Πώς το "Yasou" βάλθηκε να τρελάνει Αμερικανίδες

Πώς το "Yasou" βάλθηκε να τρελάνει Αμερικανίδες

Όλη η μαγεία ενός μικρού χωριού στην ορεινή Κορινθία, να την "αλειφτείς" στο δέρμα σου. Οι αναμνήσεις και τα γιατροσόφια της γιαγιάς έγιναν business plan. H Θεοδώρα Ντόβας ξεδιπλώνει τα μυστικά της "ομορφιάς" σε απευθείας σύνδεση από το Σικάγο

Η άλλη άκρη της διαδικτυακής σύνδεσης «πιάνει» Αμερική. Σε ένα διαμέρισμα στο Σικάγο του Ιλινόις, η 55χρονη Θεοδώρα Ντόβας δουλεύει νυχθημερόν το νέο της project από το σπίτι και συνεννοείται με όσους την ακολουθούν πιστά στο νέο της επιχειρηματικό ξεκίνημα. Στα πρώτα λεπτά της συνομιλίας μας, δακρύζει από συγκίνηση, γιατί θυμάται. Η καταγωγή της από τον Φενεό της ορεινής Κορινθίας - ο τόπος όπου θάφτηκαν οι πρόγονοί της - το μικρό παραθαλάσσιο ακίνητο, μαζί με τις μυρωδιές της φύσης, οι στενοί οικογενειακοί δεσμοί, τα γιατροσόφια της γιαγιάς της και η αυστηρά μεσογειακή διατροφή, έκαναν «φτερά». Αυτά ήταν όμως και η προίκα που «κουβάλησε» στην άλλη άκρη του Ατλαντικού. Και πριν δύο χρόνια, μετατράπηκε από απλό lifestyle στην τέλεια αφορμή για την στροφή στην επαγγελματική της καριέρα και στο λόγο για να ξεκινήσει από το μηδέν, το φιλόδοξο business plan που ακούει στο όνομα « Υasou ».

Όχι δεν πρόκειται για ακόμη μία επιχείρηση με παγωμένο γιαούρτι. Αλλά για 100% φυσικά, οργανικά προϊόντα περιποίησης του δέρματος (κυρίως, από φυτά). Κρέμες για το σώμα, κρέμες ημέρας και νυκτός για το πρόσωπο (και άλλα ακόμη προϊόντα που βρίσκονται στα «σκαριά») αποτελούν την γκάμα πολυτελείας (de lux) της Ελληνίδας που βάλθηκε να κατακτήσει τον «κόσμο ομορφιάς» στην Αμερική, «τρύπωσε» σε φημισμένα κέντρα αισθητικής της νέας Υόρκης και πλέον ετοιμάζει προσεχτικά το επόμενο της βήμα, αυτό των εξαγωγών σε ευρωπαϊκές αγορές και ξενοδοχεία.

«Είχα φυλάξει μέσα μου, τις μυρωδιές του χωριού. Τη φύση, τον αέρα, τα αρωματικά φυτά, τα αγνά φαγητά που παρήγαγαν μόνοι τους οι παππούδες μας. Με αυτά μεγάλωσα και αυτά αποτελούν τον τρόπο ζωής μου. Από τότε. Προσέχω τι καταναλώνω με τον άντρα μου, αθλούμαι, δεν καπνίζω, δεν πίνω. Μου αρέσει ο υγιεινός τρόπος ζωής. Η γιαγιά μου ήταν ένα εργαστήριο παραγωγής προϊόντων από μόνη της. Στα εγκαύματα του ήλιου, μας έβαζε γιαούρτι στην πλάτη, στη γρίπη μας έδινε ειδικά βότανα. Ε, αυτό ήταν για εμένα μαγεία. Και την πήρα μαζί μου», αναφέρει στο WE του NEWS 247 η ίδια.

Πώς το

Ο ελληνικός πλούτος λέει: "Yasou"

Η 55χρονη Θεοδώρα Ντόβας μεγάλωσε στο Σικάγο και σπούδασε Αrt Direction στο πανεπιστήμιο Pratt της Νέας Υόρκης. Απασχολήθηκε ως Art Director τα πρώτα χρόνια, έπειτα δούλεψε σε εκδοτικούς οίκους και μίντια και αργότερα, την κέρδισε ο κόσμος της διαφήμισης. Πριν χρόνια, σε χαλαρή συζήτηση με Ελληνίδα συμμαθήτριά της, συνειδητοποίησε πόσο βλαβερά, με υψηλές περιεκτικότητες τοξικών ουσιών και ανθυγιεινά ήταν τα καλλυντικά προϊόντα που αγόραζαν στις ΗΠΑ. Σε μία καλοκαιρινή δε επίσκεψή της στην Ελλάδα και σε ένα χωριό, λίγο έξω από τον Φενεό, «έπεσε» πάνω σε προϊόντα περιποίησης δέρματος από μέλισσες. Ενθουσιάστηκε και παρήγγειλε μερικά για την επιστροφή στην Αμερική. Ήταν τότε που όλοι οι γνωστοί της, την ενθάρρυναν να εκμεταλλευτεί την ελληνική κληρονομιά της. Ήταν η στιγμή που και η ίδια, αναγνώριζε ότι τα φυτικά προϊόντα, λείπουν από την αμερικανική αγορά. Και αποφάσισε να κάνει κάτι δικό της. Εμπνευσμένο από 100% αγνά συστατικά. Αλόη, λεβάντα, παρθένο ελαιόλαδο, αλλά και λάδι jojoba, κίτρο και άλλα αρωματικά φυτά αποτελούν μερικά μόνο από τα «μυστικά» της υψηλής φροντίδας για το δέρμα που συσκευάζει σε μπουκαλάκια των 230 ml περίπου (και κόστους 60 και 70 δολαρίων το καθένα).

Και γιατί Yasou; Για την ακρίβεια, γιατί Yasou και όχι Geiasou; «Είναι η πιο διαδομένη ελληνική φράση. Όλοι την ξέρουν. Να φανταστείς, εδώ που ξέρουν την καταγωγή μου, μου φωνάζουν οι περισσότεροι από μακριά «γεια σου». Αλήθεια, πόσο ωραία φράση. Ανοίγει η καρδιά σου. Σημαίνει «στην υγεία σου». Την βρήκα 100% αντιπροσωπευτική για τα προϊόντα μου. Αλλά έπρεπε να γίνει πιο ελκυστική διαφημιστικά. Να μην έχει πολλά γράμματα και να αποτυπώνεται με ευκολία στον κοινό νου. Άλλωστε αυτή είναι και η κανονική μου δουλειά, οπότε είχα τον τρόπο να την οπτικοποιήσω».

Πώς το
Πώς το

Όλα τα εμπόδια είναι μόνο για καλό

Ό, τι λάμπει (στην Αμερική) όμως, δεν είναι χρυσός. «Πάλευα πάνω από ένα χρόνο να ξεκινήσω. Έπρεπε να βρω εταιρίες που θα παρασκευάσουν φόρμουλες και θα κάνουν πειράματα με μείγματα και αναλογίες. Ανθρώπους που θα φτιάξουν τις συσκευασίες (τις οποίες σχεδίασα μόνη μου), προγραμματιστές/γραφίστες που θα αναλάβουν το σχεδιασμό του e-shop, στελέχη μάρκετινγκ για την προώθηση και εταιρίες courier. Δεν ήταν εύκολο. Φορτώθηκα μία λίστα από εταιρίες και άρχισα τα τηλέφωνα. Το πιο δύσκολο ήταν να τους εμπιστευτώ».

Αν και η αμερικανική αγορά είναι τεράστια, η αποδοχή των προϊόντων γίνεται προς το παρόν με το σταγονόμετρο. «Εδώ αρκετοί (όχι όλοι) έχουν μάθει να χρησιμοποιούν τα λιπαρά προϊόντα, με πολύ έντονο άρωμα και ελάχιστες θεραπευτικές ιδιότητες. Είναι στη φύση τους. Χρειάζεται εντατική προσπάθεια και επαναπροσδιορισμός της αγοράς και των δυνατοτήτων της. Δεν είναι εύκολο». Μέχρι στιγμής, τα προϊόντα της Θεοδώρας μπορεί κανείς να βρει στην επίσημη ιστοσελίδα της και σε έξι ακόμη κέντρα αισθητικής σε Νέα Υόρκη και Σικάγο.

Πώς το

(Η ιδρύτρια τω Yasou με την ηθοποιό και σχεδιάστρια μόδας Kristin Cavallari)

Μια θερμόαιμη Ελληνίδα στο "χαρέμι" της Αμερικής

Τα προϊόντα της «δημοφιλέστερης εθνικής μας φράσης» έχουν ουδέτερο άρωμα, απευθύνονται σε ηλικίες κυρίως, άνω των 35 ετών και χρησιμοποιούνται τόσο από άνδρες, όσο και από γυναίκες. «Κι εσείς έχετε προηγμένα φυτικά προϊόντα περιποίησης, αλλά τα δικά μου προσφέρουν μία διαφορετική εμπειρία. Είναι κατάλληλα μετά το spa, την αποτρίχωση, για την ανάπλαση κυττάρων και με τις κατάλληλες οδηγίες χρήσεως, προσφέρουν τέλεια ενυδάτωση και αναζωογόνηση. Για παράδειγμα, δεν μπορείς να βάλεις κρέμα ημέρας και να κάνεις ηλιοθεραπεία».

Αν και όνειρό της Ελληνίδας που υπόσχεται να «εξαφανίσει με το μαγικό της φίλτρο ρυτίδες και ξηρότητα» είναι να γυρίσει κάποια στιγμή πίσω στον πατρίδα των συγγενών της, προς το παρόν επεξεργάζεται τα επόμενα στάδια της νεοφυούς επιχείρησής της. «Σαφώς και με ενδιαφέρει να μπω στις μεγαλύτερες αλυσίδες ξενοδοχείων, να επεκταθώ και εκτός αμερικανικής αγοράς, αλλά και να αυξήσω τους κωδικούς με προϊόντα για νεότερες ηλικίες. Τώρα ψάχνουμε για την επαναστατική φόρμουλα για κρέμες χεριών. Αλλά δεν με ενδιαφέρει να κάνω μαζική παραγωγή και να είμαι παντού. Θέλω να είμαι επιλεκτική».

Πώς το

Μέχρι στιγμής πάντως, η ανταπόκριση όσων έχουν χρησιμοποιήσει τις κρέμες ενυδάτωσης, δηλώνουν ενθουσιασμένοι. «Οι περισσότεροι αφήνουν reviews στο σάιτ μας». Όσο για τα έσοδα και τις πωλήσεις, η ίδια δηλώνει ότι «είναι ακόμη αρχή. Σκέψου ότι μπορεί να μιλάμε για ένα μέγεθος παραγγελιών της τάξεως των 200 δολαρίων το μήνα». Όμως τα απανωτά δημοσιεύματα στο Modern Salon, Sun Time Splash, C S Magazine, Crain’s Chicago Business και άλλα, αναμφίβολα βοηθούν για να εξαπλωθεί η «αυτοκρατορία της».

Αλλά βασική προϋπόθεση για την θερμόαιμη Ελληνοαμερικανίδα είναι το εξής: «Να μην τα παρατάς. Να μην εγκαταλείπεις τα όνειρά σου, ακόμη και όταν οι δυνάμεις σου σε έχουν προδώσει. Γιατί πρέπει να αξιοποιούμε την ενέργειά μας θετικά. Στην πράξη. Όχι μόνο στο όραμα. Αλλά στην εφαρμογή. Και βοήθα τον πλησίον σου. Μην μιζεριάζεις μόνος με τα προβλήματά σου. Να είσαι πάντα σε εγρήγορση» (αυτό και σαν tip για όσους δεν τολμούν να κάνουν πράξη το δικό τους όνειρο).

Πώς το
Πώς το

(Και μία φωτογράφιση για το NEWS 247 "δια χειρός" του συζύγου της)

Αναλυτικές πληροφορίες για τα προϊόντα, τους συνεργάτες και τον τρόπο αποστολής

Όλα τα νέα μέσω fan page στο FB

ADVERTISING

SHARE: