Κονιόρδου: Διαφάνεια και δικαιοσύνη με τον νόμο για την ΑΕΠΙ

Κονιόρδου: Διαφάνεια και δικαιοσύνη με τον νόμο για την ΑΕΠΙ

Στο Ραδιόφωνο 24/7 και στην εκπομπή ΠΕΖΟΙ στον ΑΕΡΑ , με τις Ιωάννα Κλεφτόγιαννη και Φωτεινή Λαμπρίδη, μίλησε η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου σημειώνοντας ότι δεν μετάνιωσε που είπε "ναι" στον Αλέξη Τσίπρα

Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, που θα μπει σε λειτουργία από το 2018, τα επίσημα εγκαίνια του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, που θα γίνουν  σε λίγους μήνες, και το άρθρο 67 του νέου νομοσχεδίου για τα Πνευματικά Δικαιώματα, που σκοπεύει να επαναφέρει μετά από διαβούλευση μίλησε, μεταξύ άλλων, στην εκπομπή ΠΕΖΟΙ στον ΑΕΡΑ στο Ραδιόφωνο 24/7, με τις Ιωάννα Κλεφτόγιαννη και Φωτεινή Λαμπρίδη, η υπουργός Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου.

«Ούτε μια στιγμή δεν το μετάνιωσα που είπα «ναι» στον Αλέξη Τσίπρα. Ότι είναι δύσκολα, είναι, το ήξερα ότι είναι δύσκολη η εποχή γενικά, δύσκολη όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά διεθνώς, είναι εποχή μετάβασης, πρέπει να αλλάξουν τα πράγματα που έχουν πεθάνει απ΄το παρελθόν και να τα αντικαταστήσουμε με αυτό που χρειαζόμαστε για να περπατήσουμε στη νέα εποχή, που  είναι  εποχή ρήξεων, συγκρούσεων του παλιού  με το καινούριο», ανέφερε η υπουργός, προσθέτοντας πως από η 40χρονη πορεία της στον πολιτισμό, ενώ «μπορεί να μην είμαι νομικός, με βοηθά πάρα πολύ να λύνονται προβλήματα που έχουνε συσσωρευτεί χρόνια στο υπουργείο, πέρα από τα νέα που δημιουργούνται. Είναι πολύ παρήγορο το ότι περιστοιχίζομαι –συνέχισε- από συνοδοιπόρους, ανθρώπους, που γνωρίζω και που ακόμη  και αν  διαφωνούμε, γνωρίζουμε τις ανάγκες του χώρου. Αισθάνομαι ασφάλεια και οικειότητα πολύ μεγάλη στο υπουργείο».

Στις αιτιάσεις ότι βρίσκεται διαρκώς σε κίνηση και απουσιάζει συνεχώς από το υπουργικό της γραφείο, αντέτεινε:

«Κάθομαι  πάρα πολύ  στο υπουργείο και κάποιες φορές πάρα πολλές ώρες και 16 ώρες, γιατί είναι πάρα πολλά τα θέματα, ωστόσο για να λυθούν κάποια θέματα πρέπει να έχεις προσωπική εικόνα για το πρόβλημα. Για το τέμενος Βαγιαζήτ ή τώρα στη Λέσβο δεν γινόταν να μην πάω. Όπως τώρα πάω στην Κω».

Είπε επίσης η υπουργός Πολιτισμού:

Για το νέο νομοσχέδιο για τα πνευματικά δικαιώματα: «Δεν υπήρξαν αντιδράσεις σοβαρές. Δεν γίνεται να ικανοποιήσει κανείς κάθε πλευρά το ίδιο, γιατί υπάρχουν αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα. Σχεδόν για ένα τέταρτο του  αιώνα δεν έχει ξανακοιταχτεί ο ο νόμος για τα πνευματικά δικαιώματα. Υπήρχε  ο νόμος Κουμάντου, που ενώ ήταν σε κάποια πράγματα καλός, επέτρεψε να διογκωθεί η περίπτωση ΑΕΠΙ και να φτάσει στην παθογένεια που έφτασε. Έπρεπε να εκσυγχρονιστεί ο νόμος, να μπει μια τάξη στο τοπίο του παρελθόντος, να φέρει διαφάνεια, λογοδοσία και δικαιοσύνη.

Η καθυστέρηση (ψήφισης τους νομοσχεδίου) δεν ήταν θέμα δικής μου ατολμίας , ο  νόμος τέθηκε σε διαβούλευση μήνες, ακούσαμε την πλειονότητα  των πλευρών όχι μια, πολλές φορές, για να συγκεράσουμε τις διαφορετικές απόψεις. Το αποτέλεσμα ήταν ακριβώς μια   αποτύπωση και αφομοίωση όλων των εξισορροπημένων προτάσεων που προέκυψαν από αυτή τη διεργασία. Υπήρχαν πολύ διαφορετικές απόψεις και για το  θέμα του επιτρόπου και τι είδους επίτροπος πρέπει να είναι, εκεί επιμείναμε στην άποψή μας, παρά τις όποιες δημόσιες φωνές υπήρξαν».

Για το άρθρο 67: «Το παραλάβαμε στο σχέδιο νόμου που πήραμε από τον Αρ. Μπαλτά. Επίσης επί μήνες είχε μπει σε διαβούλευση. Φαίνεται δεν έγινε αντιληπτό έγκαιρα έτσι ώστε να τεθούν οι αντιρρήσεις, δυστυχώς αυτό δεν έγινε ούτε στην επιτροπή μορφωτικών υποθέσεων κι έγινε την μέρα της ψηφοφορίας . Το άρθρο 67 απέβλεπε στην κατάργηση της  2ης έγκρισης  για επέμβαση σε μνημείο που δημιουργεί  μόνο καθυστερήσεις και  γραφειοκρατικά προβλήματα. Τελικά, το αποσύραμε το άρθρο 67 γιατί ήταν τόσο τεταμένα τα θέματα και επειδή καταλάβαμε πως έγινε παρανόηση στο θέμα . Δεν προλαβαίναμε να εξηγήσουμε σε νηφάλια κατάσταση το σκεπτικό μας. Προτιμήσαμε  να μη δημιουργηθεί άσχημη ατμόσφαιρα. Το αποσύραμε ώστε μετά από διαβούλευση να το επαναφέρουμε».

Για το ηλεκτρονικό εισιτήριο: «Είναι ένα ζητούμενο εδώ και δεκαετίες. Πραγματικά, υπήρξαν κάποιες  καθυστερήσεις, αλλά σήμερα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την προμήθεια του εξοπλισμό. Ολοκληρώθηκε και  η διαγωνιστική διαδικασία στις 12 Ιουλίου με την ανάθεση του έργου. Είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε για το επόμενο βήμα, δεν θα προλάβουμε αυτή τη χρονιά  αλλά θα είναι έτοιμο την επόμενη».

Για το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης: «Συνέβαλε στην επιτυχία της Documenta του Κάσσελ. Δεν πρόκειται να κλείσει ,θα συνεχίσει να παρουσιάζει εκθέσεις.  Θα γίνει και η κανονική του λειτουργία μόλις ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες ώστε να πάει το απαραίτητο προσωπικό. Ήδη κάναμε το πρώτο βήμα με τον οργανισμό και πιστεύω στους επόμενους μήνες  ανοίξει επίσημα. Δεν μπορώ να ξέρω ακριβώς πότε, δεν θέλω να είμαι ανακριβής. Είμαστε στο τέλος, εργαζόμαστε πυρετωδώς για το ΕΜΣΤ, όπως έγινε για την Πινακοθήκη που ξεπεράστηκαν όλα τα προβλήματα για να δοθεί η μεγάλη χορηγία από το Ίδρυμα Σ.Νιάρχος και να ολοκληρωθεί το έργο το ‘19. Δεν ήταν καθόλου αυτονόητο.

Για το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών: «Παρ’όλα τα χρέη λειτουργεί και  πάρα πολύ καλά, έχει παραστάσεις συναυλίες,  είναι ένα ζωντανό κύτταρο.

Η Πολιτεία έχει σταθεί αρωγός κι ένα τεράστιο χρέος που δημιουργήθηκε τα προηγούμενα χρόνια έχει καλυφθεί κατά το ήμισι. Υπάρχουν προβλέψεις να καλυφθούν σταδιακά και τα υπόλοιπα χρέη. Βοηθάμε το Μέγαρο Μουσικής, θα γίνει αύξηση της τακτικής του επιχορήγησης . Βοηθάμε, είμαστε δίπλα».

Για το Θεατρικό Μουσείο: «Θα έπρεπε να ρωτήσετε και τα προηγούμενα χρόνια τι δεν είχε γίνει!  Είναι έτοιμη η βιβλιοθήκη να μεταφερθεί στην ΕΡΤ , τα λεφτά της μετακόμισης θα τα δώσει το υπουργείο. Από το 2008 υπήρχαν σοβαρά προβλήματα. Από το ‘11 διεκόπησαν οι επιχορηγήσεις.

Δεν είναι κάτι που δεν κάναμε εμείς. Το αντίθετο συμβαίνει. Ξεκινήσαμε ένα διάλογο με το ΔΣ του μουσείου για να βρούμε μια λύση,  γίνεται διερεύνηση για τη ρύθμιση των χρεών και πολύ σοβαρή προσπάθεια  για να βρεθεί χώρος για να στεγαστεί το θεατρικό μουσείο. Πέρα από τη κτήριο της Μητροπόλεως, που είχε συμφωνήσει να παραχωρήσει ο Ν.Κακλαμάνης, κι ο Γ.Καμίνης θέλει να κάνει μουσείο Μαρία Κάλλας, ζητάμε κι άλλη λύση».

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα