Μόνο σε σφραγισμένη συσκευασία το ελαιόλαδο στα εστιατόρια από την 1η Ιανουαρίου

Μόνο σε σφραγισμένη συσκευασία το ελαιόλαδο στα εστιατόρια από την 1η Ιανουαρίου

Τι προβλέπεται να ισχύσει στους χώρους μαζικής εστίασης για τη χρήση ελαιόλαδου από τις αρχές του νέου έτους

Σε σφραγισμένη συσκευασία θα διατίθεται το ελαιόλαδο στους χώρους μαζικής εστίασης, από την 1η Ιανουαρίου 2018, και για τους παραβάτες προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 500 ευρώ.

Τις επόμενες μέρες θα εκδοθεί σχετική ενημέρωση από τη Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας αν και, σύμφωνα με πληροφορίες, ο κλάδος είναι έτοιμος και δεν θα ζητηθεί παράταση για την προσαρμογή του στα νέα δεδομένα.

Η ρύθμιση αυτή είχε προταθεί στο υπουργείο Οικονομίας από τους φορείς της αγοράς, καθώς έκριναν απαραίτητη τη χρήση στους χώρους μαζικής εστίασης μη επαναχρησιμοποιούμενων, μικρών συσκευασιών ελαιόλαδου, προκειμένου να διασφαλιστεί τόσο η ποιότητα του εθνικού μας προϊόντος, όσο και η προστασία των καταναλωτών.

Συγκεκριμένα, όπως προβλέπεται στους Κανόνες Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (ΔΙΕΠΠΥ), «από την 1-1-2018 το κάθε είδους έλαιο που προορίζεται στον τελικό καταναλωτή για επιτραπέζια χρήση, κατόπιν του σταδίου της παρασκευής του γεύματος στην κουζίνα των καταστημάτων, πρέπει να διατίθεται αποκλειστικά και μόνο μέσω σφραγισμένων μη επαναγεμιζόμενων συσκευασιών ή συσκευασιών μιας χρήσης που θα διατίθενται από το κατάστημα και θα φέρουν τις απαιτούμενες επισημάνσεις, σύμφωνα με την ισχύουσα εθνική και ενωσιακή νομοθεσία».

Η ΓΣΕΒΕΕ δηλώνει ότι θα συνεχίσει να στηρίζει κάθε προσπάθεια αναβάθμισης των προϊόντων και υπηρεσιών που παράγονται και προσφέρονται από τις μικρές επιχειρήσεις και σημειώνει ότι, ως μοναδική ευκαιρία ανάπτυξης και όχι ως επιβεβλημένη από τον νόμο υποχρέωση, πρέπει να αντιλαμβάνονται οι επαγγελματίες τη διάταξη για το τυποποιημένο ελαιόλαδο στους χώρους εστίασης.

Σύμφωνα με τη ΓΣΕΒΕΕ, το μέγεθος της νέας αγοράς που ανοίγεται με τις ρυθμίσεις για τα σφραγιστά μπουκάλια αφορά σε 10.000 τόνους ελαιόλαδου -ποσότητα που αντιστοιχεί στο 4-5% της εγχώριας παραγωγής- προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες στον χώρο της μαζικής εστίασης.

Σημειώνεται ότι ήδη κάποιες επιχειρήσεις εστίασης έχουν προχωρήσει στη χρήση μη επαναχρησιμοποιούμενων φιαλών ελαιόλαδου, αλλά η χρέωση ή μη στον καταναλωτή έχει να κάνει με τη βούληση του ιδιοκτήτη του εστιατορίου. Πάντως, όπου υπάρχει χρέωση αυτή διαμορφώνεται γύρω στο 1 ευρώ η φιάλη των 100 ml.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ, Γιώργος Καββαθάς, «πρόκειται για σημαντικότατη ρύθμιση που αφορά σε ένα κορυφαίο ελληνικό προϊόν, αλλά και σε μία ολόκληρη "αλυσίδα αξίας" για τη χώρα, που δημιουργεί ένα νέο πλαίσιο για την αναβάθμιση των υπηρεσιών στο κλάδο εστίασης, διασφαλίζοντας τόσο τη ποιότητα του ελαιόλαδου, όσο και τη προστασία των καταναλωτών. Πέρα από αυτά, όμως, οι συσκευασίες ελαιόλαδου στη μαζική εστίαση θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη ενός κοινού "brandname" για την ελληνική κουζίνα και γαστρονομία, που θα χτίσει μία ενιαία και αξιόπιστη εικόνα στο εξωτερικό».

'Αρώματα ελαιόλαδου σε συσκευασία κολόνιας'

Ήδη πολλές επιχειρήσεις του κλάδου έχουν αρχίσει να εναρμονίζονται με το νέο μέτρο, έχοντας στη διάθεση τους μια σειρά από ποιοτικά προϊόντα για να επιλέξουν.

Στο πλαίσιο της συνεχούς ανάπτυξης, καινοτομίας και προώθησης στην αγορά νέων προϊόντων και συσκευασιών, η εταιρεία E-LA-WON λανσάρει τα «Αρώματα του E-LA-WON σε συσκευασία κολόνιας», με αφορμή την υποχρεωτική χρήση από τη 1η Ιανουαρίου 2018, μη επαναγεμιζόμενων φιαλών με ελαιόλαδο στον κλάδο της εστίασης, ενώ θα επιβάλλεται η χρήση συσκευασιών μιας χρήσης με επώνυμο προϊόν, σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης.

Η νέα συσκευασία των 50ml κέρδισε τις εντυπώσεις στις πρώτες παρουσιάσεις ανά την Ελλάδα, ενώ έχουν ήδη σταλεί δείγματα σε διάσημους σταρ του Χόλιγουντ, όπως οι Τζένιφερ Άνιστον και Τομ Χανκς για την προώθηση του προϊόντος.

ADVERTISING

SHARE: