Ηλεκτρονικά διόδια μέσα στο 2018

Ηλεκτρονικά διόδια μέσα στο 2018
Κορυφώνεται η έξοδος των τελευταίων εκδρομέων του καλοκαιριού, με την τροχαία να βρίσκεται επί ποδός στις εθνικές οδούς της χώρας προκειμένου να διευκολύνει την κυκλοφορία. Σάββατο, 12 Αυγούστου 2017 (EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΟΥΓΓΟΣ) eurokinissi

Το πιο δίκαιο σύστημα χρέωσης τελών διοδίων από όσα εφαρμόζονται, βγήκε σε προκήρυξη

Όπως είχε υποσχεθεί ο υπουργός Υποδομών και  Μεταφορών Χρ.Σπίρτζης, κατά την παράδοση του τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Ε65 στα Τρίκαλα την περασμένη εβδομάδα, βγήκε σήμερα η προκήρυξη για το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων που ουσιαστικά σημαίνει χρέωση με χιλιομετρική απόσταση.

Το σύστημα αυτό θα αφορά τόσο τα ΙΧ όσο και τα επαγγελματικά οχήματα και πρόκειται να λειτουργήσει μέχρι το τέλος του 2018.

Θα υπάρχουν εξαιρέσεις για τη χιλιομετρική χρέωση και όχι για τον ηλεκτρονικό τρόπο χρέωσης, όπου θα ισχύει για την Αττική οδό, τη γέφυρα Ρίου Αντιρρίου και τη Ζεύξη Άκτιο – Πρέβεζα.

Η αρχή εφαρμογής του συστήματος θα γίνει από την Εγνατία Οδό και θα επεκταθεί σε όλο το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων με τους οποίους ήδη το υπουργείο βρίσκεται σε διαβούλευση.

Το σύστημα αυτό θεωρείται το πιο δίκαιο από όσα εφαρμόζονται διεθνώς, ενώ πρόληψη υπάρχει και για το θέμα των προσωπικών δεδομένων, διότι οι πινακίδες των οχημάτων θα διαγράφονται από το σύστημα με την ηλεκτρονική πληρωμή των διοδίων.

Συγκεκριμένα θα χρησιμοποιείται ένα διττό σύστημα επιβολής τελών ήτοι:

1. Τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια “Εποχούμενη Συσκευή” (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS),

2. Τα ιδιωτικής χρήσεως οχήματα θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR).

Έτσι, και στις δύο περιπτώσεις καταγράφεται με ακρίβεια η χιλιομετρική απόσταση που τα οχήματα διανύουν στους αυτοκινητοδρόμους, και χρεώνονται αναλογικά με την χιλιομετρική αυτή απόσταση. Ειδικότερα η καταγραφή της διαδρομής των επαγγελματικής χρήσεως οχημάτων θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές ηλεκτρονικής διαχείρισης μεταφορών.

Για τα ιδιωτικής χρήσης οχήματα θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο (είσοδος – έξοδος) ενώ μετά την είσπραξη του διόδιου τέλους, τα στοιχεία θα διαγράφονται από το σύστημα για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.               

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα