Τέλη κυκλοφορίας 2018: Πιο φθηνά στα παλιά, πιο ακριβά στα καινούργια

Τέλη κυκλοφορίας 2018: Πιο φθηνά στα παλιά, πιο ακριβά στα καινούργια
Φωτογραφία αρχείου EUROKINISSI

Οι στόχοι των αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας. Τι ισχύει για τα ΙΧ παλαιότητας μέχρι και 10 ετών αλλά και για τα νεώτερα. Δείτε παραδείγματα

Μικρές μειώσεις στα ΙΧ με παλαιότητα μεγαλύτερη των 10 ετών και μικρές επιβαρύνσεις στα νεώτερα οχήματα ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους, είναι η βάση της αναμόρφωσης των τελών κυκλοφορίας που επεξεργάζεται ακόμη το υπουργείο οικονομικών.

Οι στόχοι των αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας είναι δύο:

-Ο πρώτος είναι να ελαφρυνθούν οι ιδιοκτήτες παλαιών οχημάτων μεγάλου κυβισμού που έχουν θέσει τα οχήματα τους σε ακινησία λόγω των υπερβολικών τελών κυκλοφορίας, ώστε να θέσουν τα οχήματα τους σε κυκλοφορία.

-Ο δεύτερος – και πιο σημαντικός, είναι να μείνει σταθερό το ποσό της είσπραξης από τα τέλη κυκλοφορίας να παραμείνει στο 1,1 – 1,2 δις ευρώ και για τα τέλη του 2018.

Ανάμεσα στους δύο αυτούς «απαράβατους» κανόνες τα στελέχη του ΥΠΟΙΚ αναζητούν ακόμη το σενάριο πάνω στο οποίο θα αλλάξουν τα τέλη κυκλοφορίας για την επόμενη χρονιά.

Δεδομένο είναι ότι τα νέα τέλη θα έχουν μια ελάφρυνση της τάξης του 10 -15% για τα ΙΧ παλαιότητας μέχρι και 10 ετών μέχρι και τα 1357 κυβικά με την αύξηση να είναι μεγαλύτερη για τα οχήματα με μεγαλύτερο κυβισμό ώστε να δοθεί ένα κίνητρο στους ιδιοκτήτες που έχουν παραδώσει τις πινακίδες να θέσουν ΙΧ τους σε κυκλοφορία.

Στα νεώτερα ΙΧ με άδεια κυκλοφορίας μετά το 2010 εξετάζεται το λεγόμενο πορτογαλικό μοντέλο που συνδέει τα τέλη κυκλοφορίας με τους εκπεμπόμενους ρύπους του κάθε οχήματος. Στο σύστημα αυτό υπάρχει ένα τέλος που αφορά το όχημα με βάση τα κυβικά τους και ένα δεύτερο τέλος που αφορά τους ρύπους.

Για παράδειγμα:

-Σε οχήματα με 1η Άδεια Κυκλοφορίας μετά την 1η/1/2007 ξεκινούν από τα 87,03 ευρώ για οχήματα με κινητήρες κάτω των 1.250 κ.εκ. τα οποία εκπέμπουν κάτω από 120 γρ. CO2.

-Σε οχήματα από 1.251 έως και 1750 κ.εκ. οι κάτοχοί τους χρεώνονται με 57,23 ευρώ για τον κυβισμό ενώ αν εκπέμπουν CO2 από 121 γρ. Έως και 180 γρ. Τότε οι κάτοχοί τους πληρώνουν 87,68 ευρώ. Δηλαδή το σύνολο των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας για την συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων ανέρχεται σε 144,91 ευρώ.

Η αμέσως επόμενη κατηγορία αφορά ΙΧ με κινητήρες από 1.751 έως και 2.500 κ.εκ. Και αν εκπέμπουν από 181 έως και 250 γρ. CO2 τότε οι κάτοχοί τους πληρώνουν για ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας 304,77 ευρώ.

Περισσότεροι συντελεστές

Όταν «έτρεξαν» το σύστημα αυτό στην ελληνική αγορά που έχει ένα γερασμένο στόλο ΙΧ ( μέση ηλικία πάνω από 10 χρόνια ) οδήγησε σε ένα α αποτέλεσμα εσόδων πολύ χαμηλότερο από το 1,1 -1,2 δις ευρώ που θέλει να εισπράξει το ΥΠΟΙΚ εκτός αν οι ιδιοκτήτες καινούργιων οχημάτων είχαν υπερβολική επιβάρυνση στα τέλη κυκλοφορίας.

Στο εναλλακτικό σενάριο που έπεσε στο τραπέζι οι 11 συντελεστές που υπάρχουν σήμερα για τα τέλη κυκλοφορίας με βάση το κυβισμό να γίνουν ή 18 ή 20 ώστε η επιβάρυνση για τα καινούργια ( και αντίστοιχα η ελάφρυνση για τα παλιά ) να είναι πιο σταδιακή Για παράδειγμα στην μεσαία κλίματα από 1739 έως και 1928 κυβικά που πληρώνει σήμερα τέλη 250 ευρώ μπορεί να μπει ένας συντελεστής στα 1835 κυβικά που θα πληρώνει 255 – 260 ευρώ ώστε η επιβάρυνση να είναι κλιμακωτή.

Τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα πρέπει να είναι έτοιμα μέχρι και τις αρχές Οκτωβρίου ώστε να καταλογιστούν και να σταλούν στους ιδιοκτήτες των οχημάτων μέσα στον Νοέμβριο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα