Παιδεραστία στο Χόλιγουντ: Τα παιδιά του star system και ένα ντοκιμαντέρ που θάφτηκε

κακοποίηση - φωτό αρχείου

Τελευταία οι γυναίκες του Χόλιγουντ μιλούν με θάρρος για τη σεξουαλική παρενόχληση που δέχτηκαν. Δεν μιλούν όμως τα παιδιά του star system. Γιατί;

Μήπως γιατί όταν μίλησαν σε ένα εξαιρετικό ντοκιμαντέρ αυτό θάφτηκε; Όσοι είχαμε δει προ διετίας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης το ντοκιμαντέρ "Ένα κοινό μυστικό" (An open secret) που φέρνει στο φως ιστορίες σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης γνωστών παιδιών του Χόλιγουντ από παραγωγούς και σκηνοθέτες, σοκαριστήκαμε και θεωρήσαμε δεδομένο πως το φιλμ αυτό θα διαδοθεί σε χρόνο dt και θα προκαλέσει τεράστιες συζητήσεις καθώς ανοίγει το κουτί της Πανδώρας.

Δύο χρόνια μετά και με αφορμή τον σάλο των τελευταίων ημερών από τις καταγγελίες γυναικών του Χόλιγουντ, αναζητήσαμε τον λόγο για τον οποίο το ανατριχιαστικό ντοκιμαντέρ θάφτηκε κυριολεκτικά για να ανακαλύψουμε μέσω του ξένου τύπου , ότι το "έπνιξε" φυσικά το ίδιο το Holywοod αφού οι παραγωγοί που κατηγορούνται στο φιλμ πως εκμεταλλεύτηκαν μικρά παιδιά ελέγχουν ακόμα εν μέρει το σύστημα. Ναι , σωστά καταλάβατε.

Είναι ελεύθεροι, συνεχίζουν να κάνουν ταινίες την ώρα που πολλά από τα παιδιά (έφηβοι και ενήλικοι σήμερα) παλεύουν με την κατάθλιψη και τις εξαρτήσεις και παραπαίουν προσπαθώντας να βρουν μια χαραμάδα φωτός να στήσουν τη ζωή τους ξανά. Οι δημιουργοί του φιλμ όμως τόλμησαν να το αφήσουν ελεύθερο στο διαδίκτυο και σήμερα εκατομμύρια πολίτες σε όλο τον κόσμο το παρακολουθούν δωρεάν.

Τι είπαν τα παιδιά για την κόλαση και την ατιμωρησία

Δεν φαίνεται να μέτρησε για το Χόλιγουντ και τη διεθνή αγορά του κινηματογράφου ότι το ντοκιμαντέρ σκηνοθέτησε η βραβευμένη με όσκαρ Amy Berg για την ταινία της "Deliver Us From Evil", για την σεξουαλική κακοποίηση στην καθολική εκκλησία.

To θέμα ήταν να μη διαδοθούν προφανώς τα καταδικαστικά στοιχεία για την κακοποίηση εφήβων. Είναι πραγματικά σοκαριστικό και οδυνηρό να βλέπει κανείς γνωστούς πρωταγωνιστές αμερικανικών ταινιών να αφηγούνται την κόλαση που έζησαν προκειμένου να εισέλθουν στον πολύχρωμο χώρο της show biz . Ο Elijah Wood (ο Φρόντο του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών) ο οποίος επίσης συμμετέχει στο ντοκιμαντέρ , είναι ένας από αυτούς που συνεχίζει δημόσια σε συνεντεύξεις του να θίγει το θέμα. Πρόσφατα δήλωσε στους Sunday Times πως "το Χόλιγουντ βρίσκεται στο πλέγμα της επιδημίας κακοποίησης παιδιών". Ένα άλλο διάσημο παιδί ο Macaulay Culkin (Μόνος στο Σπίτι) αφού αφηγείται το δικό του δράμα δίνει έμφαση στην ατιμωρησία που συνεχίζεται ενώ ο Φέλντμαν δήλωσε επίσης ότι η παιδεραστία ήταν και είναι "...το νούμερο 1 πρόβλημα στο Χόλιγουντ". Ο Brian Peck, ένας ηθοποιός και ενεργός προπονητής που εργάστηκε για το Nickelodeon και το franchise X-Men, καταδικάστηκε για λίγο και τώρα εργάζεται και πάλι στη βιομηχανία.

Ο Feldman έκανε κάποιες συγκλονιστικές δηλώσεις σχετικά με το θέμα και στο ABC News: "Εγώ ήμουν περιτριγυρισμένος από παιδόφιλους όταν ήμουν 14 ετών . Δεν ήξερα τι είναι για να το αντιμετωπίσω. Συνειδητοποίησα όταν πήγα στο Holywood ότι , Θεέ μου, ήταν παντού" είπε.

Το ντοκιμαντέρ περιλαμβάνει συνέντευξη επίσης με τον Evan Henzi, ο οποίος ήταν 11 χρονών όταν ο διευθυντής του, ο Martin Weiss, άρχισε να τον επιτίθεται. Ο Weiss καταδικάστηκε σε ένα χρόνο στη φυλακή και σε πενταετή δοκιμασία. Απελευθερώθηκε αμέσως λόγω του χρόνου που εξυπηρετείται. "Μοιράστηκα την ιστορία μου σε ένα ανοιχτό μυστικό, έτσι ώστε τα άλλα θύματα που έχουν κακοποιηθεί για χρόνια όπως και εγώ μπορούν να θεραπευτούν και να δικαιωθούν", δήλωσε η Henzi,

Τα πάρτι οι βίλες και τα ναρκωτικά

Στην ταινία φαίνεται από όλες τις αφηγήσεις των παιδιών ο τρόπος με τον οποίο παραγωγοί και σκηνοθέτες κέρδιζαν την εμπιστοσύνη των γονιών τους , οι οποίοι γοητευμένοι από το κύρος τους , παρέδιδαν τα παιδιά κυριολεκτικά στα χέρια τους. Τα παιδιά του Χόλλυγουντ ονοματίζουν τους ανθρώπους που τους παρενόχλησαν σεξουαλικά και περιγράφουν ανάγλυφα πως εκβιάστηκαν ψυχολογικά από τους James Toback, Tyler Grasham και Kevin Spacey μεταξύ άλλων. Η συνέχεια διαδραματιζόταν σε πάρτι σε βίλες με celebrities και πολλά ναρκωτικά, τα οποία πρόσφεραν στα παιδιά λίγο πριν τα αναγκάσουν να υποκύψουν στις ορέξεις τους.

Στο ντοκιμαντέρ μιλάει επίσης η Anne Henry , συνιδρυτής του Ιδρύματος BizParentz, το οποίο επιδιώκει να βοηθήσει στην προστασία των παιδιών ηθοποιών. Δήλωσε στους Sunday Times, "Εκτιμούμε ότι περίπου το 75 τις εκατό των παιδιών ηθοποιών που «έφυγαν από τις σιδηροτροχιές» υπέστησαν προηγούμενη κατάχρηση. Ο εθισμός στα ναρκωτικά, ο αλκοολισμός, οι απόπειρες αυτοκτονίας, η περιπλάνηση στη ζωή χωρίς σκοπό - μπορούν όλοι να είναι συμπτώματα. "

Πως θάφτηκε η ταινία

Όταν το ντοκιμαντέρ «Κοινό μυστικό» προσπάθησε αποκαλύψει την κακοποίηση παιδιών στο Χόλιγουντ, διαφημίστηκε ως «η ταινία του Χόλιγουντ που δεν θέλεις να δεις». Το σλόγκαν επιβεβαιώθηκε τελικά. Η ταινία «πέθανε» μετά την απελευθέρωσή της το 2015. Δεν κλείστηκε καμία τηλεοπτική ή κινηματογραφική συμφωνία, καμία διανομή video-on-demand

"Έχουμε μηδενικές προσφορές στο Χόλιγουντ για να διανείμουμε την ταινία. Ούτε καν μία για την ακρίβεια.» δήλωσε στον Guardian ο Gabe Hoffman, διευθυντής της Ηedge fund με έδρα τη Φλόριντα, ο οποίος χρηματοδότησε την ταινία. "Το Χόλιγουντ σαφώς μπλοκάρει την ταινία. Οσοι βρίσκονται σε υψηλότερες θέσεις δεν ήθελαν να αποκαλυφθεί τι συμβαίνει στη βιομηχανία του σινεμά" παραδέχεται ο Hofman.

Ο Hoffman διεκδίκησε επίσης φεστιβάλ στο Λος Άντζελες, το Λονδίνο και το Τορόντο χωρίς αποτέλεσμα. "Δεν υπήρχε επίσης πουθενά για να το δούμε", δήλωσε ο Lorien Haynes, σεναριογράφος της ταινίας. "Κανείς δεν το είδε. Απελευθερώσαμε στο διαδίκτυο μια ταινία που δεν φαίνεται να υπάρχει". Τώρα, δύο χρόνια μετά, που πολλαπλά "ανοικτά μυστικά» εκρήγνυνται σε ολόκληρο το Χόλιγουντ , το αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ κερδίζει εκατομμύρια τηλεθεατές μέσω vimeo αλλά ακόμα δεν υπάρχει συμφωνία διανομής. Όσο για τους θύτες της υπόθεσης... Συνεχίζουν να εργάζονται στη βιομηχανία του κινηματογράφου.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟ TVXS

Ημέρα Αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό Λαό: «5 Σπασμένες Κάμερες»
Όταν ο Βιττόριο Ντε Σίκα κατάφερε να εξαφανίσει την κάμερα: «Κλέφτης Ποδηλάτων»

ADVERTISING

SHARE: