Οι δρόμοι της Μαγνησίας προς την ανάπτυξη της επόμενης 20ετίας

Οι δρόμοι της Μαγνησίας προς την ανάπτυξη της επόμενης 20ετίας

Συζητήσεις για τα βήματα που πρέπει να κάνει η Μαγνησία σχεδιάζοντας την ανάπτυξη της επόμενης 20ετίας, πρωτοβουλίες αλλά και εξαγγελίες είχε η πρώτη μέρα του συνεδρίου που διοργανώνεται αυτό το διήμερο στο Βόλο

Το ” Τρίτο Συνέδριο Ανάπτυξης” που διοργανώνει ο όμιλος Καρεκλίδη με την υποστήριξη της 24MEDIA, άνοιξε με τους χαιρετισμούς. “Ο διάλογος θα πρέπει να βελτιώνει την ποιότητα ζωής των πολιτών” είπε ξεκινώντας τους χαιρετισμούς ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Καρεκλίδη κ. Δημήτρης Καρεκλίδης. Ο Κώστας Αρβανίτης, Γενικός Διευθυντής Ενημέρωσης και Ειδήσεων του ομίλου 24MEDIA τόνισε πως “Πρέπει να τοποθετηθούν οι τοπικοί φορείς και οι κυβερνητικοί παράγοντες να καταγράψουν τις απόψεις τους. Η ανάπτυξη για να προχωρήσει θέλει καθαρούς παίκτες”. Αναφερόμενος δε στις εξελίξεις των τελευταίων ημερών για τα Paradise Papers, είπε πως “Ανάπτυξη στον χώρο της δημοσιογραφίας είναι να μπορείς να δημοσιογραφείς χωρίς σιδερένιες μπάλες”.

 

Καλή επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου ευχήθηκε από το βήμα η υφυπουργός Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου, ενώ ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Κώστας Αγοραστός, στον χαιρετισμό του είπε ότι “Η ανάπτυξη δεν είναι τηλεκατευθυνόμενη. Έρχεται μέσα από την πραγματική επικοινωνία με τους παραγωγούς που ξέρουν τι θέλουν. Πρέπει να δημιουργηθεί το κατάλληλο περιβάλλον”. Ο βουλευτής Μαγνησίας του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος υπογράμμισε: “Συζητείται ολοένα και περισσότερο το θέμα της Ανάπτυξης. Πώς και με ποιούς. Ας είναι αυτό το συνέδριο η ευκαιρία να τα αναλύσουμε”. Από την πλευρά του, ο Χρήστος Μπουκώρος, βουλευτής Μαγνησίας της Νέας Δημοκρατίας είπε πως “Εκ μέρους της ΝΔ δηλώνουμε πως κάθε λέξη, κάθε συζήτηση και κάθε δράση για την ανάπτυξη προσελκύει το ενδιαφέρον μας. Ακούμε και καταγράφουμε”. Τέλος ο κ. Λευτέρης Κρέτσος χαρακτήρισε “Πολύ σημαντικό το γεγονός ότι συζητείται η ανάπτυξη τώρα που βγαίνουμε από το μνημόνιο, κάτι που σε άλλες εποχές δεν έγινε”.

Fake έργα,σιδηρόδρομος και λιμάνι

Στην πρώτη θεματική ενότητα συζητήθηκαν “Οι προοπτικές ανάπτυξης με βάση τις υποδομές της Μαγνησίας”. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης ο οποίος έθεσε ως προτεραιότητα τον Σιδηρόδρομο και το λιμάνι: “Αυτό που είχαμε συνηθίσει τόσα χρόνια ήταν οι fake υποδομές. Ερχόταν ένας υπουργός μιλούσε για έργα, τα οποία δεν γινόντουσαν και πήγαιναν στο άγνωστο με βάρκα την ελπίδα. Να σταματήσουμε να κάνουμε έργα για τα έργα. Για πρώτη φορά στην ιστορία το υπουργείο απέκτησε γενική διεύθυνση στρατηγικού σχεδιασμού. Η Θεσσαλία είναι γεμάτη με fake έργα. Λίγο παρακάτω ξεκίνησε o Ε65. Είναι ο μόνος δρόμος στον πλανήτη στον οποίο είχε γίνει μόνο το μεσαίο τμήμα. Δεν υπήρχε προϋπολογισμός, προδιαγραφές. Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε στον τμηματικό σχεδιασμό των έργων. Πρέπει να γίνεται ένας ολιστικός σχεδιασμός. Στο τέλος Ιανουαρίου θα χουμε πάρει την έγκριση να γίνει ο ενιαίος διαγωνισμός ηλεκτροκίνησης και σύνδεσης με τη Λάρισα και βέβαια η παράκαμψη της Νέας Ιωνίας. Δεν είναι δυνατόν στον περιφερειακό να σταματάει ο δρόμος στη μέση. Στη Μαγνησία έχουμε ένα κοινό δίκτυο του χιονοδρομικού κέντρου και του ιδικού δικτύου. Πρέπει να τελειώνει και αυτό. Αυτά εντάχθηκαν στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του 2017 και υπογράφηκαν. Το πιο σημαντικό από όλα όμως είναι η σύμβαση που εγκρίθηκε από όλους, για τον Οργανισμό του Λιμενα Βόλου που πρέπει να γίνει γρήγορα. Τα έργα δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση. Δεν είναι δυνατόν να συζητάμε στον Βόλο τόσα χρόνια μόνο για τις οδικές συνδέσεις”.

Από την πλευρά του ο βουλευτής Μαγνησίας της ΝΔ, κ. Μπουκώρος, υπογράμμισε πως “Τα δημόσια έργα, έχει δείξει η εμπειρία πως άλλος τα οραματίζεται, άλλος τα σχεδιάζει, άλλος το υλοποιεί κι άλλος κόβει κορδέλες. Όταν μιλάμε για θέματα ανάπτυξης πρέπει όλοι να κάνουμε μερικά βήματα πίσω ώστε να βρούμε κοινές αντιλήψεις γιατί οι επόμενες γενιές θα είναι πολύ αυστηρές μαζί μας”. Η κ. Δωροθέα Κολυνδρίνη, αντιπεριφερειάρχης Μαγνησίας, τόνισε πως “Παραλάβαμε έργα ημιτελή και τα ολοκληρώνουμε. Το έργο στη Λίμνη Κάρλα το παρέλαβε η Περιφέρεια σε τελματώδη κατάσταση και καταφέραμε να το φτάσουμε στο 90%. Στηρίζουμε τις κοινωνικές ομάδες, ενώ με την ηλεκτροκίνηση θα αποκτήσουμε ένα φιλικό και σύγχρονο περιβάλλον. Κατασκευάζουμε ανπλυμμηρικά έργα, αντικαταστάσεις δικτύων ύδρευσης σε Σκόπελο και Σκιάθο,παιδικές χαρές κλπ. Κάνουμε ότι μπορούμε για να δίνουμε ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά”.

Παίρνοντας τον λόγο ο κ. Σταυριδόπουλος Πρόεδρος Οργανισμού Λιμένος Βόλου, είπε πως “Για να μιλήσουμε για λιμάνια πρέπει να αντιληφθούμε τον ρόλο των λιμανιών. Κάθε λιμάνι είναι μια ξεχωριστή μονάδα και βασική για το εμπόριο. Το λιμάνι του Βόλου είναι λιμάνι ολόκληρης της Θεσσαλίας και το τρίτο εμπορικό λιμάνι της χώρας μετά του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Το ΔΣ έχει στρατηγικό σχεδιασμό να βελτιωθούν οι υποδομές και να αξιοποιηθούν όλα τα ιδιοκτησιακά στοιχεία. Για να παραμείνουμε σημαντικός κόμβος του εμπορίου της Μεσογείου επιχειρούμε τη διασύνδεση με τη Μαύρη Θάλασσα και τους λιμένες της Ανατολής. Ενώ θα δημιουργηθεί πολιτιστικός χώρος και στοχεύουμε στη δημιουργία ναυτικού Μουσείου που θα στεγάσει τον μύθο της αργοναυτικής εκστρατείας. Το ΔΣ έχει όραμα, θέλει να πάει το λιμάνι μπροστά και θα το κάνει”.

Τέλος, ο κ. Γιώργος Ζαφείρης, Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μαγνησίας, αναφερόμενος στο αεροδρόμιο είπε πως αυτό αφορά όχι μόνο τη Θεσσαλία αλλά τη δυτική Ελλάδα. Έχει μείνει ανεκμετάλλευτο και καταστρέφεται. Πρέπει να συνδεθεί με την ΠΑΘΕ και είπαμε όταν αναλάβαμε ότι πρέπει να κάνουμε μια εταιρεία ή έναν οργανισμό με στόχο την ανάπτυξη του αεροδρομίου σε διάφορους τομείς ώστε να γίνει λειτουργικό και βιώσιμο.

Η Μαγνησία στον κινηματογράφο, ο τουρισμός και τα πολιτιστικά μνημεία

Στη δεύτερη θεματική ενότητα συζητήθηκαν “Οι κεντρικοί μοχλοί ανάπτυξης του Τουρισμού στη Μαγνησία”. Ο Γ.Γ. Ενημέρωσης  και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος εκτίμησε ότι η Μαγνησία μπορεί να πρωταγωνιστήσει στον τομέα του κινηματογράφου: “Άμεσα θα γίνει σ΄σκεψη με τον Περιφερειάρχη στη Θεσσαλία. Θα πρέπει να εκμεταλλευτούν οι τοπικοί φορείς το νέο θεσμικό πλαίσιο που δημιουργήθηκε για να μην χαθεί άλλη μια ευκαιρία, όπως της ταινίας MAMA mia που οδηγήθηκε στην Κροατία γιατί δεν υπήρχε κανένα πλαίσιο υποδοχής της επένδυσης με ευθύνη του κράτους. Η ανάπτυξη δεν είναι μια αφηρημένη έννοια. Μέχρι σήμερα ήταν ανισόρροπη αλλά έρχεται μια νέα κατάσταση πέρα από τα μνημόνια, έχοντας πάρει τα διδάγματα από το παρελθόν. Η Ελλάδα δε μπορεί να έχει μέλλον αν δεν επενδύσει σε κλάδους που μέχρι πρόσφατα ήταν παραμελημένοι όπως ο κινηματογράφος. Πρέπει να είμαστε ανταγωνιστικοί και η Ελλάδα έχει πλέον ένα σύστημα οπτικοακουστικής επιδότησης της τάξης του 25% του συνολικού κόστους παραγωγής. Το κλειδί για την επιτυχία του εγχειρήματος είναι να υπάρχει φιλική κουλτούρα και να αγκαλιάσουν οι Περιφέρειες αυτό το μέτρο. Είναι ένας κλάδος στον οποίο τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πιο πλούσιες περιφέρειες είναι αυτές που έχουν αξιοποιήσει τέτοιους κλάδους όπως της τηλεόρασης, του κινηματογράφου και των βιντεοπαιχνιδιών” υπογράμμισε.

“Στο Βόλο μπορεί να δημιουργηθεί Μαρίνα μέσα στο λιμάνι αλλά σε καμία περίπτωση στη θέση «Κορδόνι» είπε ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων καθηγητής κ. Μουτζούρης ενώ ο πρόεδρος του «Διάζωμα» κ. Μπένος δήλωσε πως η Μαγνησία έχει τον τεράστιο πλούτο του θεάτρου των Μικροθηβών που πρέπει να αξιοποιήσει. «Ένα δώρο που έρχεται είναι το νέο ΕΣΠΑ και πρόταση του Διαζώματος σε όλη τη χώρα είναι να χαραχθούν δρόμοι συνένωσης όλων των πολιτιστικών μνημείων. Όλοι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε τη ρότα της χώρας. Οι πολιτιστικές διαδρομές είναι σημαντικές και πρέπει οπωσδήποτε να κάνουμε το επόμενο βήμα για τις υποδομές, τις ψηφιακές εφαρμογές και τη σύνδεση με την επιχειρηματικότητα. Πρέπει από το μοντέλο ήλιος και θάλασσα να περάσουμε σε ένα άλλο παραγωγικό μοντέλο στον πολιτιστικό τουρισμό», υπογράμμισε. Από την πλευρά της η πρόεδρος του ΤΕΕ Μαγνησίας, Νάνσυ Καπούλα, εξήρε τη σημασία της δημιουργίας ενός κεντρικού χωροταξικού σχεδίου για τον τουρισμό καθώς το υπάρχον έχει καταπέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αφήνοντας έκεθετες όπως είπε τις επενδύσεις στην περιοχή.

Το νέο παραγωγικό πρότυπο και η πρωτοβουλία  ελληνικών επιχειρήσεων

Τέλος, στην τρίτη θεματική ενότητα της ημέρας, συζητήθηκε το νέο παραγωγικό πρότυπο για την έξοδο από την κρίση, με τον Τάσο Πετρόπουλο να επισημαίνει πως “H εθνική σύνταξη θα αυξάνεται με την αύξηση του ΑΕΠ. Στη Θεσσαλία καταβάλλονται κάθε μήνα 311 χιλιάδες συντάξεις σε 200.000 συνταξιούχους που αντιστοιχούν σε 153 εκατομμύρια ευρώ. Στη Μαγνησία καταβάλλονται κάθε μήνα 90 εκατομμύρια ευρώ σε συντάξεις. Το πλεόνασμα που ανακοινώσαμε θα επιτευχθεί και πλέον θα πάμε σε μια διαφορετική πολιτική προσέγγισης των ασφαλιστικών εισφορών. Μέσα στο 2018 οι αλλαγές που θα έχουμε κάνει θα μας δώσουν το δικαίωμα να πούμε ότι πήραμε όλα εκείνα τα μέτρα που ήταν απαραίτητα για να μην αντιμετωπίζεται ως πρόλημα η κοινωνική ασφάλιση. Για τη ΝΔ η κοινωνική ασφάλιση είναι βαρος ενώ για μας είναι ενισχυτικό πρόγραμμα για την ανάπτυξη της κοινωνίας”.

Από την πλευρά του, ο Χρήστος Σταϊκούρας, εκτίμησε πως δεν υπάρχει επιστροφή στην κανονικότητα με τα σημερινά δεδομένα της οικονομίας.”Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι υπάρχει επιστροφή στην κανονικότητα, ενώ υπάρχουν ακόμα capital controls, υποχωρεί η ανταγωνιστικότητα, επιβάλλονται νέοι φόροι, πρόσθετες περικοπές στις συντάξεις, το κατά μέσο διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών συνεχίζει να συρρικνώνεται, συνεχίζονται τα “λουκέτα” στην αγορά, η φυγή επιστημόνων στο εξωτερικό και η μερική απασχόληση κερδίζει συνεχώς έδαφος. Εμείς στοχεύουμε σε αλλαγή της δημοσιονομικής πολιτικής με σταδιακή μείωση των φόρων αλλά και σε υλοποίηση σειράς μεταρρυθμίσεων που θα ελκύουν τους επενδυτές. Πρέπει να υπάρξει σταθερότητα για να επιστρέψουν καταθέσεις στο τραπεζικό σύστημα και τέλος να αλλάξει το παραγωγικό μοντέλο της οικονομίας με στόχο τη μετάβαση σε ανταγωνιστική και εξωστρεφή οικονομία προσαρμοσμένη σε επενδύσεις και εξαγωγές. Η Μαγνησία έχει τα χαρακτηριστικά και έχει τις δυνατότητες να συμμετάσχει ουσιαστικά σε αυτό, αρκεί να παρθούν πρωτοβουλίες με βασικές την αξιοποίηση του λιμανιού του Βόλου, την ολοκλήρωση τουριστικών επενδύσεων κ.α”.

Τις προτάσεις της κατέθεσε στο τραπέζι η Πρόεδρος του Συνδέσμου Βιοχανιών Θεσσαλίας και Κεντρικής Ελλάδας Ελένη Κολιοπούλου, η οποία τόνισε πως το λιμάνι και το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι αναγκαίες υποδομές για την επιχειρηματική δραστηριότητα της Μαγνησίας, συμπληρώνοντας πως το 2016 το ποσοστό συμμετοχής της Μαγνησίας στις εξαγωγές της Θεσσαλίας ήταν 40%. Ο  Διευθύνων Σύμβουλος της Επίλεκτος Κλωστοϋφαντουργία ΑΕΒΕ, Ευριπίδης Δοντάς, ανακοίνωσε επένδυση ύψους 17,5 εκ. Ευρώ, καθώς θα δημιουργηθεί στην περιοχή των Φαρσάλων μονάδα Βιοαερίου 5,252 Mwe. Η Πένυ Τσαούτου, Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΕΨΑ παρουσίασε την πρωτοβουλία «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ». Όπως εξήγησε, το «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ» αποτελεί πρωτοβουλία μιας «κοινότητας» ανεξάρτητων, παραγωγικών επιχειρήσεων, ελληνικής ιδιοκτησίας, που επιλέγουν, παρά τις αντιξοότητες & τα συνεχώς αυξανόμενα αντικίνητρα, να διατηρούν το κέντρο των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων στη χώρα μας. Μάλιστα, τα κριτήρια συμμετοχής πιστοποιούνται από την Eurocert, έναν αξιόπιστο ελληνικό φορέα πιστοποίησης, μέσω ενός ολοκληρωμένου «Προτύπου Απαιτήσεων», ενώ οι επιχειρήσεις λαμβάνουν το σήμα «ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ», ώστε τα προϊόντα τους να φέρουν ένα σήμα αναγνώρισης και να εντοπίζονται που επιθυμούν να υποστηρίξουν την Ελληνική παραγωγική επιχειρηματικότητα. Τέλος, ο ερευνητής Χρήστος Τριαντόπουλος. έδωσε βάρος στο Εμπορευματικό Κέντρο που πρέπει να δημιουργηθεί στη Μαγνησία.”Ήταν από τους νομούς της χώρας –προ κρίσης- με σχετικά υψηλή εξειδίκευση στη μεταποιητική βιομηχανία. Ήταν μέσα στους κορυφαίους10 Νομούς ως προς την εξειδίκευση στη μεταποιητική βιομηχανία στις αρχές του 2000” είπε.

Δείτε εικόνα από την πρώτη ημέρα του Συνεδίου:

Το συνέδριο συνεχίζεται για δεύτερη μέρα αύριο Κυριακή στον χώρο Ergon Showground.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα