Κώστας Στρατής: Το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκκαλο

Κώστας Στρατής: Το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκκαλο

Στην πρώτη επίσημη εμφάνιση του ο υφυπουργός Πολιτισμού, με αρμοδιότητά του όλες τις «καυτές πατάτες» του ΥΠΠΟΑ, μίλησε για τον πολιτισμό ως δημόσιο αγαθό, μακριά από «πανηγυρισμούς, φιέστες και success story» και το αριστερό αποτύπωμα που θέλει να δοθεί.

«Το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκκαλο», ήταν το βασικό μήνυμα του υφυπουργού Πολιτισμού Κώστα Στρατή στη σημερινή πρώτη, από την ώρα ανάληψης των καθηκόντων του στο ΥΠΠΟΑ , συνάντηση με διαπιστευμένους δημοσιογράφους, προκειμένου να ενημερώσει για τις αρμοδιότητες του χαρτοφυλακίου του και τη σκιαγράφηση  των αξόνων και των στόχων της πολιτικής του, κάνοντας λόγο για nation branding και  «αριστερό αποτύπωμα».

«Δεν μένουμε εγκλωβισμένοι στο παρελθόν, σε δυσλειτουργικούς οργανισμούς, ξεπερασμένους από την ίδια την πραγματικότητα. Δεν θα επινοήσουμε τον τροχό προφανώς. Υπάρχουν παραδείγματα και καλές πρακτικές πάνω στα οποία θα δουλέψουμε», ανέφερε στη συνάντηση που προγραμματίστηκε δυο μέρες αφότου κατέθεσε 2 μηνυτήριες αναφορές  στο ΣτΕ για χαμένα βιβλία και πειραγμένα παραστατικά στο «αμαρτωλό» Ταμείο Αλληλοβοηθείας.

Με τα ανοικτά καυτά μέτωπα του Πολιτισμού να ανήκουν στη δική του πλέον αρμοδιότητα, απόφαση κεντρική, που «αποψιλώνει » την υπουργό Πολιτισμού Λυδία Κονιόρδου, ο υφυπουργός φάνηκε, εκτός από βαθής γνώστης των παθογενειών  σ’ αυτά και αποφασισμένος να δώσει λύσεις.

Λόγω  έλλειψης προσωπικού το θερινό ωράριο δεν  μπορεί να εφαρμοστεί, ενώ τα 44 αναψυκτήρια και τα 60 πωλητήρια των αρχαιολογικών μας χώρων  παραμένουν για ακόμη μια χρονιά κλειστά . Η δέσμευση του κ.Στρατή είναι ότι μέχρι τα τέλη Ιουνίου η ιστορία θα  έχει λήξει ,με την την πρόσληψη των εκτάκτων υπαλλήλων . Η έγκαιρη  πρόσληψη του  εποχικού προσωπικού  είναι το μεγάλο εξάλλου στοίχημα που  θέτει ενώπιόν του για το 2018. Αν δεν έχει υλοποιηθεί «θα έχω αποτύχει», ανέφερε χαρακτηστικά.

Στο μεταξύ, μέσα στις  επόμενες 2-3 βδομάδες  θα έχει κατατεθεί στη Βουλή, ανήγγειλε, μίνι νομοσχέδιο για τα αναψυκτήρια,το  καθεστώς   λειτουργίας των οποίων χαρακτήρισε «μεγάλη παθογένεια». Τη  δημιουργία  νέου φορέα   το 2019, την διερευνά και με κριτήριο  την κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία , ώστε να τερματιστεί η ισχύουσα εμπορική εκμίσθωση . «Για τη φετινή μεταβατική χρονιά και μέχρι να εφαρμοστεί το νέο πλαίσιο διαχείρισης θα υπάρξουν βραχυχρόνιες συμβάσεις, ώστε το φετινό καλοκαίρι να ανοίξουν τα αναψυκτήρια που παραμένουν κλειστά τα τελευταία χρόνια, μετά τη λήξη των συμβάσεων εκμίσθωσης που είχαν γίνει στο παρελθόν», πρόσθεσε.

Μεγάλο στοίχημα για το 2018  χαρακτήρισε την έγκαιρη εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου,παραδεχόμενος ότι  δεν προλαβαίνει να μπει σε λειτουργία από την 1η Ιουνίου, όπως είχε ανακοινωθεί. « Δεν σημαίνει ότι αναγγέλω καθυστέρηση , αλλά πρόκειται για ένα πάρα πολύ μεγάλο και δύσκολο έργο, είναι όμως ένα  πραγματικό έργο, δεν είναι μόνο τα σκαψίματα στο Ολυμπίειο. Γίνεται δουλειά, υπάρχει ομάδα εργασίας», τόνισε.

Περιέγραψε τον πολιτισμό ως δημοσιο αγαθό, αποαστασιοποιήθηκε από τις παθογένειες του παρελθόντος, υπερασπιζόμενος την έννοια του πολιτιστικού αγαθου  ως δημόσιου. «Οφείλουμε να αναλογιστούμε τις ευθύνες μας απέναντι στον έλληνα φορολογούμενο . Τα χρήματα δόθηκαν ίπου δόθηκαν (σ.σ.:μεταξύ άλλων στο Μέγαρο)  για να καθαρίσει το τραπέζι. Πιστεύουμε στο δημόσιο χαρακτήρα της Παιδείας, της Υγείας και του Πολιτισμού. Τα δημόσια αγαθά δεν είναι εμπορεύσιμα», ανέφερε.

Πιο συγεκκριμένα, για το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠ), τόνισε ότι είναι «ένα ιδιαίτερα σημαντικό εργαλείο για την άσκηση δημόσιων πολιτικών στον τομέα του Πολιτισμού και ειδικότερα για την αποτελεσματική διαχείριση της πολιτιστική μας κληρονομιάς, με όρους δημοσίου συμφέροντος».

Ο στόχος είναι η μεγιστοποίηση και η κινητοποίηση των πόρων που έχει το Δημόσιο από τη διαχείριση της πολιτιστικής κληρονομιάς. Και παράλληλα, η ανάπτυξη μιας πολιτιστικής οικονομίας, που θα περιστρέφεται γύρω από τους αρχαιολογικούς χώρους, τα μουσεία και τα μνημεία της χώρας, σε εθνικό και τοπικό επίπεδο. «Διασφαλίζοντας πάντα την υλική και “ηθική” προστασία και το δημόσιο χαρακτήρα τους. Και ταυτόχρονα προσφέροντας αγαθά και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας και αισθητικής, αντάξια της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Προϊόντα και υπηρεσίες, τα οποία θα συμβάλουν σημαντικά στην Εθνική Επικοινωνιακή Στρατηγική. Σε αυτό που διεθνώς αποκαλείται nation branding».

Στο πλαίσιο αυτό δρομολογούνται:η  επικαιροποίηση της τιμολογιακής πολιτικής εισιτηρίων αρχαιολογικών χώρων, Μουσείων και μνημείων, της πολιτικής τελών παραχώρησης αρχαιολογικών χώρων («δεν είναι δυνατό να δίνει τα ίδια χρήματα ένα μεγάλο ξένο συνεργείο παραγωγής κι ένας μικρός Έλληνας παραγωγός»), Μουσείων και μνημείων, παράλληλα με την απλοποίηση των σχετικών διαδικασιών αδειοδότησης.

Στο ΤΑΠ σχεδιάζει την πρόσθεση ενός δεύτερου “Π”, για  να «μετασχηματίσουμε το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων (ΤΑΠΑ με ένα Π) σε Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Πολιτιστικής Ανάπτυξης (ΤΑΠΠΑ με δύο Π)».

«Απομεινάρι άλλων εποχών, Πλασμένο κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν μιας χώρας που χρεοκόπησε. Αφού προηγουμένως κατασπατάλησε τους πόρους που διαχειρίστηκε. Και δεν ήταν λίγοι αυτοί»,χαρακτήρισε το  Ταμείο Αλληλοβοήθειας Υπαλλήλων Υπουργείου Πολιτισμού.

Ο βρεφονηπιακός σταθμός του Ταμείου θα μεταφερθεί, επανέλαβε ο υφυπουργός,  στις δομές του Υπουργείου Πολιτισμού, λειτουργώντας πλέον ως δημόσιος παιδικός σταθμός, με πλαίσιο λειτουργίας ανάλογο με τους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς.

Συζητείται η δυνατότητα διεύρυνσης του κοινωνικού πακέτου για τους εργαζομένους του ΥΠΠΟΑ με τη θέσπιση βοηθήματος παιδικού σταθμού. Το βοήθημα κατασκήνωσης θα διατηρηθεί και θα πληρώνεται από το Υπουργείο Πολιτισμού ή το ΤΑΠ.

«Θα διαμορφωθεί ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας, με το Ταμείο να είναι πραγματικής Αλληλοβοήθειας και υπόθεση των εργαζομένων»», συνόψισε.

«Θέλουμε να αποφύγουμε τα λάθη που έγιναν στο παρελθόν», ανέφερε για την Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης – Ελευσίνα 2021 «Θέλουμε να αφήσουμε ένα εναλλακτικό, ένα αριστερό αποτύπωμα σε ένα θεσμό πανευρωπαϊκής εμβέλειας. Να διαμορφώσουμε μέσα από αυτή τη διαδικασία ένα νέο κοινωνικό και δημοκρατικό ήθος. Ένα υπόδειγμα τόσο προς το εσωτερικό της χώρας, όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Όχι με πανηγυρισμούς, φιέστες και success story. Αλλά αποτιμώντας συνολικά τα 200 χρόνια της νεώτερης ιστορίας του τόπου και του λαού μας. Και ταυτόχρονα κοιτάζοντας θαρρετά το μέλλον».

Τη δημιουργία νέου φορέα, στη θέση του κατηργημένου ΕΚΕΒΙ, που ανακοίνωσε χτες η υπουργός Πολιτισμού, επιβεβαίωσε κι  ο κ.Στρατής. Η Ενιαία Τιμή Βιβλίου είναι  στόχος, είπε, που βρίσκεται στο τελικό στάδιο  της διαπραγμάτευσης με τους Θεσμούς

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα