Οι αυτοκινητόδρομοι παίρνουν θέση για τις αλλαγές στον ΚΟΚ

Οι αυτοκινητόδρομοι παίρνουν θέση για τις αλλαγές στον ΚΟΚ

Οι προτεινόμενες αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, έχουν δημιουργήσει, όπως είναι λογικό, αντίρροπες απόψεις, αιτιολογημένες οι περισσότερες

Να αυξηθεί το όριο ταχύτητας στους αυτοκινητοδρόμους από 130 χλμ./ώρα σε 150 ή όχι; Το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, στο Σχέδιο Νόμου που έχει θέσει προς διαβούλευση, θεωρεί ότι το όριο πρέπει να αυξηθεί στις μεγάλες ευθείες, οι οποίες, πλέον, στους σύγχρονους αυτοκινητοδρόμους είναι αρκετές.

Μολονότι δεν έχει καταλήξει η διαβούλευση, πληροφορίες αναφέρουν ότι το όριο ταχύτητας δεν θα αυξηθεί και θα παραμείνει το ίδιο, αν και δεν θα ήταν παράλογο να συμβεί κάτι τέτοιο, δεδομένου ότι οι αυτοκινητόδρομοι είναι καινούργιοι ενώ και τα νέα αυτοκίνητα έχουν εξαιρετικές προδιαγραφές.

Ωστόσο, η HELLASTRON, ο φορέας «ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ και ΟΔΟΙ ΜΕ ΔΙΟΔΙΑ», που ιδρύθηκε στα τέλη του 2014 και λειτουργεί με τη μορφή αστικής μη κερδοσκοπικής

εταιρείας και στην οποία συμμετέχουν όλοι οι σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι και υποδομές με διόδια στην Ελλάδα (Αττική Οδός, Γέφυρα, Εγνατία Οδός, Νέα Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Ολυμπία Οδός και Οδός Κεντρικής Ελλάδας) χαιρετίζει την πληροφορία περί ανάκλησης της πρόθεσης αύξησης του ανώτατου ορίου ταχύτητας, επισημαίνοντας ότι “η ταχύτητα είναι ο σημαντικότερος παράγοντας πρόκλησης οδικών ατυχημάτων σύμφωνα με την ελληνική και διεθνή εμπειρία - στην οποία η Ελλάδα υστερεί σημαντικά σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης."

Παράλληλα, η HELLASTRON πιστεύει πως "η θέσπιση εισοδηματικών και περιουσιακών κριτηρίων στην επιβολή του ύψους διοικητικών προστίμων ενέχει σοβαρότατο κίνδυνο αύξησης της παραβατικότητας, με αποτέλεσμα την επιδείνωση του επιπέδου της Οδικής Ασφάλειας.

Με γνώμονα πάντοτε την Οδική Ασφάλεια και την σχετική ελληνική και διεθνή εμπειρία και πρακτική, η HELLASTRON εισηγείται την εντατικοποίηση των σχετικών ελέγχων από την Τροχαία, στο πλαίσιο της εφαρμογής του νέου ΚΟΚ, καθώς και την ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού των τμημάτων Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας.

Η εντατικοποίηση αυτή αποτελεί προϋπόθεση ώστε η προτεινόμενη κατηγοριοποίηση των παραβάσεων σε κατηγορίες χαμηλής, μεσαίας και υψηλής επικινδυνότητας να συμβάλει στη βελτίωση του επιπέδου της Οδικής Ασφάλειας.

Μέσω της καθημερινής παρουσίας της Τροχαίας, θα ενισχυθεί -μεταξύ άλλων- η χρήση ζώνης ασφαλείας από ενήλικες οδηγούς και συνοδηγούς οχημάτων, η χρήση των ειδικών παιδικών καθισμάτων ασφάλειας στα οχήματα, καθώς και η χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς δίκυκλων, θέματα που αποτελούν πάγιες θέσεις της HELLASTRON για τη βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας."

ADVERTISING

SHARE: