Στη Φλωρεντία έβαλαν internet αλλά στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν

Στη Φλωρεντία έβαλαν internet αλλά στο Βιλαμπάχο ακόμα τρίβουν
Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) eurokinissi

Οι έρευνες δείχνουν ότι σε δύο χρόνια οι μισοί δεν θα βλέπουν “παραδοσιακή” τηλεόραση. Οι μεγάλες εταιρείες προετοιμάζονται αλλά το Ελληνικό Δημόσιο νιώθει μια νοσταλγία για την ΥΕΝΕΔ.

Μέσα στιις επόμενες εβδομάδες, οι δικαστές του Συμβουλίου της Επικρατείας θα πρέπει να αποφανθούν σχετικά με τις τηλεοπτικές άδειες, βάζοντας ένα ακόμη λιθαράκι σε μια διαδικασία που απεδείχθη δυσκολότερη απ’ ότι αναμένετο. Το “μάταιον” της υπόθεσης κατέδειξε ένα άλλο γεγονός που έλαβε χώρα προ ημερών.

Η Wind ανακοίνωσε την εμπορική διάθεση της δικής της πρότασης για την τηλεόραση χωρίς να χρειάζεται άδεια από κανέναν.

Το wind vision θα παρέχεται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου στους συνδρομητές της εταιρείας τηλεπικοινωνιών και δείχνει ξεκάθαρα την κατεύθυνση προς την οποία κινείται η αγορά. Ήδη εδώ και χρόνια περισσότερα από 1 εκατ. νοικοκυριά στη χώρα μας είχαν επιλέξει υπηρεσίες συνδρομητικής τηλεόρασης μέσω δορυφόρου.

Πλήρωναν δε ένα διόλου ευτελές αντίτιμο για να βλέπουν υψηλότερης ποιότητας περιεχόμενο όπως ταινίες πρώτης προβολής χωρίς διαφημίσεις, δημοφιλείς διεθνείς σειρές και φυσικά αθλητικές μεταδόσεις. Ο αριθμός των συνδρομητών αυξήθηκε δραστικά στα χρόνια της κρίσης. Οι άνθρωποι αναζητούσαν διασκέδαση και ψυχαγωγία που τα ελεύθερα κανάλια δεν έδειχναν ικανά να προσφέρουν

Σταδιακά οι δύο μεγάλοι πάροχοι συνδρομητικού τηλεοπτικού περιεχομένου (ΟΤΕ και NOVA) άρχισαν να εμπλουτίζουν την υπηρεσία τους και να την προσφέρουν μέσω διαδικτύου. Ακόμη και πριν από την Wind, υπήρχαν ανάλογα πακέτα (Hellas on Line , CYTA) που προσέφεραν τηλεοπτικό περιεχόμενο μέσω internet.

Το γεγονός όμως ότι εν έτει 2018 η Wind αποφασίζει να κάνει μια τόσο σοβαρή επένδυση, δεν μπορεί να είναι πειραματισμός. Ιδίως καθώς και η τρίτη εταιρεία τηλεπικοινωνιών, η Vodafone, έχει αποφασίσει να αναβαθμίσει την υπηρεσία που ήδη διαθέτει (μετά την εξαγορά της HoL) και να κάνει ακριβώς το ίδιο εντός των επόμενων μηνών.

Οι εταιρείες αυτές έχουν συμβούλους που παρακολουθούν τις παγκόσμιες εξελίξεις και τους συνέστησαν να κινηθούν τοιουτοτρόπως. Και σύμφωνα με τις στατιστικές, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το σχέδιό τους. Τα στοιχεία του 2015 ήταν ήδη ενδεικτικά, όπως αναφέρεται σε σχετικό ρεπορτάζ της Huffington Post.

Tο 67% των νέων ηλικίας 18-34 επέλεγαν να βλέπουν ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές από το laptop ή την φορητή συσκευή τους. Στο ίδιο ηλικιακό γκρουπ, μόνο το 46% βλέπει ταινίες και εκπομπές από την τηλεόραση, ποσοστό που εμφανίζει 14% μείωση σε ετήσια βάση. Τις φορητές συσκευές επιλέγει το 76% των νέων από 14 έως 17 ετών.

Και αν πιστεύετε ότι αυτά συμβαίνουν “στο εξωτερικό”, τα στοιχεία της έρευνας Ericsson ConsumerLab TV & Media Report για την ελληνική αγορά, απλώς σας διαψεύδουν. Το 63% του χρόνου που αφιερώνουν οι έφηβοι για την παρακολούθηση TV/video στην Ελλάδα αφορά σε κινητές οθόνες, ενώ εκτιμάται ότι το 2020 το 50% του συνολικού χρόνου τηλεθέασης θα πραγματοποιείται σε κινητές συσκευές.

Οι μεγάλες εταιρείες αντιλαμβάνονται το τι πρέπει να κάνουν, δημιουργούν πλατφόρμες που δεν εκμεταλλεύονται τον σπάνιο πόρο των συχνοτήτων. Το Ελληνικό δημόσιο ωστόσο πάντα πρωτοπόρο, αποφασίζει να διαθέσει εν έτει 2018 άδειες για τηλεοπτική εκπομπή και μάλιστα δεκαετούς διάρκειας.

Αν ήδη οι μισοί Έλληνες θα βλέπουν τηλεοπτικό περιεχόμενο στις φορητές τους συσκευές μέχρι το 2020, είναι απορίας άξιον τι πιστεύει η Κυβέρνηση ότι θα συμβαίνει το 2028. Μήπως πιστεύει ότι μια γλυκιά νοσταλγία θα κάνει τους τηλεθεατές να επιστρέψουν στην “παραδοσιακή” τηλεόραση για να δουν χιλιοπαιγμένες ταινίες υπομένοντας τις χιλιάδες διακοπές για διαφημίσεις “έξυπνων” προϊόντων;

Η τεχνολογία κινείται πολύ πιο γρήγορα από κολλημένα μυαλά γραφειοκρατών. Ας κάνουν ότι θέλουν με τις τηλεοπτικές άδειες, σε λίγο ουδείς θα ασχολείται. Ούτε καν το ινστιτούτο της Φλωρεντίας καθώς το internet χωράει εκατομμύρια κανάλια, Η περιβόητη έκθεση που κατέληγε στις τέσσερις άδειες ίσως να είναι το τελευταίο δείγμα μελέτης για μια εποχή που πεθαίνει.

Ο θαυμαστός κόσμος του Διαδικτύου θα φτάσει και στην Φλωρεντία – αλλά στην Ελλάδα θα συζητάμε για την πατροπαράδοτη τηλεόραση και θα αναπολούμε την ΥΕΝΕΔ. Η μόνη απορία είναι φυσικά τι βλέπουν” οι επιχειρηματίες και σπεύδουν να δεσμεύσουν χρήματα για μια υπηρεσία που φαίνεται ότι δεν έχει μέλλον. Αυτό όμως είναι δικό τους θέμα.

Δικό μας πρόβλημα είναι, ότι το κράτος ασχολείται με το παρελθόν αλλά αγνοεί το μέλλον που θα αναπτυχθεί άγαρμπα και χωρίς σχεδιασμό μέχρι να αντιληφθεί το αργοκίνητο ελληνικό δημόσιο ότι είναι οι επερχόμενες εξελίξεις ο χώρος στον οποίο οφείλει να δημιουργήσει κανόνες.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα