Yπέργηρες οι συγκοινωνίες στην Αθήνα

Αστικά λεωφορεία
Αστικά λεωφορεία EUROKINISSI

Η επέκταση του ορίου ηλικίας στα 27 έτη, δημιουργεί κινδύνους για την ανθρώπινη υγεία, δεδομένου ότι τα λεωφορεία άγγιξαν τα 25 χρόνια ζωής

Η ανάγκη ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων της πρωτεύουσας, είναι επιτακτική. Ναι μεν το μετρό εξυπηρετεί πολύ και αναπτύσσεται, ναι μεν και το τραμ βοηθά, όπως και ο ηλεκτρικός, ο προαστιακός αλλά και τα τρόλεϊ, ναι μεν περιμένουμε και τραμ στον Πειραιά αλλά και επέκταση του μετρό, ωστόσο πολλές μετακινήσεις καλύπτονται με λεωφορεία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, ο στόλος των αστικών λεωφορείων είναι γερασμένος και απαξιωμένος. Σε μία εποχή που γίνεται μία παγκόσμια προσπάθεια μείωσης των ρύπων και των επιπτώσεων τους, η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά στις τελευταίες θέσεις, με στόλο που ξεπερνάει τα 25 χρόνια ζωής και φτάνει πλέον τα 27!

Αξίζει να γνωρίζουμε ότι με γερασμένο στόλο έχουμε μειωμένη οδική ασφάλεια, ρύπους, θόρυβο, έλλειψη παροχών για άτομα με ειδικές ανάγκες (ράμπες για αναπηρικά αμαξίδια) και με την απόφαση επέκτασης του ορίου ζωής των αστικών συγκοινωνιών στα 27 χρόνια, η κατάσταση επιτείνεται.

Αναλυτικά ο στόλος των 2.021 λεωφορείων στην Αθήνα έχει ως εξής:

Yπέργηρες οι συγκοινωνίες στην Αθήνα

Στα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον η διαφορά εκπομπών οξειδίων του αζώτου, ανάλογα την αντιρρυπαντική τεχνολογία.

Yπέργηρες οι συγκοινωνίες στην Αθήνα

Πιο συγκεκριμένα, τόσο σε πίνακα, όσο και διαγραμματικά:

Yπέργηρες οι συγκοινωνίες στην Αθήνα

Τα λεωφορεία με φυσικό αέριο εμφανίστηκαν σε μία ευρωπαϊκή προσπάθεια μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Αν και η Αθήνα ωφελήθηκε σημαντικά από τη χρήση λεωφορείων φυσικού αερίου, σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, παρέμεινε μια ρυπαρή κυκλοφοριακά πόλη, καθώς το 50% του στόλου (όλων των καυσίμων) είναι παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Πέρα από τα αστικά λεωφορεία, πρέπει να σημειωθεί ότι δυστυχώς και τα σχολικά αλλά και τα τουριστικά λεωφορεία έχουν όριο ζωής τα 27 χρόνια. Όχι μόνο για λόγους περιβάλλοντος, αλλά και οδικής ασφάλειας, πρέπει να ανανεωθεί ο στόλος αυτών. Παλαιότερη τεχνολογία ισούται με χαμηλότερη οδική ασφάλεια και αύξηση θνησιμότητας.

Η πολιτεία πρέπει να προφυλάξει τους πολίτες της και να προχωρήσει στην προμήθεια ανανεωμένου στόλου αστικών συγκοινωνιών. Όταν περίπου των 50% του πληθυσμού μετακινείται καθημερινά με τα αστικά μέσα η αναβάθμιση είναι ουσιαστικής σημασίας.

Όλες οι ευρωπαϊκές πόλεις, ήδη έχουν προβεί στην αντικατάσταση παλιότερων λεωφορείων τους με καινούργια, που είτε συγκαταλέγονται στην EURO 6 αντιρρυπαντική τεχνολογία, είτε χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα που αποφέρουν μηδενικούς ρύπους.

ADVERTISING

SHARE: