Εκπονείται Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών – Αιχμή ο σιδηρόδρομος

Εκπονείται Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών – Αιχμή ο σιδηρόδρομος

Σε μακροπρόθεσμο σχέδιο ανάπτυξης αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών, Αθανάσιος Βούρδας στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών

Οι υποδομές της χώρας μας σε επίπεδο μεταφορών, είναι αλήθεια ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε καλύτερο επίπεδο σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Από τη μια η ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων και από την άλλη η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, συντελούν στο γεγονός ότι πράγματι η χώρα έχει καλύτερη εικόνα. Ωστόσο, αναμένονται πολλά στο θέμα της ανάπτυξης των αεροδρομίων, στην περαιτέρω ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, στη βελτίωση των λιμένων καθώς και στις συνδυασμένες μεταφορές.

Για να διαχειριστεί καλύτερα το μέλλον των υποδομών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει ξεκινήσει τη διαδικασία εκπόνησης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών.

Πρόκειται για ένα μεγαλόπνοο έργο που αναμένεται να συντελέσει καθοριστικά στον προσδιορισμό της μελλοντικής στρατηγικής στον τομέα των μεταφορών και την υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας.

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών, Αθανάσιο Βούρδα, ο οποίος μίλησε στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, το Masterplan αυτό, με τελικό ορίζοντα το 2037 και ενδιάμεσο χρονικό ορίζοντα το 2027, θα διευκολύνει τον εντοπισμό και την αιτιολόγηση των μελλοντικών απαιτούμενων πολιτικών και επενδύσεων για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος μεταφορών (οδικών, σιδηροδρομικών, εναέριων, θαλάσσιων) για την αειφόρο ανάπτυξη, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας και της εδαφικής συνοχής της χώρας.

Το εν λόγω έργο, το οποίο χρηματοδοτείται από Κοινοτικούς Πόρους στο πλαίσιο των δράσεων για την αναδιάρθρωση της χώρας και πραγματοποιείται υπό την οικονομική διαχείριση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί τον Μάρτιο του 2019.

«Ήδη έχει ολοκληρωθεί το σενάριο βάσης πάνω στο οποίο χτίζουμε και στο οποίο περιλαμβάνονται όλα τα έργα με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, όσα είναι προγραμματισμένα να υλοποιηθούν άμεσα ή βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία και όσα έχουν εγκρίνει τα όργανα της Ε.Ε.,» είπε χαρακτηριστικά.

Εξάλλου, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Αθανάσιος Βούρδας, φέτος θα ολοκληρωθεί η νέα σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και Αθήνα – Αίγιο, ενώ το 2023 η νέα γραμμή θα φθάσει στο νέο εμπορικό λιμάνι της Πάτρας.

Όλα τα έργα γίνονται με διπλή ηλεκτροκινoύμενη γραμμή υψηλών ταχυτήτων με σύγχρονη σηματοδότηση / τηλεδιοίκηση και τηλεπικοινωνίες και προχωρούν με ταχυτάτους ρυθμούς, καθώς έχουν ξεμπλοκάρει τα χρηματοδοτικά εργαλεία και αναμένεται να περαιωθούν εντός χρονοδιαγραμμάτων.

«Αξίζει να σημειώσουμε ότι ο επανασχεδιασμός του Ελληνικού Σιδηρόδρομου μπορεί να γίνει το εφαλτήριο της ανάπτυξης της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων με συμμετοχή στις συντηρήσεις των οχημάτων ΜΜΜ, τις κατασκευές των συμβατικών και των ηλεκτρικών οχημάτων των Αστικών Συγκοινωνιών και των νέων συρμών του ΜΕΤΡΟ, που θα προμηθευτεί το Ελληνικό Δημόσιο και τη συντήρηση και υποστήριξή τους στην περίοδο εγγυήσεως καλής λειτουργίας, στις Γενικές Επισκευές των συρμών του παλαιού ΗΣΑΠ, την ανάταξη του τροχαίου υλικού του Ελληνικού Σιδηρόδρομου και την Εκτεταμένη Συντήρηση του ενοικιαζόμενου τροχαίου υλικού. Αυτά μπορούν να γίνουν μέσω συνεργασίας του Ελληνικού Σιδηρόδρομου, των εταιριών των Αστικών Συγκοινωνιών και με συμμετοχή των Ελληνικών Εταιριών της Βιομηχανίας Οχημάτων που χειμάζονται,» τόνισε ο Αθανάσιος Βούρδας.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα