Έρευνα ΕΒΕΘ: 1 στους 2 Θεσσαλονικείς αναζητούν προϊόντα σε προσφορά

Street scene in Thessaloniki, Greece on November 23, 2016. /  , , 23  2016.
Street scene in Thessaloniki, Greece on November 23, 2016. / , , 23 2016. KONSTANTINOS TSAKALIDIS / SOOC

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από τις απαντήσεις που έδωσαν καταναλωτές κι επιχειρήσεις σε έρευνα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης

Του Εύρη Τσούμη

Στο κυνήγι των προσφορών επιδίδονται ένας στους δύο καταναλωτές στη Θεσσαλονίκη, αναζητώντας χαμηλές τιμές και ευκαιρίες ενώ επιλέγουν την αγορά προϊόντων «2 σε 1». Σε ότι αφορά τους επιχειρηματίες, 8 στους 10 θεωρούν πως το επενδυτικό κλίμα αυτή την εποχή είναι αρνητικό αλλά ελπίζουν πως η παραχώρηση του ΟΛΘ και του αεροδρομίου Μακεδονία θα επιδράσουν θετικά στην οικονομία της περιοχής.

Στο κυνήγι των προσφορών επιδίδονται ένας στους δύο καταναλωτές στη Θεσσαλονίκη, αναζητώντας χαμηλές τιμές και ευκαιρίες ενώ επιλέγουν την αγορά προϊόντων «2 σε 1». Σε ότι αφορά τους επιχειρηματίες, 8 στους 10 θεωρούν πως το επενδυτικό κλίμα αυτή την εποχή είναι αρνητικό αλλά ελπίζουν πως η παραχώρηση του ΟΛΘ και του αεροδρομίου Μακεδονία θα επιδράσουν θετικά στην οικονομία της περιοχής.

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από τις απαντήσεις που έδωσαν καταναλωτές κι επιχειρήσεις σε έρευνα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης η οποία πραγματοποιήθηκε το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου από την εταιρεία Palmos Analysis σε 1.500 άτομα.

Όπως προέκυψε από την έρευνα περισσότεροι από 1 στους 2 καταναλωτές, αναζητούν συστηματικά προϊόντα σε προσφορά, ενώ μόλις το 8% δηλώνει ότι αδιαφορεί για τις προσφορές. Σχετικά με την αποτελεσματικότητα των προσφορών, όπως προέκυψε από την έρευνα το 74% των καταναλωτών θα ήταν διατεθειμένοι να αλλάξουν το προϊόν που αγοράζουν συνήθως, με κάποιο άλλο το οποίο διατίθεται σε προσφορά, είτε σε κάθε περίπτωση (23%), είτε αν έχει παρόμοια βασικά χαρακτηριστικά (51%).

Ως πιο ελκυστικό είδος προσφοράς, με μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα, εμφανίζεται η διάθεση δύο προϊόντων στην τιμή του ενός (64%), ενώ ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση, η συσκευασία με αυξημένη ποσότητα προϊόντος (20%), τα προϊόντα με σημαντικό ποσοστό έκπτωσης (18%) και η πολλαπλή συσκευασία προϊόντων με έκπτωση στην συνολική τιμή.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, 8 στους 10 επιχειρηματίες της Θεσσαλονίκης (78%) θεωρούν πως το επενδυτικό κλίμα στη χώρα σήμερα είναι αρνητικό, ενώ 1 στους 2 εκτιμά ότι αυτό επιδεινώθηκε το 2017 σε σχέση με το 2016. Μάλιστα, μόλις το 18% αναμένει βελτίωσή του κατά το επόμενο έτος, το 36% «βλέπει» περαιτέρω επιδείνωση, ενώ το 32% δεν αναμένει κάποια αξιόλογη μεταβολή.

Ακόμη, περίπου 2 στους 3 επιχειρηματίες στο νομό Θεσσαλονίκης, δεν σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν κάποια επένδυση κατά το επόμενο έτος, κάτι που δηλώνουν ότι θα πράξουν κατά πάσα πιθανότητα το 22% των ερωτώμενων (όσοι δηλαδή απάντησαν «ναι» και «μάλλον ναι»). Ως αποτρεπτικοί παράγοντες για την πραγματοποίηση επενδύσεων προβάλλονται η υψηλή φορολογία (49%), η αβεβαιότητα στο οικονομικό/ επιχειρηματικό περιβάλλον (32%), η υποτονική εγχώρια ζήτηση (18%), η απουσία πολιτικής σταθερότητας (14%) και η έλλειψη επαρκούς χρηματοδότησης από το τραπεζικό σύστημα (14%).

Οι ερωτηθέντες κλήθηκαν να απαντήσουν και σε θέματα που αφορούν το αεροδρόμιο «Μακεδονία» και τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ). Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το 56% των ερωτώμενων η παραχώρηση του αεροδρομίου «Μακεδονία» και η ολοκλήρωση της παραχώρησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, θα επηρεάσουν θετικά την οικονομία της ευρύτερης περιοχής.

(Φωτογραφία: Sooc.gr)

ADVERTISING

SHARE: