Eurovision: Πόσες φορές έχουν πέσει μέσα στον νικητή οι στοιχηματικές (και πώς τον προβλέπουν)

Η Ελένη Φουρέιρα στη σκηνή της Eurovision
Η Ελένη Φουρέιρα στη σκηνή της Eurovision AP

Καλές για την Φουρέιρα και την Κύπρο, οι προβλέψεις τον στοιχηματικών στην Eurovision αλλά αξίζει να τις παίρνει σοβαρά κάποιος;

Από την Τρίτη, οπότε και ανέβηκε στην σκηνή του ημιτελικού της Eurovision με το τραγούδι της Κύπρου η Φουρέιρα, δεν έχασε ούτε μία φορά την θέση του φαβορί που θα στεφθεί νικητής σήμερα το βράδυ.

Το ίδιο υποστηρίζουν και οι στοιχηματικές εταιρείες ενώ στις πρώτες θέσεις την κατατάσσει και το Google Trends το οποίο όμως έχει μεγαλύτερο χρονικό ορίζοντα και πιάνει και περιόδους όπου οι προβολείς δεν είχαν πέσει επάνω στο τραγούδι της Κύπρου.

Τις τελευταίες ημέρες έχει γίνει περαιτέρω προώθηση του Fuego καθώς από την Τετάρτη κυκλοφορεί και η ισπανική εκτέλεση του τραγουδιού τόσο στο spotify όσο και στο itunes, όπου από την πρώτη κιόλας ημέρα ανέβηκε στην πρώτη πεντάδα.

Η πρόβλεψη του νικητή

Ας επιστρέψουμε όμως στο ερώτημα του τίτλου. Πόσες φορές έχουν πέσει μέσα στον νικητή οι στοιχηματικές; Η απάντηση σε ότι αφορά στα τελευταία χρόνια είναι, ότι στην συντριπτική πλειοψηφία έχουν καταφέρει να "ανακαλύπτουν" τον νικητή. Άλλοτε ημέρες οι εβδομάδες πριν τον τελικό της Eurovision όταν το φαβορί ήταν ξεκάθαρο (σ.σ. όπως στην περίπτωση της Conchita) και άλλοτε την τελευταία ημέρα. Η πλέον δύσκολη χρονιά ήταν η περσινή όπου η ανατροπή έγινε την τελευταία ημέρα και την θέση με την μικρότερη απόδοση στα site των στοιχηματικών πήρε η Πορτογαλία όπου και νίκησε αντί του φαβορί που ήταν η Ιταλία.

Πως γίνεται η πρόβλεψη

Στις στοιχηματικές εταιρείες σχεδόν το 99% των στοιχημάτων που προσφέρουν προέρχεται από αθλητικά γεγονότα. Το ιστορικό, η συχνότητα τους και ο μηχανισμός που υπάρχει βοηθάει ώστε η πρόβλεψη να είναι η πλέον ασφαλής και άρα η λιγότερο επιζήμια για τις εταιρείες. Για παράδειγμα εάν η Μπαρτσελόνα παίξει στην έδρα της απέναντι σε μία ομάδα β κατηγορίας η απόδοση θα είναι σίγουρα 1.01 (σ.σ. κοινώς αν παίξεις στοίχημα 1 ευρώ τα κέρδη σου θα είναι 1 λεπτό) τώρα εάν παίξει κόντρα στην έδρα της Ρεάλ και με 2-3 βασικές απουσίες η απόδοση θα είναι σίγουρα πάνω από 1.50. Στον αθλητισμό το ιστορικό παίζει μεγάλο παράγοντα, πως γίνονται όμως οι προβλέψεις στην Eurovision όπου η δυσκολία είναι διπλή; Και δεν υπάρχει ιστορικό (σ.σ. ένα τραγούδι έχει περίπου πορεία τριών μηνών μέχρι να φτάσει στον τελικό) και η τελική απόφαση για τον νικητή έρχεται μέσα από τις ψήφους ακροατών και κριτικών επιτροπών.

Πληροφορίες για τις αποδόσεις και τις προβλέψεις στην περίπτωση της Eurovision πήραμε απο τον head of trading της Stoiximan, της μεγαλύτερης online πλατφόρμας στοιχηματισμού στην Ελλάδα. Όπως μας εξηγούν και εδώ παίζει παράγοντα το ιστορικό κυρίως όμως πριν ακουστούν τα τραγούδια. Δεν είναι τυχαίο ότι η Κύπρος που δεν είχε κερδίσει ποτέ τον διαγωνισμό έως τώρα και με ελάχιστες συμμετοχές στον τελικό τα τελευταία χρόνια βρίσκονταν στις τελευταίες θέσεις σε ότι αφορά την πιθανότητα νίκης.

Όσο το τοπίο ξεκαθαρίζει και πλέον έχουν ακουστεί τα τραγούδια και υπάρχει και μία πρώτη παρουσία στους ημιτελικούς τόσο πιο σαφή γίνεται και η εικόνα. Ένα από τα βασικά στοιχεία είναι τα πονταρίσματα. Δηλαδή εάν οι εταιρείες βλέπουν ότι δέχονται μεγάλο αριθμό πονταρισμάτων π.χ. στο τραγούδι της Κύπρου αυτομάτως μειώνουν την απόδοση. Παράλληλα παρακολουθούν τις τάσεις στο διαδίκτυο, στα social media αλλά και στα media. Με απλά λόγια πόσο ένα τραγούδι και μια εκπροσώπηση το "ψάχνουν" και πόσο γίνεται αντικείμενο συζήτησης. Για παράδειγμα το ότι το BBC πραγματοποίησε ρεπορτάζ για την Φουρέιρα είναι ένα τέτοιο στοιχείο. Τέλος μας αναφέρουν από την Stoiximan ότι σημαντικό ρόλο παίζει τόσο το momentum αλλά και το προσωπικό κριτήριο του ανθρώπου που έχει επιφορτιστεί με επιλογή της απόδοσης.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Κύπρος, Eurovision
ΣΧΕΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ:

Eurovision: Το "πρόβλημα" που πρέπει να λύσει η Κύπρος αν κερδίσει η Φουρέιρα

Eurovision: Το λεσβιακό φιλί που κρατάει για 5 χρόνια τον διαγωνισμό μακριά από τους Τούρκους

Eurovision: "Φωτιά" στα στοιχήματα έχει βάλει η Φουρέιρα

ADVERTISING

SHARE: