Σκάνδαλο Facebook: Ο CTO παραδέχεται ότι η εταιρεία δεν διάβασε τους όρους χρήσης της εφαρμογής

Το logo του Facebook
Το logo του Facebook AP

«Δεν διαβάσαμε όλους τους όρους χρήσης και τις προϋποθέσεις» δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας Μαίκ Σρέπφερ μπροστά στην ακροαματική διαδικασία της κοινοβουλευτικής επιτροπής του Ηνωμένου Βασιλείου

Το Facebook δεν διάβασε τους όρους χρήσης και παροχής υπηρεσιών της εφαρμογής, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα τη παράνομη διαρροή προσωπικών δεδομένων των χρηστών στη Βρετανική Cambridge Analytica, ανακοίνωσε ο CTO του Facebook, Μάικ Σρέπφερ, τη Πέμπτη.

«Έχουμε την αξίωση, οι άνθρωποι να τηρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις και διαθέτουμε αυτοματοποιημένο έλεγχο γι΄αυτό τη δεδομένη χρονική στιγμή - Αυτό αφορούσε τη χρονιά 2014 , ίσως και νωρίτερα» Επισήμανε ο Μάικ Σρέπφερ ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής «Δεν διαβάσαμε όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις» συμπλήρωσε.

Ο Αλεξάντερ Κόγκαν, ερευνητής του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, είχε δημιουργήσει μια εφαρμογή, την οποία είχαν κατεβάσει 270.000 άνθρωποι. Σύμφωνα με το Facebook, η Global Science Analytica, εταιρεία του Κόγκαν, παραβίασε την πολιτική περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων διαρρέοντας τα στοιχεία αυτά στην Cambidge Analytica..

Ο Κόγκαν σε δηλώσεις του τη περασμένη Τρίτη είχε επισημάνει ότι η διάσημη σελίδα κοινωνικής δικτύωσης δεν είχε ανεβάσει τους όρους παροχής υπηρεσιών, μέχρι που η εφημερίδα The Guardian έφερε στο προσκήνιο έγκαιρη πληροφόρηση - λίγο πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο - σχετικά με τη διαρροή προσωπικών δεδομένων.

Ο CEO του Facebook Μαρκ Ζάρκερμπεγκ είχε δηλώσει ενώπιον των Αμερικανικό Κογκρέσου νωρίτερα μέσα στο μήνα ότι ο Κόγκαν ''παραβίασε'' τη συμφωνία του με την πλατφόρμα γεγονός που αποτελούσε σοβαρό ζήτημα.

Από τη μεριά του ο Σρέπφερ δήλωσε «Το Facebook θα επισημάνει πολιτικές διαφημίσεις και θα παράσχει ένα αρχείο τέτοιων διαφημίσεων πριν από το 2019, το οποίο θα καταδεικνύει ποιος τους χρηματοδότησε για να παρέχει περισσότερη διαφάνεια» δήλωσε ο Σρέπφερ.

«Αυτό είναι παρόμοιο με ένα χαρακτηριστικό που σχεδιάζει το κοινωνικό δίκτυο να κυκλοφορήσει φέτος στις ΗΠΑ». Το γεγονός αυτό ακολουθεί τις ανησυχίες περί δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν για να επηρεάσουν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος για το Brexit.

Ο Σρέπφερ απευθυνόμενος στα δεδομένα και τις διαφημιστικές πρακτικές του Facebook συμπλήρωσε: Κατανοώ ότι αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι απολύτως νόμιμο»

Η εταιρεία έχει κατηγορηθεί για το τρόπο που χειρίζεται τα προσωπικά δεδομένα ύστερα από το σκάνδαλο που ξέσπασε τον Μάρτη του 2018, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να περιέλθουν παράνομα τα δεδομένα 87 εκατομμυρίων χρηστών στην κατοχή της Βρετανικής Cambridge Analytica, την οποία είχε προσλάβει ο Ντόναλντ Τραμπ για την προεκλογική του εκστρατεία του 2016.

Ο CTO του Facebook, Μάικ Σρέπφερ είχε ανακοινώσει λίγο καιρό νωρίτερα «Συνολικά, πιστεύουμε ότι πληροφορίες προερχόμενες από το Facebook, έως και 87 εκατομμυρίων ανθρώπων και κυρίως από τις Ηνωμένες Πολιτείες, έχουν διαμοιραστεί παράνομα από την Cambridge Analytica».

Από την πλευρά της η Cambridge Analytica λίγες μέρες νωρίτερα είχε αμφισβητήσει τα στοιχεία που είχε δώσει στη δημοσιότητα το Facebook και υποβάθμιζε το σκάνδαλο της διαρροής δηλώνοντας ότι είχε αποκτήσει πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα «μόνο» 30 εκατομμυρίων ανθρώπων, μέσω της Global Science Research.

Πηγή: 

πληροφορίες από cnbc

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: Facebook

ADVERTISING

SHARE: