Πώς από το ‘What a Day’ θα περάσουμε στο ‘What a Lovely Day’ στα ψηφιακά ΜΜΕ

Πώς από το ‘What a Day’ θα περάσουμε στο ‘What a Lovely Day’ στα ψηφιακά ΜΜΕ

Μίντια και Νέες Τεχνολογίες. Ποιες οι καινοτομίες, οι σκόπελοι και πώς αλληλεπιδρούν διαφημίσεις, περιεχόμενο, βίντεο και social media; Πόσο ανησυχητικό διαφαίνεται το μέλλον του Ad Blocking; Ο CEO της 24 Media Σταύρος Δρακουλαράκος αναλύει τα πάντα για τα ψηφιακά ΜΜΕ στην ομιλία του στα Ermis Awards (Pics)

Στις νέες τάσεις στο χώρο των τεχνολογιών, το στοχευμένο περιεχόμενο, τις διαφημίσεις και το «αύριο» της ψηφιακής ενημέρωσης αναφέρθηκε ο CEO της 24 Media Σταύρος Δρακουλαράκος κατά την ομιλία του στα φετινά Ermis Awards που διοργανώνονται για 14η συνεχή χρονιά με μεγάλη επιτυχία και Χρυσούς Χορηγούς τον OTE TV, την 24 Media και την Huffington Post Greece, αλλά και επιπλέον δεκάδες χορηγούς επικοινωνίας και υποστηρικτές. Ο κορυφαίος θεσμός στο χώρο της διαφήμισης ολοκληρώνεται αύριο Τρίτη, με την απονομή βραβείων σε εννιά κατηγορίες: Ad (6 κατηγορίες), Branded Entertainment and Content (7 κατηγορίες), Design (7 κατηγορίες), Digital (9 κατηγορίες), Direct (6 κατηγορίες), Media (8 κατηγορίες), PR (9 κατηγορίες), Production (4 κατηγορίες), Integrated Campaign (1 κατηγορία).

 

Η ομιλία «Media and Technology, What’s Around the Corner?», με αναφορές από την αριστουργηματική ταινία του George Miller «Μad Max, Fury Road», εστιάστηκε στον Αρμαγεδώνα στο χώρο των νέων μέσων, τον χώρο που μεταλλάσσεται κάθε έξι μήνες με ένα χρόνο, κάνοντας πιο επιτακτική από ποτέ την ανάγκη για προσαρμογή, την εύρεση φρέσκων ιδεών και τρόπους εναρμόνισης του περιεχομένου με τις online διαφημίσεις, αλλά και τις δυνατότητες που προσφέρουν τα social media.

Μία εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις. Το καραβάνι των μίντια καταδιώκεται από το καραβάνι της τεχνολογίας και το μεταξύ τους κυνηγητό φαίνεται να οδηγείται αντιμέτωπο με αμμοκαταιγίδα. «Έλεγα να χρησιμοποιήσω μία ασπρόμαυρη φωτογραφία ενός φράγματος, με ένα ζευγάρι που κινείται κατά μήκος, σχεδόν σε ρομαντικό περίπατο για να περιγράψω τι συμβαίνει στο χώρο των μίντια σήμερα. Αλλά τελικά, η πραγματικότητα είναι διαφορετική και επέλεξα τη δεύτερη φωτογραφία», ανέφερε ο κ. Δρακουλαράκος κατά την έναρξη της ομιλίας του, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να υπογραμμίσει την αβεβαιότητα, αλλά και την ιλιγγιώδη ταχύτητα με την οποία εξελίσσονται οι νέες τεχνολογίες.

 

Οι αλλαγές σχετικά με πώς βλέπουμε βίντεο στο διαδίκτυο ή πώς καταναλώνουμε άρθρα, η ελαχιστοποίηση της απαίτησης για πληρωμή του online περιεχομένου, η βελτιστοποίηση του τρόπου με τον οποίο μπορεί κανείς να διαφημιστεί online, αλλά και η επιστροφή σε συνήθειες του παρελθόντος αποτελούν τις τέσσερις τάσεις που διαμορφώνουν την εικόνα των ψηφιακών ΜΜΕ σήμερα. Σύμφωνα με το κ. Σταύρο Δρακουλαράκο, όσον αφορά στις αλλαγές στον τρόπο που προσλαμβάνουμε πληροφορία από το διαδίκτυο «είναι κάτι σαν στρατό με όπλα. Πηγαίνετε και πιάστε τους!». Αυτό εν ολίγοις σημαίνει ότι πλέον «δημιουργούμε περιεχόμενο για σταθερό υπολογιστή, λάπτοπ, έξυπνα κινητά, έξυπνα ρολόγια, έξυπνες τηλεοράσεις κτλ», ενώ καθημερινά μοιραζόμαστε πληροφορία μέσω Facebook, YouTube, Twitter, Instagram, Snapchat, Vine και Whatsapp. «Είναι ένα χάος πραγματικά!», ανέφερε ο ίδιος και εστίασε το ενδιαφέρον του σε μία πρόσφατα συντελούμενη αλλαγή. «Σταδιακά βλέπουμε πως ο Browser πεθαίνει. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα ρολόγια της Apple που φτιάχτηκαν χωρίς τη σχετική πρόβλεψη», υπογράμμισε ο κ. Δρακουλαράκος, ενώ προέβλεψε ότι στο άμεσο μέλλον, θα πρέπει να περιμένουμε ολοένα και περισσότερες «έξυπνες» συσκευές να λύνουν «τα χέρια» της καθημερινότητάς μας ή αλλιώς, να μας κάνουν να χάνουμε τον ύπνο μας. 

Με το σχόλιο ανώνυμου χρήστη «Den ftanei pou konomate apo ta clicks mou», ο CEO της 24 Media αναφέρθηκε στη νέα τάση των Online Publishers, η οποία επιτάσσει δωρεάν περιεχόμενο και όχι συνδρομές. Με εξαίρεση την Wall Street Journal που διαθέτει εξειδικευμένο κοινό και παρέχει ακόμη περιεχόμενο με μικρή συνδρομή, «η πληροφορία οφείλει και πρέπει να είναι πλέον δωρεάν. Οπότε και δεν ισχύει το σχόλιο του παραπάνω χρήστη που υποστηρίζει ότι αυτό εξοικονομεί κέρδος».

 

Την ίδια στιγμή, ιδιαίτερη αναφορά δόθηκε στις εναλλακτικές που μπορεί κανείς να διαφημιστεί Online, με κορυφαίο παράδειγμα την «ύπουλη native διαφήμιση» του gocar.gr σε review της ταινίας Mad Max. «Ακριβώς επειδή το gocar σκέφτηκε να διαφημίσει το ίδιο το όχημα της ταινίας, πατώντας στο Google, μπορεί κανείς να δει στα περισσότερα άρθρα, τη σχετική διαφήμιση».

 

Επιστροφή στο παρελθόν; Πώς και γιατί; «Γιατί επιστρέψαμε στα Gifs, τα emojis, τα e-mail, τα newsletters, τα podcasts – μεγαλύτερη απήχηση στην Αμερική – και τα chat platforms», ανέφερε ο κ. Δρακουλαράκος που δηλώνει υπέρ της πρόσβασης στην ελεύθερη και δωρεάν πληροφόρηση στο διαδίκτυο. 

Ο ίδιος επέμεινε σε πέντε ακόμη σημεία που θεωρεί καθοριστικά στη συμπεριφορά των καταναλωτών τα τελευταία χρόνια. Τα κινητά, τα Push Notifications (ειδοποιήσεις), τα βίντεο, την ταχύτητα που σερβίρεται περιεχόμενο και το Ad Blocking – τον διαδικτυακό «σκόπελο» των διαφημιστικών εταιριών που απειλεί τα επόμενα χρόνια να στερεί καμπάνιες από θεάσεις και άρα, εταιρίες από διαφημιστικά έσοδα.

Χαρακτηριστική ήταν εξάλλου η φωτογραφία από πρόσφυγα στη Λέσβο, ο οποίος όντας στη χώρα μας το περασμένο καλοκαίρι, είπε χαρακτηριστικά: «Το κινητό είναι για εμάς σημαντικότερο και από φαγητό». «Μέσω κινητού, οι πρόσφυγες βλέπουν χάρτες, συμμετέχουν σε φόρουμ, ανταλλάσσουν απόψεις, τραβούν αναμνηστικές φωτογραφίες και σαφώς, ενημερώνονται για πότε και πού κλείνουν τα σύνορα», είπε ο κ. Δρακουλαράκος και την ίδια στιγμή, έκανε λόγο για την ραγδαία αύξηση που παρουσιάζουν σε Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία και Αμερική τα Push Notifications, καταλήγοντας στην περίφημη ατάκα του Otto Toth, CTO της Huffington Post ότι «η νέα γενιά έχει παραδεχτεί ότι καταναλώνει/διαβάζει μόνο αυτά που φαίνονται στα push notifications». Και αυτό γιατί; «Γιατί οι ειδήσεις είναι σύντομες, σε τίτλους και απόλυτα συνυφασμένες με τα ενδιαφέρονται του κατόχου κινητού/υπολογιστή».

Το 2016 είναι η χρονιά του βίντεο, παρά το γεγονός ότι αρχίσαμε να τα χρησιμοποιούμε ευρέως ήδη από το 2008-2009. «Είναι φτηνότερα, κάθετα, ποστάρονται εύκολα και γρήγορα σε social media, μπορούν να είναι 360 μοιρών και σε λίγο καιρό το Live Streaming σε κινητά, σάιτ και τηλεοράσεις θα αποτελεί γεγονός, χωρίς να είναι απαραίτητο να κόβουμε βίντεο και να σερβίρουμε αποσπασματικά στιγμιότυπα στον κάθε αναγνώστη».

Τέλος, ο κ. Δρακουλαράκος αναφέρθηκε στη νέα καθεστηκυία τάξη στο διαδίκτυο, αυτή του Ad Blocking. «Έχω βαρεθεί να διαβάζω έρευνες, στις οποίες η Ελλάδα κατέχει τη χαμηλότερη θέση. Οπότε βρήκα μία έρευνα, στην οποία η Ελλάδα βρίσκεται στην πρώτη θέση. Και αυτή είναι στο Ad Blocking σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Στην ίδια έρευνα, η Σλοβακία κατέχει τη χαμηλότερη θέση, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει η αυξητική τάση, κοντά 35%, αλλά και το διαφημιστικό κόστος που αναμένεται να χαθεί το 2016 και το οποίο αγγίζει τα 41.4 εκατομμύρια παγκοσμίως», είπε ο ίδιος και κατέληξε: «Μπορεί προς το παρόν να μην επηρεάζει τις διαφημιστικές σε μεγάλο βαθμό, αλλά εάν αυτό συνεχιστεί στις νεαρές ηλικίες, θα πρέπει να βρούμε τρόπους να το διορθώσουμε».

Να σημειωθεί ότι στις αρχές του 2015, κοντά 181 εκατ. χρήστες χρησιμοποιούσαν Αd Βlocking. Ο λόγος; Σύμφωνα με τον CEO της 24 Media, γιατί ο κόσμος διαφωνεί με τον τρόπο χρήσης των προσωπικών του δεδομένων, γιατί βομβαρδίζεται από εκατοντάδες διαφημίσεις/λεπτό και όπως λένε και στην Αμερική: Stick it to the man!, που σημαίνει ‘επειδή έτσι γουστάρω!’. Αυτό λοιπόν που πρέπει να καταλάβουμε είναι ότι έχουμε αποτύχει να δώσουμε στο κοινό να αντιληφθεί ότι τελικά αυτές οι διαφημίσεις από μόνες τους οδηγούν στο δωρεάν περιεχόμενο».

 

Και τι τελικά προτείνει ο κ. Δρακουλαράκος, ώστε το «αύριο» των ψηφιακών ΜΜΕ να καταστεί ευοίωνο και προς όφελος των Online Publishers, αλλά και των χρηστών; «Όπως και στην ταινία Mad Max, έτσι και στη σύγχρονη πραγματικότητα, προτείνω να ξεκινήσουμε από την αρχή. Να επιστρέψουμε στην αφήγηση που θα συνοδεύει ένα προϊόν, να δώσουμε έμφαση στην αύξηση του engagement/σύνδεσης/διάδρασης και εκτός από τη διαφήμιση, να αναζητήσουμε εναλλακτικές πηγές εσόδων. Για να μπορούμε να μετατρέψουμε το ‘What a Day’ σε ‘What a Lovely Day’».

Ολόκληρη η παρουσίαση

14 χρόνια θεσμός, 14 χρόνια Ermis Awards

Σημειώνεται ότι τα Ermis Awards αποτελούν τον μοναδικό θεσμό βράβευσης της δημιουργικότητας στην επικοινωνία στην Ελλάδα, διοργανώνονται κάθε χρόνο από την Ένωση Εταιριών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ) και αποτελούν κορυφαίο γεγονός του κλάδου διαφήμισης και επικοινωνίας.

Τα Ermis Awards διοργανώθηκαν για πρώτη φορά το 2002, όταν ο Γιώργος Ντούσης μετεξέλιξε το μέχρι τότε Φεστιβάλ Ελληνικής Διαφήμισης, μετονομάζοντάς το σε Ermis Awards και ενέταξε στο θεσμό αυτό τους Τομείς Επικοινωνίας που εκπροσωπεί η ΕΔΕΕ. Το Φεστιβάλ Ελληνικής Διαφήμισης, μέτρησε 11 χρόνια επιτυχημένης πορείας, καθώς πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1989 με εμπνευστή της ιδέας και Πρόεδρο του 1ου ΦΕΔ, Γιάννη Ευσταθιάδη.

Σκοπός των Ermis Awards είναι η ανάδειξη των πιο δημιουργικών Διαφημιστικών Έργων, Παραγωγών Διαφημιστικών Ταινιών, Μουσικής και Εκδηλώσεων, Προγραμμάτων Δημοσίων Σχέσεων, Προγραμμάτων Αμεσου Marketing, Προγραμμάτων δημιουργικής χρήσης των ΜΜΕ, Έργων στο Digital.

Κυρίαρχοι στόχοι των Ermis Awards είναι η ηθική επιβράβευση και καταξίωση των δημιουργών, η προβολή της λειτουργίας του κάθε Τομέα Επικοινωνίας και η ανάδειξη της σημασίας της δημιουργικής σκέψης σε κάθε έναν εξ’ αυτών. Στην κορυφαία διοργάνωση του χώρου, παρευρίσκονται κάθε χρόνο περισσότερα από 2.500 άτομα. Πρόκειται για στελέχη του χώρου της διαφήμισης και επικοινωνίας, των διαφημιζομένων πελατών, των ΜΜΕ, εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας του τόπου, πανεπιστημιακούς και όλους όσους έχουν άμεσο ή έμμεσο ενδιαφέρον για την επικοινωνία.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα