Εκπομπή 'υπερπαραγωγή' με κόστος χιλιάδων ευρώ στην ΕΡΤ

Εξωτερική άποψη του Ραδιομεγάρου της ΕΡΤ.
(EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)
Εξωτερική άποψη του Ραδιομεγάρου της ΕΡΤ. (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ) EUROKINISSI

Αντιδράσεις προκαλεί η πρόταση της τηλεόρασης για προβολή απογευματινής εκπομπής που θα κοστίζει 2.220€ ανά επεισόδιο

Η δημόσια τηλεόραση, που την περασμένη σεζόν παρουσίαζε απογευματινή εκπομπή με μηδενικό κόστος – προσδιορίζεται σε περίπου 20 ευρώ ημερησίως, όσο οι καφέδες και τα νερά των εκάστοτε καλεσμένων, υποστηρίζουν κύκλοι της κρατικής ραδιοτηλεόρασης - την αντικαθιστά με άλλη, της οποίας το κόστος μεικτής παραγωγής θα αγγίζει τα 2.220 ευρώ ανά επεισόδιο (συνολικό κόστος 131.893 ευρώ για 60 επεισόδια) με έγκριση που ελήφθη κατά πλειοψηφία από το διοικητικό συμβούλιο του ραδιοτηλεοπτικού φορέα.

Το όνομα αυτής "Επί Παντός" και αναμένεται να καλύψει χρονικά το διάστημα στο οποίο η ΕΡΤ2 είχε έως το τέλος της προηγούμενης σεζόν το πολιτιστικό μαγκαζίνο «Εδώ που τα λέμε». Η απόφαση προκάλεσε αντιδράσεις στους κύκλους του Ραδιομεγάρου και τροφοδότησε καταγγελίες, όπως εκείνη που υπογράφεται από την Πρωτοβουλία Εργαζομένων της ΕΡΤ, σύμφωνα με την οποία, γίνεται λόγος για «επιλεκτική ανάθεση παραγωγών σε φίλους και συγγενείς», σημειώνοντας ότι η περίπτωση αυτή φαίνεται ότι πάει λάβει διαστάσεις συνεχιζόμενης κατάστασης.

Φέτος η διοίκηση αποφάσισε να αναθέσει την παραγωγή σε εταιρεία έναντι συνολικού ποσού 131.893 ευρώ

«Φέτος η διοίκηση αποφάσισε να αναθέσει την παραγωγή σε εταιρεία έναντι συνολικού ποσού 131.893 ευρώ και μάλιστα σε εταιρεία που συμμετέχει συγγενικό πρόσωπο του Διευθυντή του Γραφείου του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΤ», καταγγέλλει μεταξύ άλλων η κίνηση εργαζομένων της ΕΡΤ και υπογραμμίζει ότι «η δύσοσμη ιστορία αναδείχθηκε από πρόσφατη γραπτή ενημέρωση του εκπροσώπου των εργαζομένων στο ΔΣ της ΕΡΤ. Η απλή έρευνα σε δημόσια έγγραφα αναβαθμίζει την υπόθεση σε σκάνδαλο σαν αυτά για τα οποία έχει επιληφθεί η δικαιοσύνη και παραπέμπουν σε εποχές της ΕΡΤ που δεν επιτρέπεται να ξαναζήσουμε».

Για το περιστατικό το μέλος του Δ.Σ. της ΕΡΤ και εκπρόσωπος των εργαζομένων της ΕΡΤ, Τέλης Μεταξάς σημειώνει: «Καταψήφισα την συγκεκριμένη πρόταση γιατί την περυσινή χρονιά στην ΕΡΤ2 υπήρχε καθημερινή εκπομπή, ανάλογου περιεχομένου, η οποία ήταν εσωτερική παραγωγή και πρακτικά, με μηδενικό κόστος για την ΕΡΤ. Η πρόταση αυτή πέρασε από αρκετές συνεδριάσεις του ΔΣ μέχρι να καταλήξει να εγκριθεί κατά πλειοψηφία. Στις συνεδριάσεις αυτές ασκήθηκε έντονη κριτική, γιατί στο εταιρικό σχήμα της εταιρίας παραγωγής συμμετέχει συγγενικό πρόσωπο του Διευθυντή του Γραφείου του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΤ».

Φαίνεται ότι προκύπτει δηλαδή ηθικό ζήτημα διότι στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας παραγωγής Hope Films TV Production μετέχει η Ανθή Τούμπη, δραστήρια στο χώρο των τηλεοπτικών παραγωγών, μητέρα του δημοσιογράφου Παναγιώτη Τούμπη, διευθυντή του γραφείου του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΤ.

Η Hope Films TV Production συστάθηκε στις 22 Ιανουαρίου (όπως προκύπτει από στοιχεία στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο), πράγμα που σημαίνει πως η πρόταση της εκπομπής κατατέθηκε στην ΕΡΤ από εταιρεία που κατά την υποβολή της, δεν υπήρχε. Επιπλέον, μόλις τρείς ημέρες μετά την κατά πλειοψηφία έγκριση της εκπομπής με επιστολή η εταιρεία παραγωγής προς το ΔΣ της κρατικής ραδιοτηλεόρασης, γνωστοποιεί ότι αποδέχεται το ποσό που ενέκρινε η Επιτροπή Προγράμματος- Κοστολογίου.

Όσοι αντιδρούν σημειώνουν πως οι μεθοδεύσεις στο Ραδιομέγαρο καλλιεργούν συνθήκες αδιαφάνειας ανάλογες με εκείνες πάνω στις οποίες πριν από περίπου τεσσερισήμισι χρόνια η προηγούμενη συγκυβέρνηση (ΝΔ- ΠΑΣΟΚ) στηρίχθηκε για να την κατάργηση, ρίχνοντας μαύρο στις ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες της, αν και η ίδια είχε καλλιεργήσει.

Ενδεικτικά επισημαίνουν ότι «από τις πρώτες αποφάσεις της νέας διοίκησης ήταν η ενοποίηση της Επιτροπής Προγράμματος με την Επιτροπή Κοστολογίου». Για λόγους απλής προστασίας της εταιρείας και ενίσχυσης της διαφάνειας, κάθε αίτηση εταιρείας παραγωγής έως την «αλλαγή φρουράς» περνούσε από δύο Επιτροπές της ΕΡΤ, την Επιτροπή Προγράμματος που έκρινε αν η παραγωγή γινόταν αποδεκτή και την Επιτροπή Κοστολογίου που έλεγχε το κοστολόγιο της εκπομπής. «Αυτό γινόταν γιατί δεν μπορεί η Επιτροπή που εισηγείται την ανάθεση μιας παραγωγής, η ίδια να κρίνει και το κοστολόγιο. Άλλοι είναι αρμόδιοι για το Πρόγραμμα και άλλοι πρέπει να ελέγχουν τις τιμές».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: ΕΡΤ

ADVERTISING

SHARE: