Οι ειδικοί προειδοποιούν: Κρατήστε τα παιδιά μακριά από το Facebook

An unidentified 11-year-old girl logs into Facebook on her iPhone at her home in Palo Alto, Calif., Monday, June 4, 2012. Though Facebook bans children under 13, millions of them have profiles on the site by lying about their age. The company is now testing ways to allow those kids to participate without needing to lie. This would likely be under parental supervision, such as by connecting children's accounts to their parents' accounts. (AP Photo/Paul Sakuma)
An unidentified 11-year-old girl logs into Facebook on her iPhone at her home in Palo Alto, Calif., Monday, June 4, 2012. Though Facebook bans children under 13, millions of them have profiles on the site by lying about their age. The company is now testing ways to allow those kids to participate without needing to lie. This would likely be under parental supervision, such as by connecting children's accounts to their parents' accounts. (AP Photo/Paul Sakuma) AP

Τα παιδιά δεν πρέπει να έχουν καμία επαφή με τα social media επαναλαμβάνουν οι ειδικοί, εξαπολύοντας επίθεση στο Facebook για την "παιδική" υπηρεσία που παρουσίασε

Περισσότεροι από εκατό ειδικοί ζητούν από τον ιδρυτή του Facebook την απόσυρση μιας εφαρμογής που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας κάτω των 13 ετών.

Σε ανοιχτή επιστολή τους προς τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ, οι ειδικοί χαρακτηρίζουν την υπηρεσία "Messenger Kids" ως μία "ανεύθυνη" προσπάθεια προσέλκυσης των παιδιών στο Facebook.

Σε κάθε περίπτωση, τονίζουν, τα παιδιά δεν είναι είναι "έτοιμα" να έχουν δικούς τους λογαριασμούς στα social media.

Το Messenger Kids είναι μια απλοποιημένη εκδοχή του Messenger που απευθύνεται σε παιδιά, υπό την προϋπόθεση της γονικής συναίνεσης, ενώ τα δεδομένα που διακινούνται μέσω αυτής δεν χρησιμοποιούνται για διαφημιστικούς σκοπούς.

Στην επιστολή, οι ειδικοί αναφέρουν ότι η νέα υπηρεσία που εγκαινιάστηκε το Δεκέμβριο, είναι η πρώτη που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ακόμη και από παιδιά προσχολικής ηλικίας μέχρι και το τέλος του δημοτικού, καθώς στην πράξη απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 4 έως 11 ετών.

Επισημαίνουν ότι τα παιδιά σε αυτή την ηλικία δεν μπορούν να αντιληφθούν την πολυπλοκότητα των online σχέσεων που οδηγεί σε παρεξηγήσεις και συγκρούσεις ακόμη και ενήλικους χρήστες.

Στην απάντηση που εξέδωσε το Facebook αντικρούσει όλες τις ενστάσεις και ανησυχίες, υποστηρίζοντας ότι τα μηνύματα που λαμβάνει από τους γονείς είναι ενθαρρυντικά, καθότι η νέα υπηρεσία διευκολύνει την επικοινωνία τους με τα παιδιά τους ανά πάσα στιγμή.

Ωστόσο, η επιστολή των ειδικών ανέφερε εκ των προτέρων ότι η επικοινωνία γονέων και παιδιών ανά πάσα στιγμή στην εποχή μας είναι το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο: Αρκεί ένα τηλεφώνημα, ή η χρήση μιας εφαρμογής όπως το Skype...

Στην επιστολή τους, παραθέτουν μια σειρά από επιστημονικά ευρήματα και στατιστικές για να αποδείξουν τους ισχυρισμούς τους, για τις επιβλαβείς επιπτώσεις των social media στους ανηλίκους, που προκαλούν, όπως υποστηρίζουν, έντονο στρες και κατάθλιψη μεταξύ άλλων.

Τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία που παραθέτουν αναφέρουν ότι:

- Οι έφηβοι που κάνουν chat μέσω κοινωνικών δικτύων μία ώρα ημερησίως, εμφανίζονται περισσότερο ανικανοποίητοι από τη ζωή τους σε σχέση με τους συνομίληκούς τους.

- Τα παιδιά ηλικίας 13-14 ετών που χρησιμοποιούν τα social media κατά μέσο κατά εννέα ώρες την εβδομάδα, δηλώνουν περισσότερο δυστυχισμένα σε σχέση με αυτά που κάνουν μικρότερη χρήση.

- Τα κορίτσια 10 έως 12 ετών εξιδανικεύουν στρεβλές απόψεις για το βάρος και το σώμα τους.

- Το 78% των εφήβων ελέγχουν το κινητό τους τουλάχιστον μια φορά ανά ώρα.

- Το 50% παραδέχονται ότι είναι "εθισμένοι" στο κινητό τους.

- Περισσότεροι από τους μισούς γονείς παραδέχονται ότι υπάρχει μόνιμη σύγκρουση για το χρόνο που περνούν τα παιδιά με τα κινητά τους τηλέφωνα.

Οι ειδικοί καταρρίπτουν τέλος το βασικό ισχυρισμό του Facebook, ότι χάρη στο στο Messenger Kids δημιουργείται ένα ασφαλές πλαίσιο δικτύωσης για τα παιδιά. Όπως τονίζουν, είναι υψηλά τα ποσοστά παιδιών και εφήβων που διατηρούν "κρυφά" λογαριασμούς στα social media έχοντας δηλώσει ψευδή στοιχεία. Και είναι εντελώς ανόητο και παράλογο να πιστεύει κανείς ότι θα εγκαταλείψουν αυτά τα προφίλ για να στραφούν σε μία εφαρμογή που σχεδιάστηκε ειδικά για παιδιά: "Το Messengers Kids δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις μιας ανάγκης, αλλά δημιουργεί μια νέα ανάγκη", καταλήγουν στην επιστολή τους.


Φωτό: AP Photo/Paul Sakuma

ADVERTISING

SHARE: