Το Curiosity βρήκε ίχνη ζωής στον Άρη

default image

Αν και οι επιστήμονες δεν είναι ακόμα σίγουροι για την προέλευση του μεθανίου, είναι σχεδόν βέβαιοι ότι η πηγή είναι κάποιος οργανισμός βακτηριακού τύπου (Vid)

Το Curiosity βρήκε “ίχνη ζωής” στον “κόκκινο πλανήτη”. Το διαστημικό όχημα που βρίσκεται στον Άρη, ανίχνευσε ίχνη μεθανίου τα οποία θα μπορούσαν να προέρχονται από εξωγήινους οργανισμούς, όπως αναφέρουν τα διεθνή media.

Τα όργανα του ρομπότ εντόπισαν ίχνη μεθανίου τα οποία δεν μπορούν να εξηγηθούν με βάση τη γεωλογία του πλανήτη.

Επίσης τα ίχνη δεν είναι δυνατό να ερμηνευθούν με βάση την οργανική ύλη που μεταφέρεται στον Αρη από κομήτες ή αστεροειδείς.

Οι επιστήμονες αδυνατούν μέχρι τώρα να εξηγήσουν το λόγο που προκαλεί την παραγωγή μεθανίου, αλλά πιστεύουν ότι μπορεί να είναι κάποια πολύ μικροί, ζωντανοί οργανισμοί, υπό τη μορφή βακτηρίων. Για την ώρα είναι επιφυλακτικοί μέχρι να επαληθευτεί η ανακάλυψη, ωστόσο σύμφωνα με ανακοίνωση της NASA, δηλώνουν “ενθουσιασμένοι”.

Σε περίπτωση που αυτή η  πρόκληση αερίου προέρχεται από ζωντανούς μικροοργανισμούς, τότε θα είναι μία από τις μεγαλύτερες ανακαλύψεις στην Ιστορία.

Δεν είναι η πρώτη φορά που εντοπίζεται μεθάνιο στον Άρη, σε αυτή όμως την περίπτωση είναι δεκαπλάσια απ΄ ότι συνήθως. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα χαμηλά επίπεδα μεθανίου εξηγούνται από την αποσύνθεση οργανικής ύλης που έφτασε στον Άρη από μετεωρίτες. Δεν ισχύει το ίδιο, όμως, και για τα υψηλότερα επίπεδα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη Γη το 95% του μεθανίου προέρχεται από μικροβιακούς οργανισμούς.

Το Curiosity προσγειώθηκε στον Άρη τον Αύγουστο του 2012 και έκτοτε εξερευνά τον πλανήτη. Πρόσφατα, η NASA ανακοίνωσε ότι στην συγκεκριμένη περιοχή που εντοπίστηκε το μεθάνιο, υπήρχε κάποτε μια αρχαία λίμνη με νερό, η οποία θα μπορούσε να θεωρηθεί “φιλικό” περιβάλλον για την ανάπτυξη της ζωής στο απώτερο παρελθόν.

Πηγή: nbcnews.com