Τέλος στο "Οργουελιανό" πείραμα του Facebook

A technician from newspaper "Danas" checks Facebook edition of the newspaper with a white inscription warning: "This is what it looks like when there is no free press!", in Belgrade, Serbia, Thursday, Sept. 28, 2017. Serbia's embattled independent media have staged a blackout to warn against what they say is muzzling of free press by the government of autocratic leader Aleksandar Vucic, including intimidation, threats, and financial pressure. (AP Photo/Darko Vojinovic)
A technician from newspaper "Danas" checks Facebook edition of the newspaper with a white inscription warning: "This is what it looks like when there is no free press!", in Belgrade, Serbia, Thursday, Sept. 28, 2017. Serbia's embattled independent media have staged a blackout to warn against what they say is muzzling of free press by the government of autocratic leader Aleksandar Vucic, including intimidation, threats, and financial pressure. (AP Photo/Darko Vojinovic) AP

Είχε αφαιρέσει από το News Feed των χρηστών του σε έξι χώρες τις ειδήσεις από επαγγελματικά μέσα ενημέρωσης

Το Facebook σταματά το επίμαχο πείραμά του, στο πλαίσιο του οποίου εδώ και μήνες είχε αφαιρέσει από το News Feed των χρηστών του σε έξι χώρες τις ειδήσεις από επαγγελματικά μέσα ενημέρωσης, μια ιδέα που είχε επικριθεί ως "οργουελική".

Οι έξι χώρες είναι η Σρι Λάνκα, η Γουατεμάλα, η Βολιβία, η Καμπότζη, η Σερβία και η Σλοβακία. Στις χώρες αυτές, από πέρυσι τον Οκτώβριο, το News Feed είχε "σπάσει" στα δύο: στο "κανονικό" υπήρχαν μόνο αναρτήσεις από συγγενείς και φίλους αλλά όχι από ΜΜΕ, ενώ είχε δημιουργηθεί ένα δεύτερο News Feed με την ονομασία Explore, όπου υπήρχε το περιεχόμενο από τα επαγγελματικά ΜΜΕ, επιχειρήσεις και άλλους οργανισμούς.

Σε αρκετές από αυτές τις χώρες, αλλά και σε άλλες, οι αντιδράσεις από τα μέσα ενημέρωσης (και όχι μόνο) υπήρξαν έντονες ότι με τον τρόπο αυτό τελικά ενισχύονταν η παραπληροφόρηση και οι ψευδείς ειδήσεις. Οι ίδιοι οι χρήστες δεν φάνηκαν να ενθουσιάζονται με τα δύο ξεχωριστά News Feeds.

Ο 'Ανταμ Μοσερί, επικεφαλής του News Feed, δήλωσε σε ιστολόγιο: "Μας δώσατε την απάντηση: οι άνθρωποι δεν θέλουν δύο ξεχωριστά feeds. Κάτι τέτοιο δεν τους βοήθησε τελικά να συνδεθούν περισσότερο με τους φίλους και την οικογένειά τους".

Ο ίδιος αναγνώρισε ότι το πείραμα του Facebook είχε χωρίς προειδοποίηση αλλάξει τελείως το μιντιακό τοπίο στις έξι χώρες. Διαβεβαίωσε ότι στο μέλλον η εταιρεία θα αναθεωρήσει τον τρόπο που αξιολογεί και δοκιμάζει τα νέα προϊόντα της.

ADVERTISING

SHARE: