Μελομακάρονο ή κουραμπιές; Ποιο έχει τις περισσότερες θερμίδες;

Μελομακάρονο ή κουραμπιές; Ποιο έχει τις περισσότερες θερμίδες;

Μελωμένο μελομακάρονο ή αχνιστό κουραμπιέ; Η μάχη του γλυκού των Χριστουγέννων ξεκίνησε και ένας μπορεί να είναι ο νικητής

Μπορεί τα πολιτικά debate να είναι άκρως βαρετά, όμως υπάρχουν και εκείνα που είναι σκέτη γλύκα. Όσο πλησιάζουμε στα Χριστούγεννα, τόσο πληθαίνουν οι πιατέλες. Στη μια οι κουραμπιέδες, στην άλλη τα μελομακάρονα. Πέραν όμως της γευστικής προτίμησης, μακριά από προτιμήσιες σε καρυδάτο μελομακάρονο ή γεμάτο καβουρδισμένο αμύγδαλο κουραμπιέ, υπάρχουν και τα στοιχεία. Ποιος είναι πιο παχυντικός; Ποιος έχει περισσότερες θερμίδες;

Για να είμαστε δίκαιοι, πρέπει να μιλήσουμε με στοιχεία. Ανά 100γρ. δηλαδή περίπου 2 κομμάτια, έχει 365 θερμίδες. Σε μια αναλυτική διατροφική ανάλυση στα 100γρ. περιλαμβάνονται 3,6γρ. πρωτεϊνών και 19,1γρ. λιπών (από τα οποία 2,5γρ. κορεσμένα). Από την άλλη το ελαιόλαδο και τα καρύδια αποτελούν καλή πηγή βιταμινών και καλώ ωφέλιμων λιπαρών.

Τα 100 γραμμάρια κουραμπιέ από την άλλη, έχουν 463 θερμίδες. Στην ποσότητα αυτή, αντιστοιχούν 7,8γρ. πρωτεϊνών και 26,9γρ. λίπους, εκ των οποίων 12,6γρ. κορεσμένα λιπαρά. Οι κουραμπιέδες γίνονται με βούτυρο το οποίο αυξάνει τα κορεσμένα λιπαρά, ανεβάζοντας τα επίπεδα της χοληστερόλης.

Ανεξαρτήτως θερμίδων, η μάχη παραμένει. Εσείς τι προτιμάτε μελομακάρονα ή κουραμπιέδες;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Οι ανατολίτικες ρίζες του κουραμπιέ και το 'μακάβριο' παρελθόν του μελομακάρονου

Τέσσερις χριστουγεννιάτικες συνταγές για να μην σε πουν 'κουραμπιέ'

Ο Jamie Oliver παρουσίασε τον κουραμπιέ ως πασχαλινό γλυκό

ADVERTISING

SHARE: