Τι εννοείτε; Δεν είναι υπεύθυνη στάση το Κούγκι;

Δθιμαρυρία οδήγών ταξί στην Αθήνα την Τρίτη 6 Μαρτίου 2018.
(EUROKI9NISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ)
Δθιμαρυρία οδήγών ταξί στην Αθήνα την Τρίτη 6 Μαρτίου 2018. (EUROKI9NISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ) EUROKINISSI

Ο νόμος του Θύμιου προβλέπει αυτοδικία και γρίνια για την κατάλυση της έννομης τάξης μαζί. Δύο σε ένα

Προς έκπληξη πολλών, θέλω να ξεκαθαρίσω εξαρχής ότι θεωρώ δίκαια ορισμένα από τα αιτήματα των οδηγών ταξί που διαμαρτύρονται κατά της UBER. Η αμερικάνική εταιρεία θα πρέπει να αγωνιστεί ώστε να πείσει για τις πρακτικές της και να γίνει συμπαθής στους πολίτες, κάτι που προσπαθεί να πετύχει σε διεθνές επίπεδο.

Στη χώρα του υπαρκτού σουρεαλισμού, γλίτωσε χρόνο και χρήμα καθώς της ήρθε θεόσταλτο ένα δώρο σε απόχρωση “ακαζού”. Οι πρακτικές των θερμόαιμων συνδικαλιστών υπό το άγρυπνο βλέμμα του αιώνιου προέδρου Θύμιου Λυμπεροπούλου.

Διότι ακόμη και όσοι δεν γνώριζαν την UBER, την έμαθαν χθες. Ο τηλεοπτικός χρόνος και το πλήθος των δημοσιευμάτων στο σύνολο του ελληνικού Τύπου με αφορμή τις απαράδεκτες βιαιοπραγίες των ταξιτζήδων, την κατέστησαν γνωστή ακόμη και σε όσους εμμένουν στην άποψη ότι κάθε τεχνολογική καινοτομία είναι “του διαβόλου”. Δεν την έμαθαν μόνο, ενδεχομένως αναγκάστηκαν να την χρησιμοποιήσουν κιόλας, δεδομένου ότι τα ταξί “τράβηξαν χειρόφρενο” (sic), όπως κάνουν παραδοσιακά όταν θέλουν να διεκδικήσουν κάτι. Κάθε φορά που τα κίτρινα ταξί απεργούν, στην UBER ανοίγουν σαμπάνιες καθώς προβάλλουν ως αξιόπιστη εναλλακτική.

Μερί τώρα η UBER έδειχνε να χάνει κατά κράτος τη μάχη με τα παραδοσιακά ταξί. Η πλειοψηφία των πολιτών -ακόμη και αν τη γνώριζε- ήταν επιφυλακτική δεδομένου ότι οι οδηγοί δεν είναι επαγγελματίες ενώ επιπρόσθετα μεμονωμένα αρνητικά περιστατικά έχουν λάβει μεγάλη δημοσιότητα παγκοσμίως. Εξάλλου, στην Ελλάδα αντιστοιχούν 2,5 ταξί ανά 1000 κατοίκους. Τα περισσότερα στην Ευρώπη. Οι Έλληνες συνεχίζουν να βγαίνουν στο δρόμο με υψωμένο το χέρι προς αναζήτηση ταξί.

Ο χυδαίος, τσαμπουκαλίδικος τρόπος με τον οποίο συμπεριφέρθηκε ξανά χθες μια μερίδα οδηγών ΤΑΞΙ, υπενθύμισε σε όλους την παθογένεια ενός συστήματος μεταφορών που δεν έχει ανάγκη καμία UBER για να γίνει δυσάρεστο για τους πολίτες. Ένα σύστημα που σημαντικό μέρος του εμποδίζει όλους τους άλλους, λατρεύει να τσακώνεται, να βρίζει και να μουτζώνει, αρνείται να αξιολογηθεί και προστατεύει με μαφιόζικους όρους ακόμη και τα “κακά παιδιά” που συχνά-πυκνά εμφανίζονται στις τάξεις του. Επικαλούμενοι την “αγανάκτησή” τους, οι συνδικαλιστές ταξιτζήδες επιλέγουν την αυτοδικία ενώ ταυτόχρονα ζητούν την προστασία της έννομης τάξης. Παράνοια. Δεν δίστασαν να τα βάλουν ακόμη και με τους πολίτες που είναι πιθανοί πελάτες τους, κατεβάζοντάς τους από τα οχήματα.

Εδώ δεν δίστασαν να τα βάλουν και με τους συναδέλφους τους που “τόλμησαν” να μην απεργήσουν. Στη χώρα του Θύμιου, η απεργία δεν είναι δικαίωμα. Είναι υποχρέωση και όποιος έχει αντίθετη άποψη αντιμετωπίζει τους νταήδες που ρίχνουν και καμιά ψιλή.

Προφανώς υπάρχουν πολλοί οδηγοί που κατανοούν ότι οι πρακτικές αυτές δεν βοηθούν στην ανάδειξη των αιτημάτων του κλάδου. Ότι χάνουν το δίκιο τους, ακόμη και εκεί που έχουν δίκιο. Όπως για παράδειγμα ότι ο ελεύθερος ανταγωνισμός θα πρέπει να προβλέπει ίδια δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις για όλους. Όμως η συνδικαλιστική παντοδυναμία του Θ. Λυμπεροπούλου καλύπτει και ενδεχομένως ενθαρρύνει τον “ακτιβισμό του νταή”. Ο ίδιος ο πρόεδρος υπέγραφε προχθές ανακοίνωση του συνδέσμου για την “προειδοποιητική στάση εργασίας” στην οποία ανέφερε ότι προτίμησαν “την υπεύθυνη στάση” από το να σηκώσουν “το λάβαρο της επανάστασης”.

Αυτή η “υπεύθυνη στάση” οδήγησε χθες στην εκτόξευση απειλών ότι “αν δεν γίνουν έλεγχοι και δεν εφαρμοστεί ο νόμος το καλοκαίρι θα το κάνουμε Κούγκι. Προειδοποιούμε. Δεν θα δουλέψει τίποτα και θα κάνουμε Κούγκι τον τουρισμό”. Πόσο πιο υπεύθυνα μπορεί να φερθεί κανείς πια…

*Ο Σταμάτης Ζαχαρός είναι Αρθρογράφος του NEWS 24/7 και Σύμβουλος Έκδοσης της 24 MEDIA ( @SZacharos).

ADVERTISING

SHARE: