Βαρβιτσιώτης: Τα είδαμε και με τον αντίστοιχο ΣΥΡΙΖΑ τη δεκαετία του ’80

Βαρβιτσιώτης: Τα είδαμε και με τον αντίστοιχο ΣΥΡΙΖΑ τη δεκαετία του ’80
© 2013 -

Μόνο μία κυβέρνηση με κορμό τη Ν.Δ μπορεί να επιβάλλει την ατζέντα που προτάσσουν κεντρώοι και φιλελεύθεροι ψηφοφόροι υποστηρίζει ο υπουργός Ναυτιλίας και υποψήφιος στη Β' Αθηνών, εκτιμώντας ότι οι αναποφάσιστοι θα ψηφίσουν με γνώμονα ποιος μπορεί να σχηματίσει κυβέρνηση. Διαβάστε τη συνέντευξη στο NEWS 247

Μόνο μία κυβέρνηση με κορμό τη Ν.Δ μπορεί να επιβάλλει την ατζέντα που προτάσσουν κεντρώοι και φιλελεύθεροι ψηφοφόροι δηλαδή των μεταρρυθμίσεων και της παραμονής στην Ευρώπη, υποστηρίζει ο υπουργός Ναυτιλίας και υποψήφιος στη Β’ Αθηνών Μίλτος Βαρβιτσιώτης.

Υπενθυμίζει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει αρνηθεί τη συνεργασία με το Ποτάμι, επομένως οι ψηφοφόροι του χώρου αυτού δεν μπορούν να ελπίζουν ότι μπορεί να παίξει το ρόλο του εταίρου που θα κρατήσει την Κουμουνδούρου σε ευρωπαϊκή τροχιά. Εκτιμά ότι το υψηλό ποσοστό των αναποφάσιστων -επισημαίνοντας ότι πολλοί στη Β’ Αθηνών λένε πως θα αποφασίσουν την τελευταία ημέρα- θα κρίνει με γνώμονα ποιος μπορεί να σχηματίσει κυβέρνηση και αυτός είναι μόνο η Ν.Δ.

“Μόνο με μεταρρυθμίσεις και προσέλκυση επενδύσεων μπορούν να μειωθούν τα φορολογικά βάρη για τη μεσαία τάξη” δηλώνει και χαρακτηρίζει εγκληματική την πρόταση ΣΥΡΙΖΑ για δημιουργία κρατικού φορέα ακτοπλοϊας.

“Το μόνο το οποίο θα φέρει είναι νέα χρέη. Τα είδαμε αυτά από τον αντίστοιχο ΣΥΡΙΖΑ τη δεκαετία του ‘80” σχολιάζει.

Οι σοροί των νεκρών Ελλήνων επιβατών του NormanAtlantic επέστρεψαν στην Ελλάδα, όμως απαντήσεις για τα αίτια της τραγωδίας δεν έχουν ακόμη δοθεί. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η έρευνα; Έπρεπε να επιτραπεί ο απόπλους στο πλοίο;

Ας ξεκινήσω από το τελευταίο. Στους διεθνείς πλόες δεν ισχύει το μέτρο της απαγόρευσης απόπλου λόγω καιρού, που υπάρχει για τα δικά μας εσωτερικά δρομολόγια από την εθνική νομοθεσία. Ο πλοίαρχος λαμβάνει την απόφαση για τον απόπλου, σύμφωνα με τη σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία. Αυτό το τραγικό δυστύχημα, βέβαια, έχει γίνει η αφορμή στενότερης συνεργασίας ανάμεσα στα δύο Κέντρα Έρευνας και Διάσωσης Αθήνας και Ρώμης με σκοπό τόσο την καλύτερη ενημέρωση των πλοιάρχων, όσο και την αντιμετώπιση αντίστοιχων συμβάντων.Σε ό,τι αφορά στην έρευνα τόσο η ιταλική, όσο και η ελληνική δικαιοσύνη ερευνούν τα αίτια της τραγωδίας. Από την πλευρά μου έχω ζητήσει από την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου την επίσπευση των ενεργειών διερεύνησης των συνθηκών εκδήλωσης πυρκαγιάς και πρόκλησης ναυτικού ατυχήματος, ενώ έδωσα εντολή από την πρώτη ημέρα στην επιτροπή διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων να ξεκινήσει τη συλλογή στοιχείων, προκειμένου να υπάρξει τεχνικό πόρισμα ανεξαρτήτως του τι θα βγάλουν οι ιταλικές Αρχές.

Σήμερα η σκέψη μας, μαζί με τα θερμά συγχαρητήρια που θέλω να δώσω ξανά προς τους άνδρες και τις γυναίκες των ενόπλων δυνάμεων και Λιμενικού Σώματος που συμμετείχαν σε αυτή τη δύσκολη αποστολή, είναι μαζί με τους συγγενείς των θυμάτων, είναι μαζί με τους συγγενείς των αγνοουμένων, για τους οποίους θα συνεχίσουμε να καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια, ώστε να έχουμε σύντομα νέα για τους οικείους τους. Η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης ακόμη συνεχίζεται, υπό την καθοδήγηση των Ιταλικών Αρχών και με τη συνδρομή των ελληνικών μέσων, εναερίων και πλωτών, διότι θεωρούμε ότι πρέπει να δοθεί στους οικείους των αγνοουμένων μία σαφής απάντηση για τους δικούς τους.

Έχετε εξαπολύσει επίθεση στο ΣΥΡΙΖΑ με αφορμή όσα αναφέρει στο πρόγραμμα του για την ακτοπλοϊα. Γιατί αποκαλείτε εγκληματικά τα περί ίδρυσης κρατικού φορέα ακτοπλοϊας; Δεν πρέπει να υπάρχει μεγαλύτερος έλεγχος; Πολλά νησιά έχουν σοβαρό πρόβλημα συγκοινωνιών.

Θεωρώ την πρόταση εγκληματική, γιατί το μόνο το οποίο θα φέρει είναι νέα χρέη. Το Κράτος αδυνατεί να δημιουργήσει οποιοδήποτε επιχειρηματικό φορέα και δη εφοπλιστικό. Είδαμε τι χρέη άφησαν οι κρατικοποιήσεις στο παρελθόν. Μια καινούρια κρατικοποίηση θα επιφέρει ακόμα μεγαλύτερες υποχρεώσεις στον Έλληνα πολίτη.

Δεν μπορώ καν να καταλάβω τη συλλογιστική. Θα πάμε να κρατικοποιήσουμε τις εταιρείες; Να βάλουμε στις διοικήσεις κομματικούς εγκάθετους να τις λειτουργούν και να αρχίσουμε να φτιάχνουμε καινούρια ελλείμματα και να διορίσουμε κομματικούς στρατούς; Τα είδαμε αυτά από τον αντίστοιχο ΣΥΡΙΖΑ τη δεκαετία του ‘80. Αυτή η πρόταση είναι πραγματικά εκτός τόπου και χρόνου.

Και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες πάντως που έχουν νησιά δεν υπάρχει δημόσιος έλεγχος στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες;

Δημόσιες γραμμές ενισχυόμενες από το κράτος υπάρχουν και στην Ελλάδα. Είναι οι λεγόμενες «άγονες γραμμές», η συγκοινωνία δηλαδή των νησιωτών μας, όπου έχουμε επιτύχει σε κάποιες περιπτώσεις καλύτερες υπηρεσίες με λιγότερα χρήματα. Σκεφθείτε ότι το 2009 είχαμε επιδοτήσεις ύψους 130.000.000 ευρώ, ενώ το 2014 είχαμε επιδοτήσεις των τάξεων των 73.000.000 ευρώ. Με εξορθολογισμό της δαπάνης, πετύχαμε η γραμμή του Βόρειου Αιγαίου σήμερα να εξυπηρετείται με καλύτερα πλοία. Πλοία, μάλιστα, πρώτης κατηγορίας, νεότευκτα και γρήγορα.

Το ζήτημα της Ακτοπλοΐας δε θα λυθεί με ένα κρατικό φορέα Ακτοπλοΐας, ο οποίος το μόνο που θα κάνει είναι να δημιουργήσει μια τεράστια δανειακή υποχρέωση προς τον πολίτη και έναν λογαριασμό δυσθεώρητο τον οποίο θα πρέπει να τον πληρώσει στο τέλος, είτε με ακριβά εισιτήρια, είτε με κατάρρευση των φορέων της Ακτοπλοΐας είτε και με τα δύο. Ούτε φυσικά, με κατάργηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου που σχεδιάζει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Σας προβληματίζει η χαμηλή συσπείρωση της Ν.Δ λίγες ημέρες πριν τις κάλπες;

Έχοντας κάνει αρκετές εκλογές, είναι η πρώτη φορά που βλέπω πολίτες στη Β’ Αθήνας, που θα αποφασίσουν την τελευταία μέρα πριν από την κάλπη τι θα ψηφίσουν. Και νομίζω ότι θα αποφασίσουν με ένα γνώμονα: ποιος μπορεί να σχηματίσει Κυβέρνηση την επόμενη μέρα.

Αυτό είναι και το ζητούμενο αυτής της εκλογικής διαδικασίας και αυτό ευνοεί τη Νέα Δημοκρατία και τον Αντώνη Σαμαρά που προηγείται σε καταλληλότητα Πρωθυπουργού.

Ειδικά στη Β’ Αθηνών, οι μετρήσεις δείχνουν τη Ν.Δ σημαντικά πίσω από το ΣΥΡΙΖΑ. Γιατί να επιλέξει τη Ν.Δ ένας πολίτης της Β’ Αθηνών και γιατί να ψηφίσει εσάς προσωπικά;

Γιατί μόνο η Νέα Δημοκρατία εγγυάται την πολιτική σταθερότητα και την έξοδο της χώρας από το Μνημόνιο και την κρίση. Και αυτό μπορεί να συμβεί μόνο με τη συνέχιση των μεταρρυθμίσεων και πολιτική φιλική στις Επενδύσεις, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού, που θα δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας.

Γι’ αυτό κι εγώ ζητώ την ψήφο των πολιτών της Β’ Αθήνας, έχοντας υπηρετήσει με συνέπεια και ευθύνη τις αρχές της Παράταξης Νέας Δημοκρατίας, χωρίς να υποκύψω στον λαϊκισμό και τη δημαγωγία.

Στον τομέα ευθύνης μου, σε 18 μήνες στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου παράχθηκε έργο μετρήσιμο, μεταξύ των οποίων η οριστικοποίηση της μεγαλύτερης ξένης επένδυσης στην Ελλάδα κατά την περίοδο της κρίσης. Το 2014 αυξήθηκε το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που ήρθε στην χώρα κατά 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, αυξήθηκαν τα πλοία που φέρουν την ελληνική σημαία, αυξήθηκε ο ελληνόκτητος στόλος και αυτό είναι η απόδειξη ότι έχει επιστρέψει η εμπιστοσύνη στις δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας.

Παράλληλα, ως επιστέγασμα αυτής της εμπιστοσύνης, υλοποιήθηκε η μεγαλύτερη ξένη επένδυση στον τόπο την περίοδο της κρίσης, που σημαίνει διπλασιασμός της επένδυσης της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Το 2008 όταν η κυβέρνηση του Κώστα Καραμανλή σύναψε την στρατηγική συμμαχία με την Κίνα και παραχώρησε δύο προβλήτες του λιμανιού του Πειραιά στους Κινέζους, το λιμάνι του Πειραιά διακινούσε 450,000 κοντέινερ. Το 2014 έκλεισε με 3,5 εκατομμύρια κοντέινερ και το 2021 όταν θα έχει ολοκληρωθεί η επένδυση, θα φτάσουμε στα 6,2 εκατομμύρια και θα έχουμε κάνει το λιμάνι του Πειραιά, το πρώτο λιμάνι της Μεσογείου και διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο.

Γιατί η μεσαία τάξη την οποία η κυβέρνηση αφάνισε φορολογικά επί δυόμιση χρόνια να προτιμήσει τη Ν.Δ;

Η μεσαία τάξη χωρίς αμφιβολία έχει αναλάβει πολύ μεγαλύτερο φορολογικό βάρος απ’ αυτό που μπορούσε να σηκώσει. Το 2014, όλοι πληρώσαμε φόρους που έρχονταν από το παρελθόν. Πληρώσαμε, για παράδειγμα, κομμάτια της φορολογίας της ακίνητης περιουσίας που προέρχονταν από το 2009 μέχρι σήμερα.

Η Νέα Δημοκρατία είναι η μοναδική δύναμη που μπορεί να διαμορφώσει ένα φιλοεπενδυτικό κλίμα μέσα από το οποίο θα έρθει η πολυπόθητη ανάπτυξη. Γιατί με τις λογικές του παρελθόντος μέσα από κρατικοδίαιτη ανάπτυξη, μέσα από δημιουργία θέσεων εργασίας από το δημόσιο τομέα, άμεσα ή έμμεσα, νομίζω ότι έχουμε καταλάβει ότι η χώρα δεν μπορεί να πάει μπροστά.

Μόνο με μεταρρυθμίσεις και προσέλκυση επενδύσεων μπορούν να μειωθούν τα φορολογικά βάρη για τη μεσαία τάξη.

Τι θα λέγατε σε έναν ψηφοφόρο κεντρώο ή φιλελεύθερο που σκέπτεται αντί για Ν.Δ να ψηφίσει Ποτάμι; Ερωτώ διότι οι μετρήσεις δείχνουν διαρροές προς το κόμμα του Σταύρου Θεοδωράκη.

Την κάνω πολύ συχνά αυτή τη συζήτηση με τους ψηφοφόρους που περιγράφετε. Ζητούν μεταρρυθμίσεις και πάνω από όλα θέλουν την Ελλάδα στην Ευρώπη. Το σενάριο, που ακουγόταν ότι το Ποτάμι ότι ως κυβερνητικός εταίρος του ΣΥΡΙΖΑ θα μπορούσε να κρατήσει τη χώρα σε ευρωπαϊκή τροχιά, απορρίφθηκε ήδη από το κόμμα του κυρίου Τσίπρα. Η ατζέντα που προτάσσουν λοιπόν οι κεντρώοι και φιλελεύθεροι ψηφοφόροι μπορεί να επιβληθεί μόνο με τη Νέα Δημοκρατία ως κορμό της Κυβέρνησης, που έχει αποδείξει ότι μπορεί να συνεργάζεται. Αυτό τους λέω και ως τώρα έχω κατορθώσει να πείσω αρκετούς.

Ο κ. Σαμαράς προβάλει το επιχείρημα πως η Ν.Δ σε αντίθεση με το ΣΥΡΙΖΑ έχει δυνατότητα μετεκλογικών συμμαχιών. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που κυβέρνηση μπορεί να σχηματιστεί μόνο με μεγάλο συνασπισμό ή στο πλαίσιο ενός σχήματος εθνικής ενότητας;

Δεν το λέει μόνο ο πρωθυπουργός. Το έχει αποδείξει στην πράξη συνεργαζόμενος με το ΠΑΣΟΚ και με τη Δημοκρατική Αριστερά. Από την άλλη πλευρά ο κ. Τσίπρας δηλώνει ότι μπορεί να συνεργαστεί μόνο με ΚΚΕ και ΑΝΤΑΡΣΥΑ.

Ο εκλογικός νόμος δημιουργεί συγκεκριμένα δεδομένα, οπότε υπάρχει μια σαφής εικόνα για τους εκλογείς. Αν είναι πρώτο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ μπαίνουμε σε αβεβαιότητα και αστάθεια, αντίθετα αν επικρατήσει η Νέα Δημοκρατία θα βρούμε τον τρόπο να σχηματίσουμε κυβέρνηση και να βγάλουμε τη χώρα από το Μνημόνιο και οριστικά από την κρίση.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα