Προκηρύχθηκαν οι διαγωνισμοί για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης EUROKINISSI

Την Κυριακή στην Κρήτη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης θα ενημερώσει λεπτομερώς για τις διαγωνιστικές διαδικασίες και τα χαρακτηριστικά του έργου.

Όπως είχαμε γράψει κατά την παρουσίαση του ανανεωμένου αεροδρομίου Ηρακλείου, τότε που ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης είχε δεσμευτεί ότι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιουνίου θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για το πολύ μεγάλο έργο στην Κρήτη, έτσι και έγινε.

Αύριο, σε εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στην Κρήτη, με τον περιφερειάρχη, τους αντιπεριφερειάρχες, τους περιφερειακούς Συμβούλους και τους δημάρχους όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων της Κρήτης, ο υπουργός θα παρουσιάσει αναλυτικά τα στοιχεία του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης.

Μάλιστα σήμερα δημοσιεύτηκαν στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι δύο διαγωνισμοί, οι οποίοι εκκινούν άμεσα τη διαδικασία υλοποίησης του μεγαλύτερου αναπτυξιακού έργου της Κρήτης.

Τα βασικά στοιχεία του έργου

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, χωρίστηκε σε τρία μέρη και οι προκηρύξεις που δημοσιεύτηκαν σήμερα, αφορούν τα δύο πρώτα τμήματα: Χανιά - Χερσόνησος που θα γίνει με σύμβαση παραχώρησης και Χερσόνησος - Νεάπολη που θα γίνει με ΣΔΙΤ.

Το πρώτο τμήμα είναι μήκους περίπου 200χλμ., και θεωρείται απόλυτης προτεραιότητας και ιεράρχησης από πλευράς οδικής ασφάλειας, κυκλοφοριακών χαρακτηριστικών και σπουδαιότητας στη στρατηγική μεταφορών της Κρήτης σε συνδυασμό και με τις λοιπές σχεδιαζόμενες υποδομές μεταφορών (νέο αεροδρόμιο Καστελίου, αναβάθμιση αεροδρομίου Χανίων).

Ο παραχωρησιούχος – κατασκευαστής θα αναλάβει την κύρια χρηματοδότηση με δικά του κεφάλαια ενώ θα υπάρξει και συμμετοχή του Δημοσίου. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 1,1 δισ.ευρώ.

Το δεύτερο τμήμα που δημοπρατείται ως ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) =, είναι η επέκταση κατά 20χλμ. του δρόμου προς ανατολάς με τη διαδρομή Χερσόνησος - Νεάπολη. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 250 εκατ. ευρώ.

Συνδυαστικά τα δύο αυτά έργα, θα κοστίσουν περίπου 1,35 δισ. ευρώ, και για να κάνουμε σύγκριση, η νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας (πέταλο), θα έχει κόστος 1,8 δισ. ευρώ.

Ο κλειστός αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση με το τμήμα Χανιά - Χερσόνησος να περιλαμβάνει και ΛΕΑ.

Πάντως, για να ξεκινήσουν τα έργα, σύμφωνα με την εμπειρία που υπάρχει, θα χρειαστεί περίπου 2 χρόνια, διότι μέχρι να κατατεθούν οι προσφορές, να ανοίξουν οι φάκελοι, να βρεθεί ανάδοχος και να προχωρήσουν όλες οι διαδικασίες, χρειάζεται καιρός.

ADVERTISING

SHARE: