Πανελλήνιες 2018: Οι απαντήσεις σε Λατινικά, Χημεία και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

Πανελλαδικές εξετάσεις
Πανελλαδικές εξετάσεις EUROKINISSI

Βατά τα θέματα στα Λατινικά, απαιτητικά και με πρωτότυπους τύπους ασκήσεων τα ζητούμενα στη Χημεία και επικεντρωμένα σε όλη τη θεωρία του βιβλίου, τα ερωτήματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Ποιες οι «παγίδες» στα σημερινά μαθήματα και πού δυσκολεύτηκαν οι μαθητές. Αναλυτικά οι απαντήσεις και τα σχόλια καθηγητών στο News24/7

Με Λατινικά από την Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, Χημεία από την Ομάδα Θετικών Σπουδών και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας από την Ομάδα Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής ολοκληρώθηκαν για το μεγαλύτερο μέρος των υποψηφίων των Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕΛ σήμερα, οι Πανελλήνιες 2018. Επίσημη τελεία στην εξεταστική περίοδο μπαίνει την ερχόμενη Τρίτη, με το μάθημα της Βιολογίας Κατεύθυνσης και Γενικής Παιδείας, για όσους υποψηφίους επιθυμούν αποκλειστικά την εισαγωγή τους σε Ιατρικές σχολές.

Χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις τα θέματα στα Λατινικά που εξετάστηκαν οι υποψήφιοι για την πρόσβαση στο 1ο Επιστημονικό Πεδίο των Ανθρωπιστικών, Νομικών και Κοινωνικών Σπουδών. «Εξετάστηκαν γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα που ήταν αναμενόμενα και σε αποσπάσματα των κειμένων 5, 27 και 45 του σχολικού βιβλίου», σχολιάζουν στο News 24/7 η φιλόλογος από τα φροντιστήρια «ΣΤΟΧΟΣ», Ευγενία Κουφού και Κυριακή Καλολιμνιώτη. Την ίδια στιγμή, αρκετά δύσκολα, τα θέματα στη Χημεία των Θετικών Σπουδών, με το Γ’ θέμα να παρουσιάζει πρωτοτυπία ως προς την εκφώνησή του. «Εκτός από το Α’ θέμα των πολλαπλών ερωτήσεων που ήταν αρκετά εύκολο, το Β’ και Γ’ θέμα απαιτούσαν συνδυαστική ικανότητα των μαθητών και άρτια γνώση της θεωρίας», σχολιάζει αντίστοιχα ο χημικός από τα φροντιστήρια «ΘΕΣΜΟΣ», Νίκος Χρυσανθακόπουλος. Εφ’ όλης της ύλης και επικεντρωμένα στη θεωρία όλων των κεφαλαίων του βιβλίου, τα θέματα και στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας για τους υποψηφίους της Οικονομίας και Πληροφορικής.

«Σε γενικές γραμμές, τα θέματα στα Λατινικά ήταν ευκολότερα από τα περσινά θέματα. Ο επαρκώς προετοιμασμένος μαθητής, μπορούσε με ευκολία να ανταπεξέλθει ή και να αριστεύσει στα θέματα που κρίνονται ιδιαιτέρως εύκολα και χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις. Ζητήθηκε από τους υποψηφίους η μετάφραση τριών αποσπασμάτων από τα κείμενα του σχολικού βιβλίου και συγκεκριμένα εξετάστηκαν τα αποσπάσματα 5, 27 και 45: ‘ Ένας λάτρης του Βιργιλίου’, ‘Το πνεύμα ωριμάζει όπως οι καρποί’ και ‘Μια επιστολή στα ελληνικά αναπτερώνει το ηθικό των πολιορκημένων’. Οι ασκήσεις της γραμματικής δεν δημιούργησαν προβλήματα, ενώ η εξέταση κάλυπτε όλο το εύρος της ύλης. Στο σκέλος του συντακτικού, οι ασκήσεις ήταν διατυπωμένες με απόλυτη σαφήνεια, γεγονός που δεν δημιουργούσε καμία δυσκολία», επεξηγεί η κυρία Ευγενία Κουφού από τα φροντιστήρια «ΣΤΟΧΟΣ».

Την ίδια στιγμή, δυσκολότερα από πέρυσι χαρακτηρίζει τα θέματα στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών και Φροντιστών Ελλάδας, σημειώνοντας πως το σημερινό διαγώνισμα απευθύνονταν κυρίως σε μαθητές που είχαν μελετήσει τη θεωρία, χωρίς αλγεβρικές ή άλλες απαιτήσεις. «Χαρακτηριστική ήταν η μη κάλυψη της ύλης, και η μέτρια έως ανύπαρκτη διαβάθμιση των θεμάτων. Ενδεικτικό μάλιστα, ήταν το γεγονός ότι δεν υπήρξαν ζητούμενα, στα οποία θα μπορούσαν να διαχωριστούν οι άριστα προετοιμασμένοι μαθητές», αναφέρει χαρακτηριστικά η ΟΕΦΕ.

Τη δυσκολία του δεύτερου ερωτήματος, με τη ανάπτυξη θεωρίας να είναι μεγαλύτερη σε έκταση από άλλες χρονιές, επεσήμανε άλλωστε στο News24/7 η καθηγήτρια και οικονομολόγος από τα φροντιστήρια «ΘΕΣΜΟΣ», Γιώτα Τασσακοπούλου. Ως προς τα ζητούμενα Γ’ και Δ’ η ίδια μάλιστα είπε χαρακτηριστικά ότι «δεν είχαν δυσκολίες σε επίπεδο πράξεων, αλλά οι υποψήφιοι έπρεπε να έχουν άρτια γνώση της θεωρίας και ευχέρεια στην κατασκευή διαγραμμάτων».

Ως προς τη Χημεία Θετικών Σπουδών, ο κ. Χρυσανθακόπουλος υποστηρίζει ότι τα θέματα φέτος ήταν σαφώς δυσκολότερα από τα περσινά και άλλων ετών. «Αυξημένη δυσκολία για φέτος, πολλές οι λεπτομέρειες που ζητήθηκαν και σίγουρα, ένα μεγάλος μέρος των υποψηφίων, θα δυσκολεύτηκε αρκετά. Πολλές από τις εκφωνήσεις είχαν εξειδικευμένες και επιστημονικές έννοιες, ενώ οι υποψήφιοι έπρεπε να είχαν εμβαθύνει αρκετά στη θεωρία για να απαντηθούν σωστά και πλήρως όλα τα ερωτήματα».

Στις φετινές «παγίδες» των θεμάτων της Χημείας με πιθανή απώλεια μορίων, τα Β.2 και Β.3 ερωτήματα που απαιτούσαν άρτια γνώση της θεωρίας, ενώ το Γ.1. ζήτημα με το δενδροδιάγραμμα θεωρείται πρωτότυπο και απαιτητικό, αφού οι μαθητές δεν έχουν δει παρόμοιου τύπου άσκηση στο παρελθόν.

Ταυτόχρονα, το Γ.2 ερώτημα θεωρίας απευθύνεται σε πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, με τους μέτριους να αναμένεται να σκοράρουν μικρότερες βαθμολογικές επιδόσεις, ενώ το Δ.1 που θεωρείται βατό θέμα, απαιτεί από τους μαθητές να μην μπερδέψουν τις έννοιες του «στερεού». Το Δ.2 για την ογκομέτρηση, αλλά και το Δ.3 ζητούμενο που συγκεντρώνουν ωστόσο και τα περισσότερα μόρια, θεωρούνται βατά.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Πανελλήνιες 2018: Τα θέματα σε Λατινικά, Χημεία και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας

Πανελλήνιες 2018: Οι απαντήσεις σε Ιστορία, Φυσική και Ανάπτυξη Εφαρμογών

ADVERTISING

SHARE: