Βουλή: 'Ναι μεν αλλά' των εκπαιδευτικών φορέων για το πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων "Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις" στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2018.
(EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
Συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων "Ίδρυση Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και άλλες διατάξεις" στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2018. (EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ) EUROKINISSI

Μεικτές αντιδράσεις από τους φορείς που μίλησαν για σημαντικό εγχείρημα αλλά εξέφρασαν επιφυλάξεις σχετικά με την έλλειψη αξιολόγησης και ανάλυσης επιπτώσεων και μίλησαν για απουσία κεντρικού σχεδιασμού

Μεικτές αντιδράσεις προκαλεί στους εκπαιδευτικούς φορείς η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (μέσω της συγχώνευσης των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά) όπως καταδείχθηκε στη Βουλή κατά τη διαδικασία της ακρόασης φορέων επί του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας.

Τις περισσότερες επιφυλάξεις για το συζητούμενο νομοσχέδιο εξέφρασε στην επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων η Πρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) Νικολέτα Παϊσίδου η οποία όμως δεν ξεκαθάρισε εάν εκφράζει προσωπικές απόψεις ή τη συνισταμένη των μελών της Αρχής. Η κυρία Παϊσίδου χαρακτήρισε «προβληματικό» τον τρόπο με τον οποίο αποφασίστηκε η ένταξη υφιστάμενων προγραμμάτων σπουδών των ιδρυμάτων τεχνολογικού τομέα σε ιδρύματα του πανεπιστημιακού τομέα ανώτατης εκπαίδευσης. «Αυτό θα έπρεπε να γίνει μετά από αξιολόγησή τους συνόλου των δομικών στοιχείων των προγραμμάτων σπουδών, της φυσιογνωμίας και του σκοπού τους, του γνωστικού τους αντικειμένου και της διάρθρωσης τους στα μαθήματα, του διαθέσιμου διδακτικού προσωπικού και των σχετικών υποδομών και υποστηρικτικών υπηρεσιών» τόνισε επικριτικά.

Ενστάσεις διατύπωσε και ο Περικλής Μήτκας, Πρόεδρος της Συνόδου Πρυτάνεων ΑΕΙ, ο οποίος προειδοποίησε ότι με το νομοσχέδιο «τίθεται εν αμφιβόλω το μέλλον της τεχνολογικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα». Επισήμανε ακόμη ότι το νομοσχέδιο θα έπρεπε να συνοδεύεται από ανάλυση των επιπτώσεων ως προς την απορρόφηση των αποφοίτων του νέου ιδρύματος από την αγορά εργασίας αλλά και ως προς τη λειτουργία των άλλων Περιφερειακών Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.

Σε πολύ πιο ήπιο τόνο ο Πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ, Ευστάθιος Ευσταθόπουλος, αναγνώρισε ότι αρκετά τμήματα από τα δύο ιδρύματα που συγχωνεύονται «έχουν εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια σε πολύ υψηλά επίπεδα ποιότητας, τόσο σε επίπεδο υποδομών όσο και σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού και αποφοίτων. «Πράγματι, έχουν ωριμάσει οι συνθήκες να αναβαθμιστούν» είπε αλλά υπογράμμισε ότι η αίσθησή της ΠΟΣΔΕΠ είναι πως το εγχείρημα «έγινε λίγο αποσπασματικά χωρίς κεντρικό σχέδιο και χωρίς συνολική στρατηγική».

Από την πλευρά του ο Πρύτανης της Τριμελούς Γραμματείας των ΤΕΙ, Βασίλης Τριανταφύλλου, χειροκρότησε τον διάλογο για το «πρωτότυπο εγχείρημα» της ίδρυσης του Πανεπιστημίου αλλά επισήμανε ότι υπάρχουν και μειονεκτήματα. Την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής χαιρέτησε και η Πρύτανης του ΤΕΙ Αθήνας, Μαρία Βενετίκου. Κάλεσε, μάλιστα, τους πολιτικούς και τους ακαδημαϊκούς να δείξουν καλή θέληση και σύνεση για να θεραπευτούν τα όποια προβλήματα. «Πιστεύουμε, ότι η ίδρυση του νέου πανεπιστημίου θα είναι επιτυχής κίνηση στην ανώτατη εκπαίδευση» προέβλεψε.

Με τα πιο θετικά λόγια μίλησε για το νομοσχέδιο ο εκπρόσωπος του εκπαιδευτικού προσωπικού των ΤΕΙ (ΟΣΕΠ ΤΕΙ) Απόστολος Κοκκόσης. «Είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι με αυτή τη σημαντική εξέλιξη. Ήταν ένα όραμα, το οποίο έγινε πραγματικότητα» τόνισε αναφερόμενος στην ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Γαβρόγλου: Οι φορείς εξέφρασαν αποδοχή στην ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

Τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων των φορέων σχολίασε ο υπουργός Παιδείας, Κώστας Γαβρόγλου, ο οποίος υπογράμμισε ότι «χαιρέτησαν ως σύνολο το εγχείρημα της ίδρυσης του πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής». Αναγνώρισε, όμως, ότι οι ομιλητές δεν αποδέχτηκαν όλες τις λεπτομέρειες του νομοσχεδίου. «Υπάρχουν διαφοροποιήσεις και προβληματισμοί τόσο σε ακαδημαϊκά όσο και σε εργασιακά ζητήματα. Τα έχουμε καταγράψει και για ορισμένα θα γίνουν άμεσες παρεμβάσεις ενώ άλλα θα μελετηθούν στην πράξη της εφαρμογής του νόμου» διαβεβαίωσε.

Ο κ. Γαβρόγλου επικαλέστηκε επίσης την ομόφωνη απόφαση της Συνόδου των Πρυτάνεων των ΤΕΙ, τον περασμένο Δεκέμβριο, στην οποία διατυπώθηκε η άποψη ότι «το σχέδιο νόμου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής ανοίγει τον δρόμο για τον ενιαίο χάρτη της εκπαίδευσης και της έρευνας και θα πρέπει να αποτελέσει οδηγό για μελλοντικές εξελίξεις στον χώρο». Διερωτήθηκε, όμως, γιατί ο Πρόεδρος της Συνόδου «εξέφρασε προσωπικές απόψεις» στην Βουλή.

Οι Μελέτες Σκοπιμότητας και Βιωσιμότητας του νέου Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής που κατέθεσε σήμερα ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Γαβρόγλου: Ακαδημαϊκά τα κριτήρια για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Τι πρέπει να γνωρίζετε για το νέο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής

Βουλή: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής

ADVERTISING

SHARE: