Όχι στα προσφυγόπουλα από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου

Όχι στα προσφυγόπουλα από το 5ο Δημοτικό Σχολείο Ωραιοκάστρου
Visit of the Deputy Minister of Migration Policy Yannis Mouzalas and the High Commissioner for Refugees Filippo Grandi in the refugee accommodation center in Lagadikia, Thessaloniki, August 25, 2016. / Filippo Grandi , , 25 2016. SOOC

Με κατάληψη του σχολικού κτιρίου απειλεί ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Δημοτικού στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης σε περίπτωση που προχωρήσει η ένταξη των παιδιών προσφύγων στο σχολείο. Τι δηλώνουν στο NEWS 247 ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων και ο αρμόδιος του Δήμου για θέματα Παιδείας

Το γύρο του διαδικτύου κάνει τις τελευταίες ώρες η απόφαση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 5ου Δημοτικού Σχολείου Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης σχετικά με το σχέδιο ένταξης των παιδιών προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα που δρομολογείται από το υπουργείο Παιδείας.

“Αποφασίστηκε ομόφωνα η μη ένταξη – τοποθέτηση των παιδιών των προσφύγων στο χώρο του σχολείου μας. Σε αντίθετη περίπτωση θα προβούμε σε κατάληψη του σχολικού κτιρίου” αναφέρει η σχετική ανακοίνωση του Δ.Σ. του Συλλόγου, που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Σε επικοινωνία που είχαμε με το σχολείο, ο Σύλλογος Διδασκόντων ξεκαθάρισε πως δεν έχει καμία σχέση με την εν λόγω απόφαση του Συλλόγου Γονέων και το σκεπτικό της. Παράλληλα, ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Ωραιοκάστρου, Αθανάσιος Τσολακίδης, μιλώντας στο NEWS 247, έκανε λόγο για μεμονωμένη απόφαση ενός συγκεκριμένου συλλόγου που δεν εκφράζει συλλογικά τις θέσεις της Ένωσης.

Ο κύριος Τσολακίδης δήλωσε πως η Ένωση δεν πρόκειται να τοποθετηθεί επί του ζητήματος εάν δεν λάβει συγκεκριμένη ενημέρωση για τον τρόπο με τον οποίο θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα ένταξης των προσφυγόπουλων στα σχολεία της περιοχής. Ξεκαθάρισε ωστόσο ότι την πάγια θέση της Ένωσης για πρόσβαση όλων των παιδιών στην εκπαίδευση και τη μάθηση. “Γονείς είμαστε κι εμείς, όπως πρέπει να μορφωθούν τα δικά μας παιδιά έτσι πρέπει να μορφωθούν και τα υπόλοιπα παιδιά, όλα τα παιδιά του κόσμου”.

Κατά τον πρόεδρο της Ένωσης Γονέων, οι αντιδράσεις από μεμονωμένους συλλόγους οφείλονται στην απουσία ενημέρωσης από την πολιτεία. “Βγήκε ένα ΦΕΚ για μεταφορά προσφυγόπουλων στα σχολεία και από εκεί και πέρα δεν έχουμε καμία ενημέρωση. Περιμένουμε τις σχετικές αποφάσεις για να δούμε με ποιο τρόπο θα γίνει αυτό. Όταν έχουμε τη σχετική ενημέρωση θα δρομολογήσουμε Γενική Συνέλευση όλων των Συλλόγων για να δούμε τι ακριβώς θα γίνει”.

Δημιουργία “σχολείων προσφύγων” ζητά ο Δήμος Ωραιοκάστρου

Αξίζει να σημειωθεί, ότι της συγκεκριμένης αντίδρασης του Συλλόγου Γονέων του 5ου Δημοτικού Σχολείου είχε προηγηθεί απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ωραιοκάστρου ( αναρτήθηκε στη Διαύγεια στις 2 Σεπτεμβρίου), που ζητούσε δημιουργία “σχολείων προσφύγων εκτός  των  σχολείων και του δήμου” και πρότεινε σε περίπτωση που δεν θα εισακουστεί η πρότασή “να προχωρήσουμε σε ομαδικές κινητοποιήσεις”.

Σε επικοινωνία που είχαμε μαζί του, ο αρμόδιος για θέματα Παιδείας του Δήμου Ωραιοκάστρου, Αθανάσιος Καρύδης, δήλωσε στο NEWS 247 ότι οι αντιδράσεις των γονιών δεν υπαγορεύονται από τη δημοτική αρχή, ενώ τις απέδωσε στο γεγονός πως “όλα γίνονται πρόχειρα και χωρίς διαβούλευση”. “Η λογική του υπουργείου είναι: θα αποφασίσουμε και μετά θα ζητήσουμε από τους δήμους να συνεργαστούν” πρόσθεσε.

Σημειώνεται ότι το  υπουργείο Παιδείας έχει αναλάβει τις σχετικές νομοθετικέ πρωτοβουλίες και βρίσκεται σε τελική φάση επεξεργασίας προγράμματος ένταξης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα για περίπου 22.000 προσφυγόπουλα. Σύμφωνα με όσα έχουν γίνει γνωστά, το πρόγραμμα περιλαμβάνει μαθήματα στα ελληνικά σχολεία με τη λήξη των κανονικών μαθημάτων, μεταφορά των προσφύγων από τα κέντρα φιλοξενίας προς τα σχολεία και επιστροφή σε αυτά και  προσλήψεις αναπληρωτών δασκάλων και καθηγητών. Η επιλογή των σχολείων στα οποία θα δημιουργηθούν τμήματα υποδοχής προσφύγων θα γίνει με βάση τη γεωγραφική τους κατανομή. Θα καταγραφούν  πόσα σχολεία υπάρχουν σε απόσταση ενός, δυο και τριών χιλιομέτρων από κάποιο κέντρο  φιλοξενίας προσφύγων και μετά θα αποφασιστεί σε ποια θα δημιουργηθούν τμήματα υποδοχής. Ο ορισμός  των  σχολείων  αναμένεται  να  γίνει  με  την  έκδοση  Κοινής  Υπουργικής Απόφασης ενώ τα μαθήματα θα πραγματοποιούνται απογευματινές ώρες.

Visit of the Deputy Minister of Migration Policy Yannis Mouzalas and the High Commissioner for Refugees Filippo Grandi in the refugee accommodation center in Lagadikia, Thessaloniki, August 25, 2016. / Filippo Grandi , , 25 2016. SOOC

 

Στο δήμο Ωραιοκάστρου έχουν δημιουργηθεί δύο κέντρα φιλοξενίας όπου διαμένουν περίπου 2000 πρόσφυγες ενώ στα όρια του δήμου υπάρχουν ακόμα δύο κέντρα φιλοξενίας προσφύγων.

Σχετικά με την ένταξη των παιδιών προσφύγων που διαμένουν στα κέντρα φιλοξενίας σε ελληνικά σχολεία ο Αθανάσιος Καρύδης επικαλέστηκε πρακτικά προβλήματα που απορρέουν από τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων και υποστήριξε ότι η κοινωνία δεν είναι έτοιμη για κάτι τέτοιο “για διάφορους λόγους που προκύπτουν από την αδιαφάνεια που υπάρχει στην όλη διαδικασία για θέματα υγείας, καθαριότητας και προστασίας της κοινωνίας μας”. “Οι συνθήκες διαβίωσης των προσφύγων στα κέντρα φιλοξενίας δεν βοηθούν τη διαδικασία ένταξής τους στην κοινωνία”, πρόσθεσε.

“Επειδή είμαι εκπαιδευτικός, πάντα αγωνιζόμουν για τα ίσα δικαιώματα και την εκπαίδευση όλων των παιδιών” μας είπε τέλος ο κύριος Καρύδης και τόνισε ότι πρόταση του δήμου είναι σε πρώτη φάση τα μαθήματα για τα προσφυγόπουλα να γίνονται σε ειδικούς χώρους δίπλα στα Hot Spot, ούτως ώστε τα παιδιά να προετοιμαστούν για την ένταξή τους στα ελληνικά σχολεία. “Μετά από δύο χρόνια και εφόσον παραμένουν εδώ να δούμε το ζήτημα της ένταξής τους στην κοινωνία” διευκρίνισε.

Το βέβαιο είναι ότι με τον αριθμό των προσφύγων στην ελληνική επικράτεια να έχει ξεπεράσει το ψυχολογικό όριο των 60.000, τα σύνορα να παραμένουν κλειστά και τις διαδικασίες μετεγκατάστασης να κινούνται σε ρυθμούς χελώνας, η ένταξη αυτών των ανθρώπων στην κοινωνία μας μοιάζει μονόδρομος. Και αυτό απαιτεί συνεννόηση και έμπρακτη προσπάθεια από όλους τους φορείς και από κάθε έναν από εμάς. Εν προκειμένω, η θεωρητική αναγνώριση του δικαιώματος των παιδιών στην εκπαίδευση και τη γνώση δεν αρκεί, αν δεν το υπερασπιστούμε με πράξεις.

*Φωτογραφίες: sooc.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα