα και από τους άλλους πάροχους). Για να δούμε, λοιπόν!

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα