Το νέο Μισθολόγιο του Δημοσίου: Αυξήσεις για 350.000 υπαλλήλους, κλιμάκια και μισθολογική εξέλιξη

Το νέο Μισθολόγιο του Δημοσίου: Αυξήσεις για 350.000 υπαλλήλους, κλιμάκια και μισθολογική εξέλιξη
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας και πορεία στο υπουργείο Εργασίας και στη Βουλή πραγματοποίησαν εργαζόμενοι στους Δήμους. Οι εργαζόμενοι λένε, όχι στις απολύσεις και στις ιδιωτικοποιήσεις των υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης . Η εκτελεστική επιτροπή της ΠΟΕ-ΟΤΑ προκηρύσσει αποχή από κάθε εργασία το Σάββατο 10 και την Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2012, ημέρα ψήφισης του Προϋπολογισμού. (EUROKINISSI/ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ) Eurokinissi

Τι προβλέπει το νέο Μισθολόγιο στο Δημόσιο για τα μισθολογικά κλιμάκια και τις λεπτομέρειες που αφορούν τους δημοσίους υπαλλήλους και τη μισθολογική τους εξέλιξη. Δείτε ολόκληρη την εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών

Την εγκύκλιο για το νέο Μισθολόγιο στο Δημόσιο και τα μισθολογικά κλιμάκια αλλά και όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν πλέον τους δημοσίους υπαλληλους και την μισθολογική τους εξέλιξη εξέδωσε το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

Όπως έχει ήδη γίνει γνωστό με το νέο μισθολόγιο ξεπαγώνουν οι μισθολογικές ωριμάνσεις και θα ευνοηθούν οι υπάλληλοι που λόγω του παγώματος των αυξήσεων που επιβλήθηκε το 2011 ήταν κολλημένοι επί χρόνια στο τελευταίο μισθολογικό κλιμάκιο του βαθμού που ανήκαν.

Οι υπάλληλοι με βάση τα χρόνια προϋπηρεσίας τους θα επανακαταταχθούν στα μισθολογικά κλιμάκια του νέου μισθολογίου όσον αφορά τους βασικούς μισθούς που λαμβάνουν. Το 55% των εργαζομένων που υπολογίζονται σε 350.000 θα λάβουν μικρές αυξήσεις από 15-60 ευρώ.

Οι αυξήσεις θα καταβληθούν σε βάθος τετραετίας, δηλαδή θα αποδίδεται το 1/4 των αυξήσεων στον βασικό μισθό κάθε έτος για το 2016-2017 2018 και 2019. Για παράδειγμα, ένας υπάλληλος που θα πρέπει να λάβει αύξηση 60 ευρώ θα δει τον βασικό του μισθό να αυξάνεται κατά 15 ευρώ τον χρόνο για την επόμενη τετραετία.

Το πεδίο της απόφασης καλύπτει τους μόνιμους και δόκιμους πολιτικούς δημόσιους υπαλλήλους, καθώς και τους υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου ενώ από 1-1-2016 καταργούνται οποίες προηγούμενες διατάξεις καθορίζονταν οι αποδοχές των υπαλλήλων Ι.Δ.Ο.Χ.

Παράλληλα αφορά την Κεντρική Διοίκηση ή Δημόσιο ή Κράτος, που περιλαμβάνει την Προεδρία της Δημοκρατίας, τα Υπουργεία, τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις, τις Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές (Α.Δ.Α.) που δεν έχουν νομική προσωπικότητα και τη Βουλή των Ελλήνων,

β) των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών (Α.Δ.Α.) με νομική προσωπικότητα

γ) των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης (Ο.Κ.Α.),

δ) των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου βαθμού (Δήμοι – Περιφέρειες),

ε) των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.),

στ) των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου ( Ν.Π.Ι.Δ.) που ανήκουν στο κράτος, ή σε Ν.Π.Δ.Δ. ή σε Ο.Τ.Α.-κατά την έννοια της επίτευξης κρατικού ή δημόσιου ή αυτοδιοικητικού σκοπού, εποπτείας, διορισμού και ελέγχου της πλειοψηφίας της Διοίκησής τους (τα συγκεκριμένα κριτήρια πρέπει να λειτουργούν σωρευτικά) – ή επιχορηγούνται τακτικά, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, από κρατικούς πόρους κατά πενήντα τοις εκατό (50%) τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους. Στις διατάξεις του νόμου υπάγονται σε κάθε περίπτωση και τα Κέντρα Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας,

ζ) των Δημοσίων Επιχειρήσεων, Οργανισμών και Ανώνυμων Εταιρειών (Δ.Ε.Κ.Ο.). Επισημαίνεται ότι σε κάθε περίπτωση υπάγονται:

η) οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (μόνιμοι, αναπληρωτές, ωρομίσθιοι),

θ) οι υπάλληλοι της Γραμματείας των Δικαστηρίων και Εισαγγελιών, των Έμμισθων Υποθηκοφυλακείων και Κτηματολογικών Γραφείων της χώρας,

ι) οι ιατροί υπηρεσίας υπαίθρου και οι μόνιμοι αγροτικοί ιατροί,

ια) οι υπάλληλοι της Βουλής, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στον Κανονισμό της,

ιβ) οι υπάλληλοι, συμπεριλαμβανομένου και του ειδικού επιστημονικού προσωπικού των Ανεξάρτητων Διοικητικών Αρχών (Α.Δ.Α.), της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και της Επιτροπής Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων

ιγ) οι υπάλληλοι των Τοπικών Ενώσεων Δήμων και Κοινοτήτων (Τ.Ε.Δ.Κ.), και Περιφερειακών Ενώσεων Δήμων (Π.Ε.Δ), της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Ε.) και της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδος (ΕΝ.Π.Ε),

ιδ) οι υπάλληλοι των Γενικών και Τοπικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων,

ιε) το προσωπικό των νομικών προσώπων της Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού, των εξομοιούμενων προς αυτά των λοιπών εκκλησιών, δογμάτων και γνωστών θρησκειών, που επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό,

ιστ) οι μετακλητοί υπάλληλοι, οι ειδικοί σύμβουλοι και συνεργάτες, καθώς και οι επιστημονικοί συνεργάτες της Γενικής Γραμματείας του Πρωθυπουργού, της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης, της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού, των Πολιτικών Γραφείων των μελών της Κυβέρνησης, των Υφυπουργών, των Γενικών, Αναπληρωτών Γενικών και Ειδικών Γραμματέων των Υπουργείων, των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, των αιρετών οργάνων των Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού, καθώς και των εν γένει Διοικητών, Υποδιοικητών, Προέδρων, Αντιπροέδρων ή Διευθυνόντων Συμβούλων των νομικών προσώπων που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και

ιζ) τα μέλη του Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (Ε.Τ.Ε.Π.) των Α.Ε.Ι., μέχρι την έκδοση του Π.Δ. που προβλέπεται

ιη) οι δικηγόροι που παρέχουν υπηρεσίες με σχέση πάγιας και περιοδικής έμμισθης εντολής στους φορείς που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος.

Εξαιρέσεις

Επίσης ορίζεται το προσωπικό που δεν υπάγεται στις διατάξεις του παρόντος νόμου. Ειδικότερα, δεν υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος:

α) το ναυτικό προσωπικό του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε.), το καλλιτεχνικό προσωπικό των Ν.Π.Ι.Δ Στην έννοια του καλλιτεχνικού προσωπικού, όπως αναφέρεται και στην αιτιολογική έκθεση του νόμου, νοείται το αμιγές καλλιτεχνικό προσωπικό (ηθοποιοί, χορευτές, σκηνοθέτες κ.λ.π.

β) και όχι το τεχνικό προσωπικό (ηλεκτρολόγοι, τεχνικοί σκηνής κ.λ.π.) το οποίο εντάσσεται στις διατάξεις του νέου νόμου

γ) οι κατηγορίες υπαλλήλων ή λειτουργών που εντάσσονται στα ειδικά μισθολόγια

δ) οι Δημόσιες Επιχειρήσεις, Οργανισμοί και Ανώνυμες Εταιρείες (Δ.Ε.Κ.Ο.), που υπάγονται, κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του παρόντος, στο πεδίο εφαρμογής των διατάξεων του Κεφαλαίου Β’ του ν.3429/2005 (Α’ 314), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 28 (περί ανωτάτου ορίου αποδοχών),

ε) οι υπάλληλοι της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (Ε.Υ.Π.).

Μισθολογικά κλιμάκια και κατάταξη των υπαλλήλων

Με τις διατάξεις της παρ. 1 καθορίζονται τα μισθολογικά κλιμάκια (Μ.Κ.) των υπαλλήλων των κατηγοριών:

– Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Π.Ε.) με πτυχίο ή δίπλωμα Πανεπιστημίου ημεδαπής ή ισότιμο Σχολών αλλοδαπής,

– Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.) με πτυχίο ή δίπλωμα Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.) της ημεδαπής ή ισότιμο Σχολών ημεδαπής ή αλλοδαπής,

– Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δ.Ε.) και

– Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης (Υ.Ε.) σε δεκαεννέα (19) για τους υπαλλήλους των κατηγοριών Τ.Ε. και Π.Ε. και σε δεκατρία (13) για τους υπαλλήλους των κατηγοριών Υ.Ε. και Δ.Ε. Οι υπάλληλοι των κατηγοριών Τ.Ε. και Π.Ε. εξελίσσονται σε αυτά με εισαγωγικό το Μ.Κ. 1 και καταληκτικό το Μ.Κ. 19, ενώ των κατηγοριών Υ.Ε. και Δ.Ε. με εισαγωγικό το Μ.Κ. 1 και καταληκτικό το Μ.Κ. 13.

Με την παρ. 2 προβλέπεται ότι οι υπάλληλοι των κατηγοριών Τ.Ε. ή Π.Ε. χωρίς πτυχίο ή δίπλωμα Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.) ή Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) αντίστοιχα, ή ισότιμο με αυτά, εξελίσσονται στα Μ.Κ. της Δ.Ε. κατηγορίας με εισαγωγικό το Μ.Κ. 2 αυτής. Στις ανωτέρω κατηγορίες υπάγονται υπάλληλοι όπως οι ΤΕ Εργοδηγών, δικαστικοί υπάλληλοι κ.λ.π. Επισημαίνεται σε κάθε περίπτωση ότι σκοπός της παρούσας διάταξης είναι η κατάταξη κάθε υπαλλήλου στην κατηγορία που αντιστοιχούν τα τυπικά του προσόντα.

Συνεπώς για να καταταγεί υπάλληλος στην κατηγορία Π.Ε. ή Τ.Ε. θα πρέπει απαραιτήτως να κατέχει πτυχίο Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (ΑΕΙ) ή πτυχίο ή δίπλωμα Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.) αντίστοιχων ή ισότιμων με αυτά. Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με την περ.ζ του άρθρου 33 του κοινοποιούμενου νόμου, το εκπαιδευτικό προσωπικό της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εξακολουθεί να κατατάσσεται στις κατηγορίες που προβλέπουν οι διατάξεις των άρθρων 12, 13 και 14 του ν. 1566/1985 (Α’ 167). Ομοίως, σύμφωνα με την περ.στ του ιδίου ως άνω άρθρου, για την κατάταξη των μουσικών στα μισθολογικά κλιμάκια του νέου νόμου διατηρούνται σε ισχύ οι διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 26 του ν. 4325/2015 (Α’ 47).

Με τις διατάξεις της παρ. 3 ορίζεται ότι οι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ετήσιας τουλάχιστον φοίτησης, για τίτλους που έχουν χορηγηθεί μετά τη λήψη του πτυχίου τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, προωθούνται κατά δύο (2) Μ.Κ. (4 χρόνια) στην κατηγορία που ανήκουν, ενώ οι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος κατά έξι (6) Μ.Κ. (12 χρόνια). Η κατάταξη στα προωθημένα Μ.Κ. πραγματοποιείται μόνο όταν το περιεχόμενο των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών είναι συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης του υπαλλήλου, όπως προκύπτει από την προκήρυξη της θέσεως κατά την πλήρωση ή την περιγραφή της θέσης εργασίας από τον οργανισμό της Υπηρεσίας. Για τη συνδρομή ή όχι της προϋπόθεσης αυτής αποφαίνεται το υπηρεσιακό συμβούλιο (αρμόδιο για την εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση του υπαλλήλου σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα) ή το αρμόδιο προς διορισμό όργανο στην περίπτωση απουσίας υπηρεσιακού συμβουλίου.

Επισημαίνεται ότι επί της απόφασης αυτής δύναται να ασκηθεί ένσταση η οποία εξετάζεται από ειδική επιτροπή του Α.Σ.Ε.Π., η οποία συστήνεται με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Είναι σαφές ότι όταν οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών αποτελούν απαραίτητο, σύμφωνα με την προκήρυξη, προσόν διορισμού, δεν απαιτείται απόφαση υπηρεσιακού συμβουλίου ή άλλου αρμοδίου οργάνου αναφορικά με τη συνάφεια. Η νέα κατάταξη και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών στις αρμόδιες Υπηρεσίες Διοικητικού/Προσωπικού.

Προκειμένου για κατόχους τίτλων αλλοδαπών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, η προωθημένη κατάταξη συντελείται μετά την αναγνώριση της ισοτιμίας τους προς τους μεταπτυχιακούς τίτλους που απονέμονται από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της ημεδαπής, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία. Επισημαίνεται ότι, αρμόδιο για την εφαρμογή της εν λόγω νομοθεσίας όργανο είναι ο Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών & Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.). Οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης εξελίσσονται στα Μ.Κ. της κατηγορίας που ανήκουν με εισαγωγικό το Μ.Κ. 6. (10 χρόνια). Στην περίπτωση αυτών που αποφοίτησαν με άριστα αναγνωρίζεται ένα (1) επιπλέον έτος για τη μισθολογική τους εξέλιξη. Διευκρινίζεται ότι ο χρόνος φοίτησης στη Σχολή υπολογίζεται ως πλεονάζων για την απονομή του επόμενου μισθολογικού κλιμακίου.

Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση κατοχής πλέον του ενός των τίτλων των περιπτώσεων α και γ (δηλαδή διδακτορικό και μεταπτυχιακό ή αποφοίτηση από την ΕΣΔΔΑ και διδακτορικό ή μεταπτυχιακό), οι υπάλληλοι εξελίσσονται στα Μ.Κ. που προβλέπονται για τον ανώτερο τίτλο σπουδών.

Στην παρ. 4 προβλέπεται η μισθολογική κατάταξη των προϊσταμένων Γενικών Διευθύνσεων, των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, των Συντονιστών των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, καθώς και των Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης του Σ.Ε.Ε.Δ.Δ. (η εν λόγω μισθολογική κατάταξη αφορά αποκλειστικά το συγκεκριμένο ελεγκτικό σώμα).

Οι ανωτέρω, καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας τους, κατατάσσονται στο καταληκτικό Μ.Κ. της κατηγορίας τους, πολλαπλασιαζόμενου του αντίστοιχου βασικού μισθού με το συντελεστή 1,2. Σε περίπτωση λήξης της θητείας των ανωτέρω, οι εν λόγω υπάλληλοι κατατάσσονται στο Μ.Κ. της κατηγορίας τους που αντιστοιχεί στα τυπικά τους προσόντα και στα έτη υπηρεσίας τους. Το ανωτέρω ποσό στρογγυλοποιείται στην πλησιέστερη μονάδα ευρώ. Π.χ. Υπάλληλος κατηγορίας Π.Ε. που ασκεί καθήκοντα προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης κατατάσσεται στο 19 Μ.Κ. της κατηγορίας του με προσαυξημένο το βασικό μισθό του 19ου Μ.Κ. (2.154 €) με το συντελεστή 1,2 (2.585 €).

Στην παρ. 5 προβλέπεται ότι οι Γενικοί Γραμματείς Υπουργείων κατατάσσονται στο καταληκτικό Μ.Κ. της Π.Ε. κατηγορίας (Μ.Κ. 19), πολλαπλασιαζόμενου του αντίστοιχου βασικού μισθού (2.154 €) με το συντελεστή 1,5. Συνεπώς ο νέος βασικός μισθός Γενικού Γραμματέα Υπουργείου ορίζεται στο ποσό των 3.231 €. Αθροιζόμενες με το προβλεπόμενο στο άρθρο 16 επίδομα θέσης ευθύνης (1.400 €) οι αποδοχές του ανέρχονται στο ποσό των 4.631 € μηνιαίως.

Οι Αναπληρωτές Γενικοί Γραμματείς και οι Ειδικοί Γραμματείς Υπουργείων κατατάσσονται στο καταληκτικό Μ.Κ. της Π.Ε. κατηγορίας (Μ.Κ. 19), πολλαπλασιαζόμενου του αντίστοιχου βασικού μισθού (2.154 €) με το συντελεστή 1,3. Συνεπώς, ο νέος βασικός μισθός Αναπληρωτή Γενικού Γραμματέα και Ειδικού Γραμματέα Υπουργείου ορίζεται στο ποσό των 2.800 €.

Αθροιζόμενες με το επίδομα θέσης ευθύνης του άρθρου 16 (1.150 €) οι αποδοχές του ανέρχονται στο ποσό των 3.950 € μηνιαίως. Οι υπάλληλοι της κατηγορίας Ειδικών Θέσεων 1ου και 2ου βαθμού λαμβάνουν το εβδομήντα τοις εκατό (70%) και εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) αντίστοιχα του βασικού μισθού του Ειδικού Γραμματέα.

Τα ανωτέρω ποσά στρογγυλοποιούνται στην πλησιέστερη μονάδα ευρώ. Συνεπώς ο βασικός μισθός των ανωτέρω ορίζεται στο ποσό των 1.960 € και 1.820 € αντίστοιχα. Με τις διατάξεις της παρ. 6 καθορίζεται η μισθολογική κατάταξη των μετακλητών υπαλλήλων των γραφείων των μελών της Κυβέρνησης και των υφυπουργών. Ειδικότερα, οι Διευθυντές των πολιτικών γραφείων των μελών της Κυβέρνησης και των Υφυπουργών κατατάσσονται στο καταληκτικό Μ.Κ. της Π.Ε. κατηγορίας (2.154 €).

Οι ειδικοί σύμβουλοι των Γενικών Γραμματειών του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης, της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού, των λοιπών μελών της Κυβέρνησης, των υφυπουργών, των Γενικών, Αναπληρωτών Γενικών και Ειδικών Γραμματέων Υπουργείων, καθώς και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, κατατάσσονται ως εξής : οι κάτοχοι διδακτορικού τίτλου σπουδών ή οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.) στο Μ.Κ. 17 της κατηγορίας τους(Π.Ε. 2.036 €, Τ.Ε. 1.917 €). Οι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στο Μ.Κ. 15 της κατηγορίας τους (Π.Ε. 1.918 €, Τ.Ε. 1.807 €). Οι λοιποί κατατάσσονται στο Μ.Κ. 13 της κατηγορίας τους (Π.Ε. 1.800 €, Τ.Ε. 1.697 €).

Οι ειδικοί συνεργάτες των Γενικών Γραμματειών του Πρωθυπουργού και της Κυβέρνησης, των λοιπών μελών της Κυβέρνησης, των υφυπουργών, των Γενικών, Αναπληρωτών Γενικών και Ειδικών Γραμματέων Υπουργείων, καθώς και των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, κατατάσσονται ως εξής:

οι κάτοχοι διδακτορικού τίτλου σπουδών ή οι απόφοιτοι της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.) στο Μ.Κ. 15 της κατηγορίας τους (Π.Ε. 1.918 €, Τ.Ε. 1.807 €).

Οι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στο Μ.Κ. 13 της κατηγορίας τους (Π.Ε. 1.800 €, Τ.Ε. 1.697 €).

Οι κάτοχοι πτυχίου ανώτερης ή ανώτατης εκπαίδευσης στο Μ.Κ. 11 της κατηγορίας τους (Π.Ε. 1.682 €, Τ.Ε. 1.587 €). Οι λοιποί κατατάσσονται στο Μ.Κ. 13 της κατηγορίας που ανήκουν (Δ.Ε. 1.578 €).

Οι λοιποί μετακλητοί κατατάσσονται σύμφωνα με τα οριζόμενα στις παρ. 1 και 3 του ίδιου άρθρου. Δηλαδή κατατάσσονται μισθολογικά όπως και οι λοιποί υπάλληλοι. Το προσωπικό της παρ. 12 του άρθρου 55 του π.δ. 63/2005 (ειδικό επιστημονικό προσωπικό και το προσωπικό της παρ. 1 του άρθρου 33 του ν. 2190/1994) εντάσσονται στα ΜΚ της αντίστοιχης κατηγορίας του άρθρου 9.

Με τις διατάξεις της παρ. 7 ορίζεται ότι οι μηνιαίες αποδοχές των προϊσταμένων των ειδικών γραφείων της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού, της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης και της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού, είναι ίσες με αυτές των υπαλλήλων Ειδικών Θέσεων 1ου βαθμού. Δηλαδή ο βασικός μισθός τους ορίζεται στο ποσό των 1.960 € μηνιαίως, ενώ παράλληλα δικαιούνται και το επίδομα θέσης ευθύνης της υποπ. αγ της περ. α της παρ. 1 του άρθρου 1 6 (600 €).

Με την παρ. 8 ορίζεται η μισθολογική κατάταξη των ειδικών συμβούλων, ειδικών συνεργατών και επιστημονικών συνεργατών των αιρετών των Περιφερειών της Χώρας. Ειδικότερα, οι ειδικοί σύμβουλοι κατατάσσονται στο Μ.Κ.10 της Π.Ε. κατηγορίας (1.623 €), οι ειδικοί συνεργάτες στο Μ.Κ. 9 της Π.Ε. κατηγορίας (1.564 €) και οι επιστημονικοί συνεργάτες στο Μ.Κ. 11 της Π.Ε. κατηγορίας (1.682 €).

Με τις διατάξεις της παρ. 9 ορίζεται η μισθολογική κατάταξη των ειδικών συμβούλων, ειδικών συνεργατών και επιστημονικών συνεργατών των αιρετών των Δήμων και των Συνδέσμων Δήμων. Ειδικότερα : α. Για Δήμους μέχρι 20.000 κατοίκους . Ειδικοί Σύμβουλοι στο Μ.Κ. 4 της Π.Ε. κατηγορίας Επιστημονικοί Συνεργάτες στο Μ.Κ. 2 της Π.Ε. κατηγορίας iii.Ειδικοί συνεργάτες στο Μ.Κ. 1 της Π.Ε. κατηγορίας (1.092 €). β. Για Δήμους από 20.000 έως 100.000 κατοίκους . Ειδικοί Σύμβουλοι στο Μ.Κ. 5 της Π.Ε. κατηγορίας Επιστημονικοί Συνεργάτες στο Μ.Κ. 4 της Π.Ε. κατηγορίας iii.Ειδικοί συνεργάτες στο Μ.Κ. 2 της Π.Ε. κατηγορίας (1.151 €). γ. Για Δήμους από 100.000 κατοίκους και άνω. Ειδικοί Σύμβουλοι στο Μ.Κ. 7 της Π.Ε. κατηγορίας Επιστημονικοί Συνεργάτες στο Μ.Κ. 5 της Π.Ε. κατηγορίας iii.Ειδικοί συνεργάτες στο Μ.Κ. 4 της Π.Ε. κατηγορίας (1.269 €).

Επισημαίνεται ότι ειδικοί σύμβουλοι, ειδικοί συνεργάτες ή επιστημονικοί συνεργάτες ή μετακλητοί υπάλληλοι προέδρων, αντιπροέδρων, διοικητών υποδιοικητών και των εν γένει οργάνων διοίκησης των ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ εντάσσονται στις γενικές διατάξεις που ισχύουν και για τους λοιπούς υπαλλήλους των φορέων αυτών.

Συνεπώς, για τη μισθολογική τους κατάταξη εφαρμογή έχουν οι διατάξεις 1 έως 3 του άρθρου 9. Σε όλους τους ανωτέρω εφαρμογή έχουν επίσης οι διατάξεις του άρθρου 11 σχετικά με τη μισθολογική τους εξέλιξη. Τέλος, επισημαίνεται ότι οι αριθμ. 2/16306/0022/23-2-2012 (78 ΥΟΟΔ) και 2/24378/0022/22-3-2012 (143 ΥΟΟΔ) κοινές υπουργικές αποφάσεις καταργούνται από 1-1­2016.

Με τις διατάξεις της παρ. 10 προβλέπεται η μισθολογική κατάταξη των δικηγόρων που παρέχουν υπηρεσίες με σχέση πάγιας και περιοδικής έμμισθης εντολής στους φορείς που υπάγονται στις διατάξεις του κοινοποιούμενου νόμου (η αριθμ. 2/17132/0022/28-2-2012 κυα, ΦΕΚ 498 Β’ καταργείται από 1-1-2016). Οι ως άνω δικηγόροι κατατάσσονται ως εξής : α. οι δικηγόροι στο Πρωτοδικείο στο Μ.Κ. 3 της Π.Ε. κατηγορίας (1.210 €), β. οι δικηγόροι στο Εφετείο στο Μ.Κ. 10 της Π.Ε. κατηγορίας (1.623 €) και γ. οι δικηγόροι στον Άρειο Πάγο στο Μ.Κ. 15 της Π.Ε. κατηγορίας (1.918 €). Επισημαίνεται ότι για τους ανωτέρω δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 11 , δηλαδή δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις για τη μισθολογική εξέλιξη. Οι ως άνω δικηγόροι κατατάσσονται στα προβλεπόμενα κλιμάκια και παραμένουν σε αυτά καθ’ όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας τους.

Επί του άρθρου 10 Μισθολογικά κλιμάκια εισόδου στην Υπηρεσία

Με τις διατάξεις της παρ. 1 ορίζεται ότι ο διοριζόμενος υπάλληλος εισέρχεται στην Υπηρεσία με το εισαγωγικό μισθολογικό κλιμάκιο της κατηγορίας στην οποία ανήκει ή στο μισθολογικό κλιμάκιο, που προβλέπεται από τις διατάξεις του προηγούμενου άρθρου.

Με την παρ. 2 ορίζεται ότι, όπου από ισχύουσες ειδικές διατάξεις προβλέπεται η πλήρωση της θέσης προϊσταμένου οργανικής μονάδας με απευθείας διορισμό, απόσπαση, τοποθέτηση ή διάθεση, ο διοριζόμενος στη θέση αυτή εισέρχεται στην Υπηρεσία με το μισθολογικό κλιμάκιο της οικείας κατηγορίας και κλάδου, το οποίο αντιστοιχεί στα έτη υπηρεσίας της θέσης που καταλαμβάνει, σύμφωνα με τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα. Π.χ. διορισμός υπαλλήλου σε θέση διευθυντή με τριετή θητεία. Ο εν λόγω υπάλληλος θα πρέπει να καταταγεί, κατ’ ελάχιστον, στο Μ.Κ. που αντιστοιχεί στα έτη που απαιτούνται για να γίνει κάποιος προϊστάμενος Διεύθυνσης, σύμφωνα με τις κάθε φορά ισχύουσες διατάξεις του υπαλληλικού κώδικα.

Χρόνος και τρόπος μισθολογικής εξέλιξης

Με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου καθορίζεται ο χρόνος και ο τρόπος της μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων. Ειδικότερα με την παρ. 1. προβλέπεται ότι για τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων όλων των κατηγοριών, από κατώτερο σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο, απαιτείται υπηρεσία ως εξής:

α. Για τους υπαλλήλους των κατηγοριών Υ.Ε. και Δ.Ε. υπηρεσία τριών (3) ετών σε κάθε μισθολογικό κλιμάκιο. β. Για τους υπαλλήλους των κατηγοριών Τ.Ε. και Π.Ε. υπηρεσία δύο (2) ετών σε κάθε μισθολογικό κλιμάκιο. Σύμφωνα με την παρ. 2 για τη μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων από το κατώτερο μισθολογικό κλιμάκιο στο αμέσως ανώτερο, απαιτείται να έχει συμπληρωθεί ο καθορισμένος χρόνος υπηρεσίας στο κατώτερο μισθολογικό κλιμάκιο.

Με την παρ. 3. ορίζεται ότι η μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου γίνεται με πράξη του αρμόδιου για το διορισμό οργάνου, που δεν δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Με τις διατάξεις της παρ. 4. ορίζεται η προϋπηρεσία, που αναγνωρίζεται για την εξέλιξη των υπαλλήλων στα μισθολογικά κλιμάκια του άρθρου 9. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 26, κατά την πρώτη εφαρμογή του νέου νόμου, η μισθολογική κατάταξη των υπηρετούντων υπαλλήλων πραγματοποιείται σύμφωνα με τα τυπικά τους προσόντα, το χρόνο υπηρεσίας στο φορέα που υπηρετούν, καθώς και το χρόνο υπηρεσίας που έχει αναγνωριστεί από το φορέα αυτόν μέχρι και στις 31-12-2015.

Μετά την αρχική κατάταξη των υπαλλήλων αυτών, αλλά και στις περιπτώσεις υπαλλήλων που διορίζονται μετά την 1 -1-2016, είναι δυνατή η αναγνώριση προϋπηρεσίας (ανεξαρτήτως του τυπικού προσόντος με το οποίο διανύθηκε) που έχει προσφερθεί σε φορείς που κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του κοινοποιούμενου νόμου αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 7 (Δημόσιο, ΟΤΑ, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ και ΔΕΚΟ κεφ. Α’ του ν. 3429/2005) των κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με σχέση εξαρτημένης εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου (αποκλειομένων σε κάθε περίπτωση των συμβάσεων μίσθωσης έργου).

Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση που χρόνος αργίας, διαθεσιμότητας, άνευ αποδοχών κ.λ.π. δεν αναγνωρίζεται για τη βαθμολογική εξέλιξη του υπαλλήλου, σύμφωνα πάντα με τις διατάξεις του υπαλληλικού κώδικα, δεν αναγνωρίζεται ούτε και για τη μισθολογική του εξέλιξη. Απαραίτητη προϋπόθεση για την αναγνώριση των ανωτέρω προϋπηρεσιών, είναι να μην έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί για τη χορήγηση καμίας άλλης οικονομικής παροχής (καταβολή αποζημίωσης) ή αναγνώρισης συνταξιοδοτικού δικαιώματος. Η αναγνώριση των ανωτέρω προϋπηρεσιών πραγματοποιείται με απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου ή άλλου αρμοδίου οργάνου και τα οικονομικά αποτελέσματα ισχύουν από την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης και όλων των απαραίτητων δικαιολογητικών στις αρμόδιες Υπηρεσίες Διοικητικού/Προσωπικού.

Προβλέπεται ότι υπάλληλοι όλων των κατηγοριών, οι οποίοι, σύμφωνα με τις σχετικές περί αξιολόγησης των υπαλλήλων διατάξεις, βαθμολογούνται με άριστα κατά μέσο όρο σε τρεις (3) συνεχόμενες ετήσιες αξιολογήσεις, δύνανται να εξελίσσονται ταχύτερα στη μισθολογική κλίμακα της κατηγορίας τους, λαμβάνοντας ένα επιπλέον μισθολογικό κλιμάκιο. Με τις διατάξεις της παρ. 2 ορίζεται ότι με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Οικονομικών, μετά από πρόταση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Μεταρρύθμισης, καθορίζονται η διαδικασία και οι προϋποθέσεις της προωθημένης μισθολογικής εξέλιξης η οποία χορηγείται σε τακτά χρονικά διαστήματα τα οποία απέχουν μεταξύ τους τουλάχιστον τρία έτη.

Με την ίδια ή όμοια απόφαση καθορίζεται το ποσοστό επί του αριθμού των υπαλλήλων, το οποίο θα κυμαίνεται μεταξύ του 5% και 15% του συνολικού αριθμού των υπαλλήλων που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος νόμου, λαμβανομένης υπόψη της εκάστοτε δημοσιονομικής συγκυρίας.

Με τις διατάξεις της παρ. 3 στις περιπτώσεις που ο υπάλληλος κατά τη διαδικασία αξιολόγησης, βαθμολογείται ως ανεπαρκής ή ακατάλληλος για την υπηρεσία, διερευνάται η δυνατότητα εφοδιασμού του με επιπλέον κίνητρα διαρκούς επιμόρφωσης ή άλλων δράσεων. Σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από τρεις (3) ετήσιες συνεχόμενες αξιολογήσεις, δύναται να αναστέλλεται η αυτόματη μισθολογική του εξέλιξη. Η ως άνω αναστολή έχει μέγιστη διάρκεια έως ένα (1) έτος.

Η σχετική απόφαση αναστολής θα πρέπει να είναι πλήρως και επαρκώς αιτιολογημένη, ενώ θα υπόκειται σε ένσταση, που θα εξετάζεται από το αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο.

Με τις διατάξεις της παρ. 4 προβλέπεται ότι οι διατάξεις του παρόντος άρθρου ισχύουν για όλους τους φορείς που υπάγονται στις διατάξεις του κοινοποιούμενου νόμου και εφαρμόζουν τις σχετικές περί αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων διατάξεις. Εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων προβλέπεται και στους φορείς που εφαρμόζουν ανάλογες διατάξεις για την αξιολόγηση του προσωπικού τους. Οι διατάξεις του άρθρου αυτού θα εφαρμοστούν από 01.01.2018. Κατά την πρώτη εφαρμογή τους θα ληφθούν υπόψη οι ετήσιες αξιολογήσεις των δύο προηγούμενων ετών, με την προϋπόθεση της πλήρους εφαρμογής των προβλεπόμενων περί της αξιολόγησης σχετικών διατάξεων.

Βασικός Μισθός

Με την παρ. 1 ο μηνιαίος βασικός μισθός του Μ.Κ. 1 της Υ.Ε. κατηγορίας ορίζεται σε επτακόσια ογδόντα (780 €) ευρώ. Ο μηνιαίος βασικός μισθός των λοιπών Μ.Κ. της κατηγορίας αυτής διαμορφώνεται με πρόσθεση στο αμέσως προηγούμενο Μ.Κ. του ποσού που προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του ανωτέρω εισαγωγικού βασικού μισθού (780 €) με το συντελεστή 0,0551.

Το προστιθέμενο ποσό στρογγυλοποιείται στο πλησιέστερο ευρώ. Με την παρ. 2 ορίζεται ότι οι βασικοί μισθοί των Μ.Κ. 1 των κατηγοριών Δ.Ε., Τ.Ε. και Π.Ε. προσδιορίζονται με βάση το βασικό μισθό του Μ.Κ. 1 της Υ.Ε. κατηγορίας (780 €), πολλαπλασιαζόμενο με τους παρακάτω συντελεστές, στρογγυλοποιούμενοι στην πλησιέστερη μονάδα ευρώ:

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ

Δ.Ε. 1,10

Τ.Ε. 1,33

Π.Ε. 1,40

Ο μηνιαίος βασικός μισθός των λοιπών Μ.Κ. των ως άνω κατηγοριών διαμορφώνεται με πρόσθεση στο αμέσως προηγούμενο Μ.Κ. του ποσού που προκύπτει από τον πολλαπλασιασμό του ποσού των 780 € με τους ως άνω συντελεστές και στη συνέχεια με το συντελεστή 0,0699 για τη Δ.Ε. κατηγορία, 0,0530 για τη Τ.Ε. κατηγορία και 0,0540 για την Π.Ε. κατηγορία. Το προστιθέμενο ποσό στρογγυλοποιείται στην πλησιέστερη μονάδα ευρώ.

Παρατίθενται πίνακες με όλους τους νέους βασικούς μισθούς των υπαλλήλων όλων των κατηγοριών.

Οικογενειακή παροχή

Επίσης με την απόφαση ορίζεται ότι για την ενίσχυση της οικογένειας των υπαλλήλων, που εμπίπτουν στις διατάξεις του παρόντος νόμου, χορηγείται μηνιαία οικογενειακή παροχή, ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση των υπαλλήλων, ως εξής:

Για υπάλληλο με τέκνα ανήλικα ή ανίκανα σωματικά ή πνευματικά για άσκηση βιοποριστικού επαγγέλματος με ποσοστό αναπηρίας πενήντα τοις εκατό (50%) τουλάχιστον, η παροχή ορίζεται σε : πενήντα (50) ευρώ για ένα τέκνο, εβδομήντα (70) ευρώ συνολικά για δύο τέκνα, εκατόν είκοσι (120) ευρώ συνολικά για τρία τέκνα, εκατόν εβδομήντα (170) ευρώ συνολικά για τέσσερα τέκνα και επιπλέον.

 

Η κατά τα ανωτέρω παροχή χορηγείται για τέκνα προερχόμενα από γάμο, φυσικά, θετά ή αναγνωρισθέντα, εφόσον είναι άγαμα και δεν υπερβαίνουν το 18ο έτος της ηλικίας τους ή το 19ο έτος, εφόσον φοιτούν στη Μέση Εκπαίδευση. Η εν λόγω παροχή χορηγείται ανεξαρτήτως του εάν οι γονείς τελούν σε διάσταση, διάζευξη ή χηρεία.

Η ανωτέρω παροχή δεν καταβάλλεται στους έγγαμους, διαζευγμένους ή εν χηρεία υπαλλήλους οι οποίοι όμως δεν έχουν αποκτήσει τέκνα, ή τα τέκνα αυτά έχουν ενηλικιωθεί ή περατώσει τις σπουδές τους ή σε κάθε περίπτωση έχουν συμπληρώσει το 24ο έτος της ηλικίας τους, με εξαίρεση τους έγγαμους υπαλλήλους που έχουν τέκνα ανίκανα σωματικά ή πνευματικά για άσκηση βιοποριστικού επαγγέλματος με ποσοστό αναπηρίας 50% τουλάχιστον.

Η διαπίστωση των προϋποθέσεων χορήγησης της οικογενειακής παροχής καθώς και οποιαδήποτε μεταβολή στον αριθμό των τέκνων που αυξάνουν την παροχή αυτή γίνεται με υπεύθυνη δήλωση του υπαλλήλου που υποβάλλεται στον εκκαθαριστή των αποδοχών του, μαζί με τα συνημμένα δικαιολογητικά (π.χ. ληξιαρχική πράξη γέννησης κ.λ.π.).

Εξυπακούεται ότι όσα από τα ανωτέρω στοιχεία έχουν ήδη προσκομιστεί κατά καιρούς από τους υπαλλήλους, δεν απαιτείται η επανυποβολή τους. Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση ενηλικίωσης του πρώτου τέκνου, ή διακοπής για οποιονδήποτε άλλο λόγο της παροχής για αυτό, το δεύτερο τέκνο λαμβάνει τη θέση του πρώτου και το ίδιο ισχύει και για τη θέση των λοιπών τέκνων. Π.χ. Έστω υπάλληλος με δύο παιδιά εκ των οποίων το πρώτο κατά σειρά γέννησης έχει ενηλικιωθεί και δεν δικαιούται ο υπάλληλος οικογενειακή παροχή για το τέκνο αυτό.

Ο υπάλληλος θα λάβει οικογενειακή παροχή 50 € μόνο για το ένα τέκνο. Επίσης προβλέπεται ειδικά, για τέκνα που φοιτούν στην ανώτερη ή ανώτατη εκπαίδευση (ΑΕΙ, ΑΣΕΙ, ΤΕΙ εσωτερικού και εξωτερικού, Κολλέγια αναγνωρισμένα από τους επίσημους φορείς), καθώς και σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ.) δημόσια και ιδιωτικά, η παροχή να δίδεται μόνο κατά τη διάρκεια του ελάχιστου αριθμού των αναγκαίων για την απονομή των τίτλων σπουδών εξαμήνων (δηλαδή λαμβάνεται υπόψη ο κανόνας ν και όχι αυτός του ν+2), που προβλέπεται από τον οργανισμό κάθε Σχολής και σε καμιά περίπτωση πέρα από τη συμπλήρωση του 24ου έτους της ηλικίας τους.

Επισημαίνεται ότι για τα παιδιά που φοιτούν σε ανώτερες ή ανώτατες σχολές του εξωτερικού, κατά το προπαρασκευαστικό στάδιο εκμάθησης της ξένης γλώσσας δεν καταβάλλεται η οικογενειακή παροχή. Στις περιπτώσεις που συμπίπτει ο χρόνος της κανονικής φοίτησης σε ανώτερες ή ανώτατες σχολές ή σε Ι.Ε.Κ. με τη στρατιωτική θητεία του παιδιού, η καταβολή της οικογενειακής παροχής δεν διακόπτεται. Παράλληλα προβλέπεται ότι για τη διακοπή της παροχής, λόγω συμπλήρωσης των ανωτέρω κατά περίπτωση ορίων, ως ημέρα γέννησης των παιδιών θεωρείται η 31η Δεκεμβρίου του έτους γέννησής τους και προκειμένου περί φοιτητών ή σπουδαστών, η λήξη του ακαδημαϊκού ή σπουδαστικού έτους.

Στην περίπτωση αναπηρίας (σωματικής ή πνευματικής) για άσκηση βιοποριστικού επαγγέλματος, η οικογενειακή παροχή καταβάλλεται επ’ αόριστον, ανεξάρτητα αν στην οικογένεια ή στο παιδί χορηγείται παροχή ή βοήθημα από οποιοδήποτε Δημόσιο Οργανισμό, όπως Πρόνοια κ.λ.π. Επίσης ορίζεται ρητά ότι οι Γενικοί Γραμματείς Υπουργείων δεν δικαιούνται την οικογενειακή παροχή του παρόντος άρθρου, δεδομένου ότι οι αποδοχές τους (βασικός μισθός και επίδομα θέσης ευθύνης) συνιστούν το ανώτατο όριο αποδοχών του άρθρου 28 και συνεπώς δεν είναι δυνατή η καταβολή άλλης παροχής ή αποζημίωσης που να υπερβαίνει αυτό το όριο.

Επίδομα Θέσης Ευθύνης Με τις διατάξεις της παρ. 1 προβλέπεται η καταβολή επιδόματος θέσης ευθύνης στους προϊσταμένους οργανικών μονάδων, οι οποίες προβλέπονται από τους οικείους οργανισμούς των υπηρεσιών.

Το συγκεκριμένο επίδομα καταβάλλεται μόνο για όσο χρόνο οι εν λόγω υπάλληλοι ασκούν τα συγκεκριμένα καθήκοντα. Το μηνιαίο επίδομα θέσης ευθύνης ορίζεται, κατά βαθμίδα θέσης, ως εξής:

α) Προϊστάμενοι Διοίκησης: αα) Γενικοί Γραμματείς Υπουργείου, χίλια τετρακόσια (1.400) ευρώ. αβ) Αναπληρωτές Γενικοί Γραμματείς Υπουργείου και Ειδικοί Γραμματείς Υπουργείου, χίλια εκατόν πενήντα (1.150) ευρώ. αγ) Υπάλληλοι της κατηγορίας Ειδικών Θέσεων 1ου και 2ου βαθμού, εξακόσια (600) και πεντακόσια πενήντα (550) ευρώ αντίστοιχα. αδ) Προϊστάμενοι Γενικών Διευθύνσεων και Συντονιστές Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, χίλια (1.000) ευρώ. αε) Προϊστάμενοι Διευθύνσεων και Προϊστάμενοι των πολιτικών γραφείων των μελών της κυβέρνησης και των υφυπουργών, τετρακόσια πενήντα (450) ευρώ. αστ) Προϊστάμενοι Υποδιευθύνσεων, τριακόσια πενήντα (350) ευρώ. αζ) Προϊστάμενοι Τμημάτων, διακόσια ενενήντα (290) ευρώ.

β) Προϊστάμενοι Εκπαίδευσης: βα) Περιφερειακοί Διευθυντές εννιακόσια (900) ευρώ. ββ) Προϊστάμενοι Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, πεντακόσια πενήντα (550) ευρώ. βγ) Προϊστάμενοι Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, τετρακόσια πενήντα (450) ευρώ. βδ) Διευθυντές Ενιαίων Λυκείων, Επαγγελματικών Λυκείων, ΚΕ.Δ.Δ.Υ και Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και προϊστάμενοι Γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, τριακόσια (300) ευρώ και εφόσον τα σχολεία διαθέτουν τουλάχιστον έξι (6) τμήματα, τριακόσια πενήντα (350) ευρώ. βε) Σχολικοί Σύμβουλοι προσχολικής αγωγής, δημοτικής εκπαίδευσης, ειδικής αγωγής και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τριακόσια (300) ευρώ. βστ) Διευθυντές Γυμνασίων, Επαγγελματικών Σχολών, Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), Δημοσίων Ι.Ε.Κ., Τετραθέσιων και άνω Δημοτικών Σχολείων και Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων, διακόσια πενήντα (250) ευρώ. Εφόσον τα σχολεία διαθέτουν τουλάχιστον εννέα (9) τμήματα τριακόσια (300) ευρώ. βζ) Υποδιευθυντές Σχολικών Μονάδων και Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων, Υπεύθυνοι Τομέων Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων, Προϊστάμενοι Τμημάτων Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Υπεύθυνοι Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, εκατόν πενήντα (150) ευρώ. βη) Προϊστάμενοι Μονοθέσιων, Διθέσιων και Τριθέσιων Δημοτικών Σχολείων, Νηπιαγωγείων και Παιδικών Σταθμών (ανεξαρτήτως του επιπέδου με το οποίο λειτουργούν), εκατό (100) ευρώ.

γ) Οι Προϊστάμενοι των Τμημάτων της Ιατρικής και Νοσηλευτικής Υπηρεσίας των Νοσοκομείων, διακόσια πενήντα (250) ευρώ. – προβλέπεται ότι, σε περίπτωση που οι δικαιούχοι του εν λόγω επιδόματος απουσιάζουν προσωρινά από τα καθήκοντά τους, κατά τη διάρκεια θεσμοθετημένων αδειών, πλην της κανονικής, για συνεχόμενο χρονικό διάστημα άνω του ενός (1) μήνα, το επίδομα θέσης ευθύνης καταβάλλεται στον υπάλληλο που ασκεί νόμιμα χρέη αναπληρωτή, μέχρι την οριστική επιστροφή του δικαιούχου στα καθήκοντά του.

Π.χ. υπάλληλος ο οποίος λαμβάνει άδεια ανατροφής τέκνου μεγαλύτερη του μηνός, για τον πρώτο μήνα της απουσίας του εξακολουθεί να λαμβάνει το επίδομα θέσης ευθύνης. Για το υπόλοιπο όμως χρονικό διάστημα αυτό καταβάλλεται στο νόμιμο αναπληρωτή του και μέχρι την ημερομηνία της οριστικής επιστροφής του στα καθήκοντά του με τη λήξη της συγκεκριμένης άδειας που έχει λάβει. – προβλέπεται ότι στην περίπτωση κένωσης ή σύστασης θέσης προϊσταμένου οργανικής μονάδας το ως άνω επίδομα καταβάλλεται στο νόμιμο αναπληρωτή, από την έναρξη της αναπλήρωσης και για όσο διάστημα διαρκεί αυτή. – προβλέπεται ότι στην περίπτωση συρροής αξιώσεων για λήψη του επιδόματος από δύο βαθμίδες καταβάλλεται μόνο το ποσό που αντιστοιχεί στην ανώτερη βαθμίδα.

Τέλος,ορίζεται ότι για τους υπαλλήλους των Ν.Π.Ι.Δ. και των Δ.Ε.Κ.Ο. οι οποίοι κατέχουν θέση ευθύνης που δεν αντιστοιχεί στα ανωτέρω οριζόμενα (π.χ. προϊστάμενοι Τομέων κ.λ.π), εκδίδεται απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης και του αρμόδιου Υπουργού, με την οποία οι εκάστοτε θέσεις ευθύνης, σύμφωνα με τον οργανισμό του φορέα, αντιστοιχίζονται με τις προβλεπόμενες από τις διατάξεις της παραγράφου 1. Μέχρι την έκδοση της ως άνω κοινής υπουργικής απόφασης δεν είναι δυνατή η καταβολή του συγκεκριμένου επιδόματος.

Δείτε αναλυτικά όλη την εγκύκλιο για το μισθολόγιο

Πηγή: dikaiologitika.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα