Διαξιφισμοί Σπίρτζη - Beat για τις φορολογικές πρακτικές της εταιρείας

O υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης
O υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης EUROKINISSI

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Beat N. Δρανδάκης ανέφερε ότι η εταιρεία εδρεύει στο Λονδίνο και δεν εμφανίζει κέρδη. Ο υπουργός Μεταφορών ζήτησε στοιχεία για τους φόρους που καταβάλλει η εταιρεία στην Ελλάδα

Τα ξίφη τους για τις φορολογικές πρακτικές της εταιρείας Beat (πρώην Taxibeat) που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα αλλά ιδρύθηκε στο Λονδίνο και πωλήθηκε στη Daimler διασταύρωσαν στη Βουλή ο υπουργός Μεταφορών, Χρήστος Σπίτρτζης και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Δρανδάκης.

Η αντιπαράθεση ξέσπασε κατά την ακρόαση φορέων επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Μεταφορών που ρυθμίζει το καθεστώς λειτουργίας των εταιρειών διαμεσολάβησης μεταφοράς επιβατών. Αφορμή αποτέλεσε η δήλωση του κ. Δρανδάκη ότι η εταιρεία είναι απολύτως νόμιμη και ότι έχει παρουσιάσει πλήρη στοιχεία για το πως φορολογείται. Σχολιάζοντας αυτή την αναφορά ο κ. Σπίρτζης ρώτησε που είναι η έδρα της εταιρείας. Απαντώντας ο κ. Δρανδάκης σημείωσε ότι η έδρα είναι από το 2011 στο Λονδίνο και στην Ελλάδα λειτουργεί ως υποκατάστημα.

Κληθείς να απαντήσει σειρά σχετικών ερωτήσεων του κ. Σπίρτζη ο κ. Δρανδάκης ανέφερε ότι η εταιρεία δεν εμφάνισε κέρδη το 2017 αλλά ούτε και τα προηγούμενα χρόνια. Ο διευθύνων σύμβουλος της Beat απέδωσε το γεγονός στη συνεχή αύξηση των εργαζομένων της εταιρείας που πλέον φτάνουν τους 120 αλλά και στο υψηλό επίπεδο επενδύσεων για την ανάπτυξη τεχνολογίας. Ερωτηθείς για το πως η Beat πωλήθηκε (στην Daimler) αφού δεν εμφανίζει κέρδη ο κ. Δρανδάκης επισήμανε ότι αυτό οφείλεται στην ανάπτυξη και εξαγωγή τεχνολογιών.

Ως προς την φορολόγηση της εταιρείας ο κ. Δρανδάκης ανέφερε ότι το 2017 έκανε τζίρο 3,7 εκ. ευρώ τζίρο με κόστος μισθοδοσίας 1,15 εκατ. ευρώ. Επίσης ανέφερε ότι η εταιρεία κατέβαλε 1,14 εκ. ευρώ για απόδοση ΦΠΑ, παρακράτηση ΦΜΥ, ειδική εισφορά αλληλεγγύης και ασφαλιστικές εισφορές. Από την πλευρά του ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι υπάρχουν κινήσεις λογαριασμών της Beat όπου φαίνεται ότι οι επιστροφές για να πληρωθούν οι αυτοκινητιστές είναι από μη ευρωπαϊκές χώρες από όλο τον πλανήτη. Επίσης καταλόγισε στην εταιρεία ότι προχωρά σε εκπτώσεις της τάξης του 50% μέσω Paypal. Απαντώντας ο διευθύνων σύμβουλος της Beat τόνισε ότι η εταιρεία δεν κάνει εκπτώσεις αλλά επιδότηση κομίστρου. Ο κ. Σπίρτζης καταλόγισε, επίσης στην εταιρεία ότι λειτουργεί σε τρεις ή τέσσερις χώρες αλλά στην Ελλάδα παρουσιάζει «ζημίες και μικρούς τζίρους».

Διάψευση δημοσιευμάτων για χρηματοδότηση από τη Μαρέβα Μητσοτάκη

Ο κ. Δρανδάκης διέψευσε επίσης τα δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για χρηματοδότηση της Beat από τη Μαρέβα Μητσοτάκη. «Η πρόεδρος του Οργανισμού Εndeavor έχει κάνει μία επένδυση, συμμετοχή στην εταιρεία που λέγεται Blue Ground. Είναι μια επένδυση που έγινε σε μια άλλη εταιρία, στην οποία έχει συνεπενδύσει κάποιος επενδυτής που είχε βάλει και σε εμάς λεφτά, αλλά τώρα δεν είναι στην εταιρία μας, ο κ. Αποστολάκης» είπε ο κ. Δρανδάκης και πρόσθεσε: «δεν βλέπω καμία σχέση με την taxibeat».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Βουλή: Επίθεση Θύμιου Λυμπερόπουλου σε Μητσοτάκη και Beat

Beat: Έχουμε ταράξει την αγορά στη νομιμότητα

ADVERTISING

SHARE: