Το who is who των νέων "καπετάνιων" του ΟΛΘ

ΟΛΘ
ΟΛΘ KONSTANTINOS TSAKALIDIS / SOOC

Στα χέρια των ιδιωτών της Κοινοπραξίας DIEP - Terminal Link - Belterra πέρασε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με τα νέα μέλη της διοίκησης του οργανισμού να πιάνουν δουλειά και να υπόσχονται άμεσα αποτελέσματα

Πρόσωπα γνωστά στους λιμενικούς και ναυτιλιακούς κύκλους τα νέα μέλη του Δ.Σ του ΟΛΘ καλούνται να παρουσιάσουν τους επόμενους μήνες το σχέδιο τους για την ανάπτυξη του Οργανισμού και παράλληλα να βρουν βηματισμό που δεν θα προκαλεί εντάσεις μεταξύ των τριών βασικών εταίρων.

Κεντρικό πρόσωπο στη διοίκηση του ΟΛΘ είναι ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος κ. Σωτήρης Θεοφάνης στο δεύτερο πέρασμα του από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Είχε προηγηθεί η πετυχημένη θητεία του την τριετία 1999-2002, όταν ανέλαβε το δύσκολο έργο της εισαγωγής της εταιρείας στο χρηματιστήριο. Στέλεχος της ΚΝΕ στα φοιτητικά του χρόνια, αξιοποιήθηκε ως άνθρωπος εμπιστοσύνης της κυβέρνησης Σημίτη, ενώ διατηρούσε ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με τον στενό συνεργάτη του τότε πρωθυπουργού Νίκο Θέμελη. Η επιτυχής θητεία του στη Θεσσαλονίκης τον οδήγησε στη συνέχεια στο μεγαλύτερο και σαφώς με περισσότερες απαιτήσεις λιμάνι του Πειραιά. Άνθρωποι που παρακολούθησαν την πορεία του στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας τον περιγράφουν ως έναν «τίμιο τεχνοκράτη», που κατάφερε να διατηρήσει την ηρεμία σε ένα ιδιαίτερο περιβάλλον.

Μετά το 2004 η κυβέρνηση Καραμανλή αντικαθιστά τον Κ.Θεοφάνη, παρά το γεγονός ότι του αναγνωρίζεται η εύρυθμη λειτουργία του λιμανιού κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών αγώνων. Ως έμπειρος πλέον μάνατζερ ακολουθεί διεθνή καριέρα, συνεργάζεται με την παγκόσμια τράπεζα σε υποθέσεις ιδιωτικοποιήσεων λιμανιών και διδάσκει σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Στον ΟΛΘ θα συνεργαστεί με δύο έμπειρα στελέχη από τη Γαλλία και την Πορτογαλία, που θεωρούνται σκληροί τεχνοκράτες του λιμενικού τομέα και τις επόμενες ημέρες θα εγκατασταθούν στη Θεσσαλονίκη. Επιλογές του νέου CEO αποτελούν και οι κ.κ. Αλευράς και Μιχαλόπουλος που κατέλαβαν και θέσεις στο Δ.Σ. Σύμφωνα με το σχεδιασμό όμως των μετόχων στην πρώτη ετήσια Γενική Συνέλευση του οργανισμού το διοικητικό συμβούλιο από τα 9 μέλη θα περιοριστεί στα 7, με τους κυρίους Αλευρά και Μιχαλόπουλο να εγκαταλείπουν τις θέσεις τους, αλλά να παραμένουν στην εταιρεία ως συνεργάτες.

Ο εκπρόσωπος του δημοσίου και οι "άνθρωποι των προέδρων"

Στο νέο Δ.Σ. ο Άγγελος Βλάχος θα είναι τα μάτια και τα αυτιά του ελληνικού δημοσίου. Με πορεία ετών στο χώρο του τουρισμού, έχει εργαστεί σε κορυφαίες θέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ διαθέτει και ακαδημαϊκή εμπειρία ως συνεργάτης πανεπιστημίων. Στην «προηγούμενη κατάσταση» υπήρξε ορισμένος στο Δ.Σ. του ΟΛΘ από το ΤΑΙΠΕΔ. Η παρουσία του εκτιμήθηκε ως θετική, σε αντίθεση με τη συνολική εικόνα που υπήρχε στην κυβέρνηση για τον τρόπο διοίκησης του λιμανιού. Ως μέλος του επταμελούς Δ.Σ θα είναι ο μόνος που δεν θα «αναφέρεται» σε κάποιον από τους μετόχους και άρα η παρουσία του λογαριάζεται ως κρίσιμη. Τα υπόλοιπα μέλη της διοίκησης του ΟΛΘ έχουν οριστεί ως απευθείας εκπρόσωποι των μετόχων. Ο Αρτούρ Νταβιντιάν είναι ο άνθρωπος του Ιβάν Σαββίδη στην Ελλάδα. Με συμμετοχή στο διοικητικό συμβούλιο της ΣΕΚΑΠ και στις υπόλοιπες επιχειρήσεις του ομίλου στην Ελλάδα, δεν αποκλείεται η αναβάθμιση του από μη εκτελεστικό σε εκτελεστικό μέλος και η ενεργής εμπλοκή του στην εταιρεία. Άνθρωπος του Ιβαν Σαββίδη είναι και ο Γαβριήλ Ιωάννου, που έχει συνεργαστεί με τον επιχειρηματία στην Κύπρο και απολαμβάνει την εμπιστοσύνη του.

Αντίστοιχα και τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. του ΟΛΘ εκπροσωπούν συνιστώσες της κοινοπραξίας με τους Boris Wenzel και Yung Yu να είναι στελέχη της Terminal Link SAS που είναι θυγατρική της γαλλικής CMA CGM και τον Alexander von Mellenthin να εκπροσωπεί το fund «Deutsche Invest Equity Partners GmbH».

Τα αντιφατικά στοιχεία που προβληματίζουν

Οι άνθρωποι της κοινοπραξίας που ανέλαβε τη διαχείριση του δεύτερου λιμανιού της χώρας, γνώριζαν εξ’ αρχής πως πρόκειται για μια εταιρία-φιλέτο, με αναπτυξιακές προοπτικές, αλλά και φοβερές δυσλειτουργίες ως συνέπεια της χρόνιας απαξίωσης από τις διοικήσεις της. Ενώ δηλαδή τα οικονομικά στοιχεία του ΟΛΘ «πετούσαν» με το ταμείο να γράφει περίπου 100εκ αποθεματικά και μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, αλλοδαπό μέλος της νέας διοίκησης έλεγε off the record σε συνομιλητές του πως το λιμάνι είναι ένα βήμα πριν την καταστροφή.

Τα κύρια προβλήματα εντοπίζονται σε επίπεδο εξοπλισμού και ασφάλειας, με τη νέα ηγετική ομάδα να αναγνωρίζει ότι χρειάζονται αρκετά εκατομμύρια παραπάνω από τους αρχικούς υπολογισμούς, ώστε να επανέλθει η εύρυθμη λειτουργία στον οργανισμό. Σε αυτό φαίνεται να συμφωνούν και οι εργαζόμενοι, που τονίζουν ότι το προηγούμενο διάστημα από θαύμα δεν θρηνήσαμε θύματα εξαιτίας κάποιου ατυχήματος, καθώς δεν τηρούνταν βασικοί κανόνες ασφαλείας.

ADVERTISING

SHARE: