Ένα δισεκατομμύριο τουρίστες στην Ευρώπη μέχρι το 2025

Ένα δισεκατομμύριο τουρίστες στην Ευρώπη μέχρι το 2025
Ο καλός καιρός και οι υψηλές θερμοκρασίες αν και έχουμε μπεί στο Φθινόπωρο,κρατούν ακόμη τους τουρίστες στην Αθήνα,που το φετινό καλοκαίρι είχε ρεκόρ σε επισκεψιμότητα τουριστών.Στιγμιότυπα από τον βράχο της Ακρόπολης νωρίς το πρωί,Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου 2017 (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI) eurokinissi

Ειδικό Ταμείο για τον τουρισμό στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Antonio Tajani, πρότεινε να δημιουργηθεί Ειδικό Ταμείο για τον τουρισμό στην Ε.Ε., ώστε να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις της εποχής, η ραγδαία αύξηση των τουριστών από την Ασία και η κάλυψη θέσεων εργασίας.

Χθες γιορτάστηκε η Παγκόσμια Ημέρα Τουρισμού, με την Ευρώπη να έχει τεράστιο μερίδιο απορρόφησης τουριστών και την Ελλάδα να παίζει το δικό της ρόλο σε αυτόν τον τομέα.

Ωστόσο, τα νέα δεδομένα, με την αύξηση των τουριστών που προέρχονται από τις χώρες της Ασίας, η υψηλή ανεργία που υπάρχει σε αρκετές χώρες μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα αλλά και η ανάπτυξη της τεχνολογίας, δημιουργούν συνθήκες περισσότερης οργάνωσης μεταξύ των κρατών της Ε.Ε.

Χθες, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο φιλοξένησε στις Βρυξέλλες τη διάσκεψη υψηλού επιπέδου για τις Ημέρες Διεθνούς Τουρισμού με θέμα «Μια ευρωπαϊκή στρατηγική για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της τουριστικής βιομηχανίας».

Ανοίγοντας τη συζήτηση, ο Antonio Tajani, ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, δήλωσε ότι: «Ο τουρισμός αποτελεί βασικό τομέα για όλα τα κράτη μέλη μας, αντιπροσωπεύοντας το 10% του ΑΕΠ και τις θέσεις εργασίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρόκειται για μια αυτοτελή βιομηχανία, ένα ουσιαστικό τμήμα του ψηφιδωτού που αποτελεί τον βιομηχανικό ιστό της Ευρώπης.

Τα επόμενα 10 χρόνια, ο αριθμός των διεθνών τουριστών πρόκειται να διπλασιαστεί χάρη στην εμφάνιση μιας νέας μεσαίας τάξης με υψηλή αγοραστική δύναμη, που προέρχεται κυρίως από την Ασία. Μέχρι το 2025, ο αριθμός των τουριστών που έρχονται στην Ευρώπη μπορεί να διπλασιαστεί – σε περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο  – δημιουργώντας περισσότερες από 5 εκατομμύρια νέες θέσεις εργασίας. Αν θέλουμε να κάνουμε αυτή τη δυνατότητα πραγματικότητα, πρέπει να ενισχύσουμε την ικανότητά μας να διατηρηθούμε σε ένα όλο και πιο ανταγωνιστικό παγκόσμιο περιβάλλον, με στενότερη συνεργασία σε ευρωπαϊκό επίπεδο.»

 

Συνεχίζοντας, ο Antonio Tajani επισήμανε ότι «πρέπει να εστιάσουμε τις προσπάθειές μας σε διάφορους τομείς: να προσελκύσουμε περισσότερες επενδύσεις μέσω ενός στρατηγικού σχεδίου που θα μας επιτρέψει να αξιοποιήσουμε περισσότερο και αποτελεσματικότερα τη χρηματοδότηση της ΕΕ και τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Οφείλουμε να προωθήσουμε την κατάρτιση ανάλογα με τις ανάγκες της βιομηχανίας, να εξετάσουμε καλύτερα την ψηφιακή επανάσταση και να αξιοποιήσουμε συνέργειες με στόχο την προώθηση της Ευρώπης ως προορισμού στις διεθνείς αγορές.

Η κατάρτιση αποτελεί βασικό παράγοντα, δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις της τουριστικής βιομηχανίας έχουν περισσότερα προβλήματα από άλλους τομείς στην εξεύρεση ανθρώπων με τις δεξιότητες που αναζητούν. Επενδύοντας περισσότερο μπορούμε επίσης να δημιουργήσουμε ευκαιρίες σε εκείνες τις περιοχές της Ευρώπης στις οποίες η ανεργία των νέων ανέρχεται στο 50%. Η τουριστική βιομηχανία, αν και θα επηρεαστεί πολύ από την ψηφιακή επανάσταση, θα χρειαστεί ακόμα ένα μεγάλο εργατικό δυναμικό, το 20% των οποίων είναι νέοι κάτω των 25 ετών.

Πρέπει επίσης να ολοκληρώσουμε την ενιαία αγορά υπηρεσιών και την ενιαία ψηφιακή αγορά με στόχο την επιβολή των κανόνων ανταγωνισμού και τη διασφάλιση ότι οι ψηφιακές πλατφόρμες λειτουργούν υπό τις ίδιες συνθήκες και με τις ίδιες φορολογικές ρυθμίσεις με όλες τις άλλες επιχειρήσεις.

Κατά μέσο όρο, ένας Κινέζος τουρίστας επισκέπτεται τέσσερα ή πέντε ευρωπαϊκά κράτη μέλη. Το επίκεντρο του ανταγωνισμού δεν είναι μεταξύ των κρατών μελών, αλλά με την Ασία, την Αμερική, την Καραϊβική και τον Ειρηνικό. Εάν λοιπόν θέλουμε να προσελκύσουμε περισσότερους διεθνείς τουρίστες, πρέπει να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να προωθήσουμε την Ευρώπη ως προορισμό, όπως ακριβώς προωθούν οι ΗΠΑ, ο Καναδάς ή η Αυστραλία. Η κοινή πλατφόρμα προώθησης που προτείνεται από την Επιτροπή, σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδιών και τις περιφέρειες του δικτύου Necstour, είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Πρέπει όμως να εντείνουμε ακόμη περισσότερο τις προσπάθειές μας δίνοντας στην πλατφόρμα έναν κατάλληλο προϋπολογισμό», δήλωσε ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Ο κ. Tajani ολοκλήρωσε τις παρατηρήσεις του αναφέροντας ότι «ο επόμενος προϋπολογισμός της ΕΕ θα πρέπει να είναι πιο προφανής και να αντικατοπτρίζει τις ανησυχίες των απλών ανθρώπων, όπως την ανάγκη καταπολέμησης της ανεργίας. Στο ψήφισμα της πρωτοβουλίας που εγκρίθηκε βάσει της έκθεσης De Monte, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ζητεί να συμπεριληφθεί στον επόμενο προϋπολογισμό ένα ειδικό ταμείο για τον τουρισμό ».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα