Το 70% του ελληνικού τουρισμού το 4μηνο Ιουνίου - Σεπτεμβρίου

Το 70% του ελληνικού τουρισμού το 4μηνο Ιουνίου - Σεπτεμβρίου

Εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η μελέτη του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, η οποία παρουσιάστηκε σήμερα στη ετήσια Γενική Συνέλευση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος

Παρουσία της υπουργού Τουρισμού Έλενας Κουντουρά, της ηγεσίας σημαντικών θεσμικών και κλαδικών φορέων, και 950 ιδιοκτητών ξενοδοχείων από όλη την Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Metropolitan Expo η 7 Γενική Συνέλευση του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος. Εκεί, παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά και βασικά σημεία της ετήσιας μελέτης του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων με τίτλο: «Oι εξελίξεις στα βασικά μεγέθη της ελληνικής ξενοδοχίας», ενώ τέθηκαν επί τάπητος τα προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο.

Σύμφωνα με τη μελέτη του Ινστιτούτου, διαπιστώνεται ότι η εποχικότητα του ελληνικού τουρισμού εξακολουθεί να παραμένει υψηλή, καθώς στο 4μηνο Ιουνίου-Σεπτεμβρίου (και για το 2016 και για το 2017) καταγράφεται το 70% των αφίξεων και σχεδόν το 80% των διανυκτερεύσεων στα τουριστικά καταλύματα. Παράλληλα παρατηρείται έντονος δυισμός στον ελληνικό τουρισμό, ο οποίος απεικονίζεται σε όλες τις τουριστικές μεταβλητές, καθώς 5 περιφέρειες (Αττική, Κρήτη, Νότιο Αιγαίο, Κεντρική Μακεδονία, Ιόνια Νησιά) συγκεντρώνουν πάνω από το 85% των τουριστικών ροών στη χώρα. Επίσης, το μέσο μέγεθος του ελληνικού ξενοδοχείου παραμένει για χρόνια σταθερό και κυμαίνεται γύρω στα 42 δωμάτια.

Το 70% του ελληνικού τουρισμού το 4μηνο Ιουνίου - Σεπτεμβρίου

Το 2017 καταγράφηκε ποσοστιαία άνοδος κατά 11,3% στο μέσο έσοδο ανά δωμάτιο με βάση την κατηγορία του ξενοδοχείου σε σχέση με το 2016. Όπως διαπιστώνει η μελέτη η ονομαστική αύξηση που παρατηρείται στο ακαθάριστο μέσο έσοδο ανά δωμάτιο, δεν συνοδεύεται και από αύξηση στο αντίστοιχο καθαρό έσοδο, καθώς το ξενοδοχειακό προϊόν επιβαρύνεται υπέρμετρα από άμεση και έμμεση φορολογία. Για να μπορέσουν συνεπώς τα ξενοδοχεία να παραμένουν ανταγωνιστικά, υποχρεώνονται να συγκρατούν τις τιμές τους, αναφέρει η έρευνα του ΙΤΕΠ.

Σύμφωνα με τη μελέτη, το 85% των διανυκτερεύσεων στα ξενοδοχεία αφορά στους αλλοδαπούς επισκέπτες, γεγονός που καταδεικνύει την πίεση που υφίστανται τα ξενοδοχεία που βασίζονται στον εσωτερικό τουρισμό.

Τέλος, αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι την περίοδο 2012-2017 άνοιξαν 498 νέα ξενοδοχεία συνολικής δυναμικότητας 17.153 δωματίων, ενώ διέκοψαν τη λειτουργία τους 427 μονάδες συνολικής δυναμικότητας 11.715 δωματίων.

Μιλώντας στη Γενική Συνέλευση ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος, Αλέξανδρος Βασιλικός, σημείωσε ότι «σύμφωνα με τη γλώσσα των αριθμών, την περίοδο της κρίσης το ελληνικό ξενοδοχείο, έγινε ο κινητήρας για να δουλέψουν οι μηχανές της οικονομίας και «έβαλε πλάτη» σε τομείς όπως η πρωτογενής παραγωγή συμβάλλοντας τα μέγιστα προκειμένου να κερδηθεί το στοίχημα της εξωστρέφειας και της τοποθέτησης των ποιοτικών ελληνικών προϊόντων σε μεγάλες διεθνείς αγορές, αναφέροντας το παράδειγμα του Προγράμματος Ελληνικό Πρωινό.

Επίσης, ο Αλέξανδρος Βασιλικός παρουσίασε έναν Οδικό Χάρτη πέντε σημείων – κλειδιών «που μπορούν πραγματικά να «ξεκλειδώσουν» την αναπτυξιακή δυναμική της ελληνικής ξενοδοχίας.

Αναφέρθηκε στο καθεστώς της υπερφορολόγησης, με κορωνίδα το φόρο διαμονής, ζητώντας να καταργηθεί, ενώ ως δεύτερο κομβικό ζήτημα που χρήζει άμεσης λύσης, έθεσε τον αθέμιτο ανταγωνισμό των βραχυχρόνιων μισθώσεων ακινήτων. Τρίτο μεγάλο πρόβλημα για τον κλάδο είναι οι σχέσεις της ξενοδοχίας με το τραπεζικό σύστημα, ενώ ανέφερε ως καλοδεχούμενες τις μεγάλες ξένες επενδύσεις ζητώντας όμως από την πολιτεία να μην αγνοεί τον υφιστάμενο κλάδο της ξενοδοχίας που αποτελεί και τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στη χώρα, δεδομένου ότι κάθε χρόνο επενδύει σημαντικά για την αναβάθμιση των επιχειρήσεων και των παρεχόμενων υπηρεσιών του.

Καταλήγοντας, ο Πρόεδρος του ΞΕΕ αναφέρθηκε στους 5 κεντρικούς άξονες δράσης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου οι οποίοι επιμερίζονται στη διοικητική αναδιοργάνωσή του, στην ενίσχυση της επικοινωνίας με τα μέλη του, στην αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του θεσμικού ρόλου του ως συμβούλου για τη διαμόρφωση της εθνικής πολιτικής για την ξενοδοχία, στην συμβολή, στη βελτίωση και στον εμπλουτισμό του ελληνικού ξενοδοχειακού προϊόντος και στο άνοιγμα στην κοινωνία.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Τουρισμός

ADVERTISING

SHARE: