Facelifting από την Cosco στο λιμάνι του Πειραιά

Κοντέινερ στην προβλήτα ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά.
(EUROKINISSI/ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ)
Κοντέινερ στην προβλήτα ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά. (EUROKINISSI/ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ) EUROKINISSI

Κατασκευή υπερπολυτελών ξενοδοχείων αλλά και εμπορικού κέντρου μέσα στο λιμάνι δρομολογούν οι νέοι επενδυτές του ΟΛΠ. Στα 410 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι επενδύσεις μέχρι το 2021

Του Γιώργου Μανέττα

Ένα... άλλο λιμάνι, πιο σύγχρονο και φιλικό, όχι μόνο στους ταξιδιώτες αλλά και στους πολίτες των όμορων δήμων, φιλοδοξούν να καταστήσουν τον Πειραιά οι νέοι ιδιοκτήτες του ΟΛΠ.

Οι Κινέζοι της Cosco, παράλληλα με την ανάδειξη του λιμένα σε διεθνή διαμετακομιστικό κόμβο, επιδιώκουν μέσα από στοχευμένες επενδύσεις -πέραν των υποχρεωτικών- να αξιοποιήσουν το κτιριακό απόθεμα και τους χώρους που βρίσκονται εντός της λιμενικής ζώνης και μένουν για χρόνια αναξιοποίητοι, όπως η περίφημη Παγόδα.

Ψηλά στην ατζέντα τους βρίσκεται η ανέγερση υπερπολυτελών ξενοδοχείων (τεσσάρων και πέντε αστέρων) και η δημιουργία εμπορικού κέντρου.

Όπως δηλώνει στην «Ημερησία» ο υπεύθυνος Δημοσίων Σχέσεων του ΟΛΠ, Νεκτάριος Δεμενόπουλος, αποθήκες που για πολλά χρόνια παραμένουν εκτός λειτουργίας θα μετασχηματιστούν σταδιακά σε μοντέρνα κτίρια υψηλής αισθητικής, στα οποία θα προσφέρονται σύγχρονες υπηρεσίες για τους εκατομμύρια επιβάτες που διακινούνται στο λιμάνι. Παράλληλα, νέες υποδομές και κτίρια θα κατασκευαστούν, που θα μεγαλώσουν, θα αναβαθμίσουν και θα ομορφύνουν το λιμάνι του Πειραιά, καθιστώντας το ελκυστικό και φιλικό προορισμό όχι μόνο για τους ταξιδιώτες αλλά και για τους πολίτες των όμορων δήμων.

«Το όραμά μας είναι να γίνει ο Πειραιάς και το λιμάνι του πόλος έλξης και σημείο αναφοράς για τους τουρίστες, τους επιβάτες και τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Δεμενόπουλος.

«Εκκίνηση μέσα στο 2018»

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση του ΟΛΠ έχει ήδη αναθέσει σε εξειδικευμένη εταιρεία συμβούλων τη σύνταξη μελέτης η οποία θα καθορίσει τις ακριβείς τοποθεσίες και τα κτίρια που θα στεγάσουν τα ξενοδοχεία αλλά και το εμπορικό κέντρο, καθώς πρόθεσή της είναι οι εργασίες κατασκευής να ξεκινήσουν μέσα στο 2018.

Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι έχουν αρχίσει επαφές και με διάφορες εταιρείες που ειδικεύονται στη διαχείριση ξενοδοχείων, όπως η Marriott, στο πλαίσιο της αναζήτησης εταιρειών που θα αναλάβουν να «τρέξουν» τα ξενοδοχεία, που προορίζονται για τη φιλοξενία των Κινέζων τουριστών κρουαζιέρας.

Από την άλλη πλευρά, δεν λείπουν και οι αντιδράσεις από τους τοπικούς φορείς, οι οποίοι θεωρούν πως οι συγκεκριμένες επενδύσεις συνιστούν απειλή για τις επιχειρήσεις τους.

Μεγάλος είναι ο σκεπτικισμός που εκφράζεται για την ανέγερση του εμπορικού κέντρου, καθώς οι επαγγελματίες φοβούνται πως «θα μαζέψει όλο το χρήμα της περιοχής».

Ο κ. Δεμενόπουλος, πάντως, εμφανίζεται καθησυχαστικός, λέγοντας πως ο ΟΛΠ θα προχωρήσει με πολύ προσεκτικά βήματα και πάντα σε συνεργασία με τις αρμόδιες Αρχές στην αξιοποίηση του κτιριακού αποθέματος και των χώρων που βρίσκονται εντός της λιμενικής ζώνης, έχοντας πλήρη συναίσθηση της ευθύνης και του ρόλου της ως παράγοντα ανάπτυξης της τοπικής και εθνικής οικονομίας, αλλά και με σεβασμό στις περιβαλλοντικές, ιστορικές και πολιτιστικές ιδιαιτερότητες της περιοχής.

Το ΣΑΛ

Οι παραπάνω επενδύσεις περιγράφονται στο Σχέδιο Ανάπτυξης Λιμένα Πειραιά (ΣΑΛ) που υπέβαλε η εταιρεία στις 20 Ιουλίου 2017, αλλά και στις δύο αναθεωρήσεις που έκανε στις 7 Αυγούστου.

Αναλυτικότερα, το ΣΑΛ περιλαμβάνει τα εξής αναπτυξιακά έργα:

1. Επέκταση επιβατικού λιμένα (νότια ζώνη).

2. Κατασκευή νέου επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας.

3. Βυθοκόρηση κεντρικού λιμένα.

4. Μετατροπή αποθηκών σε επιβατικό σταθμό κρουαζιέρας (για επιπλέον 580.000 επιβάτες).

5. Οικολογικά λεωφορεία.

6. Αναβάθμιση εξοπλισμού γερανογεφυρών και υποδομών στην προβλήτα 1.

7. Κατασκευή νέας προβλήτας πετρελαιοειδών.

8. Υπόγειες οδικές συνδέσεις.

9. Επέκταση σταθμού αυτοκινήτων (car terminal).

10. Ανάπλαση κέντρων αποθήκευσης και διανομής εμπορευμάτων (logistics).

11. Κατασκευή 2 πενταώροφων πάρκινγκ.

12. Βελτίωση των υποδομών της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης στο Πέραμα.

13. Επισκευή πλωτών και μόνιμων δεξαμενών του ΟΛΠ και αγορά νέας πλωτής δεξαμενής χωρητικότητας 200.000 τόνων, για τον δεξαμενισμό και την επισκευή 350-450 πλοίων ετησίως.

14. Βελτίωση και συντήρηση υφιστάμενων υποδομών και προμήθεια νέου εξοπλισμού.

ADVERTISING

SHARE: