Έρχεται barcode και σε εφημερίδες – περιοδικά

Der Barcode auf der Verpackung eines Proukts, gesehen am Freitag, 13. Juli 2007,  in Stuttgart. Den Anfang machte damals eine Gewuerzmischung der Wuppertaler Firma Gebrueder Wichartz, heute nutzen in Deutschland rund 130.000 Unternehmen diese Technologie fuer ihre Waren: Vor 30 Jahren, im Juli 1977, wurde nach langer Diskussion hier zu Lande und zunaechst in elf weiteren europaeischen Staaten ein einheitlicher Strichcode fuer Waren eingefuehrt, der das Wirtschaftsleben und das Einkaufen fuer Verbraucher nachhaltig veraendern sollte. Denn bis dahin musste jeder Artikel einzeln ausgezeichnet und der Preis von Hand in die Kasse getippt werden. (AP Photo/Thomas Kienzle) ** zu unserem KORR. ** --- A barcode is seen on the package of a product in Stuttgart, southwestern Germany, Friday, July 13, 2007. (AP Photo/Thomas Kienzle)
Der Barcode auf der Verpackung eines Proukts, gesehen am Freitag, 13. Juli 2007, in Stuttgart. Den Anfang machte damals eine Gewuerzmischung der Wuppertaler Firma Gebrueder Wichartz, heute nutzen in Deutschland rund 130.000 Unternehmen diese Technologie fuer ihre Waren: Vor 30 Jahren, im Juli 1977, wurde nach langer Diskussion hier zu Lande und zunaechst in elf weiteren europaeischen Staaten ein einheitlicher Strichcode fuer Waren eingefuehrt, der das Wirtschaftsleben und das Einkaufen fuer Verbraucher nachhaltig veraendern sollte. Denn bis dahin musste jeder Artikel einzeln ausgezeichnet und der Preis von Hand in die Kasse getippt werden. (AP Photo/Thomas Kienzle) ** zu unserem KORR. ** --- A barcode is seen on the package of a product in Stuttgart, southwestern Germany, Friday, July 13, 2007. (AP Photo/Thomas Kienzle) ASSOCIATED PRESS

Ένας απ' τους στόχους του έργου είναι τα νούμερα κυκλοφοριών που χρησιμοποιούνται στη διαφημιστική αγορά να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθώς και να αποτραπούν φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού και φοροαποφυγής

Στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) 2018, με προϋπολογισμό 15,6 εκατ. ευρώ εντάχθηκε το έργο για την καθιέρωση barcode (της ειδικής σήμανσης γραμμωτού κώδικα) σε όλα τα έντυπα, περιοδικά και εφημερίδες, που έχει ως αντικείμενο τη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων πώλησης του ημερήσιου και περιοδικού Τύπου από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.

Το έργο μεταξύ άλλων προβλέπει:

1. Την ανάπτυξη κεντρικού πληροφοριακού συστήματος, το οποίο θα διαχειρίζεται η ΓΓΕΕ.

2. Την ανάπτυξη λογισμικού για φορητή συσκευή, τύπου tablet, η οποία θα επιτρέπει στα σημεία πώλησης να καταχωρίζουν τις παραγγελίες τους, να σαρώνουν το barcode των εντύπων κατά την παραλαβή, πώληση και επιστροφή τους και να βλέπουν στατιστικά στοιχεία για τις πωλήσεις τους. Η εφαρμογή θα διασυνδέεται με το κεντρικό πληροφοριακό σύστημα της ΓΓΕΕ για την αποστολή των στοιχείων.

3. Την προμήθεια 10.000 ασύρματων φορητών υπολογιστικών συσκευών, τύπου tablet, με δυνατότητα σύνδεσης σε δίκτυο κινητής τηλεφωνίας 3G/4G.

4. Την προμήθεια 10.000 ασύρματων φορητών σαρωτών γραμμωτού κώδικα, οι οποίοι θα συνδέονται ασύρματα με τις φορητές υπολογιστικές συσκευές.

5. Την προμήθεια 10.000 συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας 3G/4G για 36 μήνες.

6. Την παροχή εκπαίδευσης στους χρήστες των συσκευών και του λογισμικού.

«Με την καθιέρωση του barcode στις εφημερίδες και τα περιοδικά διασφαλίζεται η διαφάνεια στις κυκλοφορίες των εντύπων, καθίσταται πιο διαφανής και δίκαιη η διανομή της δημόσιας διαφημιστικής δαπάνης, διευκολύνονται οι όροι του ανταγωνισμού στην ιδιωτική διαφημιστική δαπάνη, πατάσσονται πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού και αποφεύγονται φαινόμενα φοροδιαφυγής. Η Πολιτεία πράττει το καθήκον της. Ενισχύει τη διαφάνεια και την ισονομία. Τύπος με "καπέλα" δεν μπορεί να υπάρξει. Και δεν θα υπάρχει από εδώ και πέρα», σχολίασε σχετικά ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης, Νίκος Παππάς.

Στο αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται και η δημοσίευση της προκήρυξης του διαγωνισμού.

(AP Photo / Thomas Kienzle)

ADVERTISING

SHARE: