Asiana Airlines: Ενδεχομένως από λάθος του πιλότου το δυστύχημα στο Σαν Φρανσίσκο

Asiana Airlines: Ενδεχομένως από λάθος του πιλότου το δυστύχημα στο Σαν Φρανσίσκο

Η Asiana Airlines παραδέχτηκε για πρώτη φορά ότι το δυστύχημα στο αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο τον περασμένο Ιούλιο ενδεχομένως να οφείλεται σε σφάλμα του πιλότου

Η αεροπορική εταιρεία της Νότιας Κορέας Asiana παραδέχτηκε για πρώτη φορά ότι κάποιο σφάλμα του κυβερνήτη είναι η "πιθανή αιτία" που προκάλεσε το αεροπορικό δυστύχημα στο Σαν Φρανσίσκο με τρεις νεκρούς τον περασμένο χρόνο.

Ωστόσο, σε ανακοίνωση Τύπου η αεροπορική εταιρεία επικαλείται και άλλους παράγοντες που ενδεχομένως να συντέλεσαν στο δυστύχημα, μεταξύ των οποίων και τεχνικά ζητήματα που αφορούν το σύστημα της αυτόματης αυξομείωσης των στροφών του κινητήρα (auto-throttle).

Κατά την προσγείωση, ύστερα από μία κατά τα άλλα πτήση ρουτίνας από τη Σεούλ στο Σαν Φρανσίσκο στις 6 Ιουλίου, η πτήση 214 της Asiana Airlines βγήκε από τον διάδρομο προσγείωσης και τυλίχτηκε στις φλόγες.

"Η πιθανή αιτία για το δυστύχημα είναι η αποτυχία του πληρώματος της πτήσης να ελέγξει και να διατηρήσει μία κατώτατη ασφαλή ταχύτητα πτήσης κατά την τελική φάση προσέγγισης", αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.

Τρεις άνθρωποι σκοτώθηκαν και σχεδόν 200 τραυματίστηκαν. Η ανακοίνωση προσθέτει ότι το πλήρωμα στο πιλοτήριο παραπλανήθηκε από "αναντιστοιχίες" στα αυτόματα συστήματα του Boeing 777-200ER, γεγονός που τούς έκανε να θεωρήσουν ότι το σύστημα της αυτόματης αυξομείωσης των στροφών του κινητήρα διατηρούσε την προγραμματισμένη ταχύτητα πτήσης.

Η Asiana ανακοίνωσε ότι τα πορίσματά της έχουν ήδη υποβληθεί από τις 17 Μαρτίου στο Αμερικανικό Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών, το οποίο ηγείται των ερευνών.

Το Συμβούλιο επιμένει ότι ο αυτόματος πιλότος έχει μόνο συμπληρωματικό ρόλο και ότι οι πιλότοι είναι υποχρεωμένοι να ελέγχουν τον εξοπλισμό του πιλοτηρίου ώστε να αποφεύγονται αεροπορικά δυστυχήματα.

Το Συμβούλιο έχει ανακοινώσει ότι ο αυτόματος πιλότος απενεργοποιήθηκε περίπου 4,8 χιλιόμετρα πριν από την προσγείωση και ότι η ταχύτητα πτήσης μειώθηκε στους 103 κόμβους, δηλαδή 34 κόμβους λιγότερους από την ιδανική ταχύτητα προσέγγισης.

Το αεροσκάφος κατέβηκε τόσο χαμηλά ώστε να ανάψουν τέσσερα κόκκινα φώτα στο ειδικό σύστημα στο τέλος του διαδρόμου προσγείωσης που είναι κομβικής σημασίας για την προσγείωση ενός αεροσκάφους, μία κατάσταση που απαιτεί την ματαίωση της προσγείωσης.

Η Asiana έχει υπερασπιστεί τους δύο πιλότους-τον Λι Κανγκ-Κουκ και τον Λι Ζουνγκ-Μιν-λέγοντας ότι είναι "ικανοί" πιλότοι με πολλές ώρες πτήσεις από και προς το Σαν Φρανσίσκο.

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

ADVERTISING

SHARE: