Οδηγούμε το ολοκαίνουργιο Skoda Scala

Οδηγούμε το ολοκαίνουργιο Skoda Scala

Έρχεται τον Ιούνιο στην μικρομεσαία κατηγορία, απέναντι σε ισχυρούς ανταγωνιστές.

Αποστολή στο Σπλιτ: Δημήτρης Μπαλής

Εάν θυμάστε το Rapid, που πράγματι έκανε αίσθηση όταν το παρουσίασε η Skoda, λόγω του 5θυρου, hatchback αμαξώματος, τώρα θα πρέπει να το ξεχάσετε καθώς ήρθε ο αντικαταστάτης του. Ο οποίος όχι μόνο ανεβαίνει σκαλοπάτι σχεδίασης, ποιότητας και εξοπλισμού, αλλά… σκάλα ολόκληρη. Και δεν χρησιμοποίησα τυχαία αυτή τη λέξη, καθώς το νέο Skoda, ονομάζεται Scala, όχι με την έννοια που χρησιμοποίησα, αλλά με την έννοια της κλίμακας. Και με την ίδια προσέγγιση η ουσία παραμένει, καθώς το Scala είναι μια κλίμακα πάνω από το απερχόμενο Rapid.

Εχω γράψει στο πρόσφατο παρελθόν για το Scala, διότι η Skoda, όπως άλλωστε το συνηθίζουν, πλέον, όλες οι εταιρείες του ομίλου VW, αποκαλύπτουν σταδιακά πτυχές των νέων μοντέλων τους, μέχρι την πλήρη παρουσίαση. Κατά συνέπεια, το έχω δει τόσες φορές, από φωτογραφίες αλλά και από κοντά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, που δεν μου έκανε μεγάλη εντύπωση αντικρίζοντάς το στο αεροδρόμιο του Σπλιτ, έτοιμο να το οδηγήσω. Είναι η δύναμη της συνήθειας και τίποτα άλλο, διότι η ουσία είναι να μπεις μέσα, να καθίσεις πίσω από το τιμόνι, να θέσεις σε λειτουργία τον κινητήρα και να αρχίσεις να καταγράφεις εμπειρίες.

Σχεδιαστικά, είναι σαφώς πιο σύγχρονο, διατηρώντας τη γραμμή του 5θυρου hatchback, με τάση shooting brake, λόγω των πίσω, πλαϊνών παραθύρων. Μπροστά, δείχνει να σου χαμογελά, με τη γνώριμη μάσκα που φέρει χρώμιο και κάθετες γρίλιες. Ξεχωρίζουν, βέβαια, τα τριγωνικά φωτιστικά, full LED τεχνολογίας με φώτα ημέρας, καθώς και η μεγάλη εισαγωγή αέρα χαμηλά. Στο πλάι, μια γραμμή διατρέχει οριζόντια όλη την πλευρά, ενώ χαμηλά το κόψιμο στις πόρτες δίνει έξτρα πινελιά. Αλλά και πίσω είναι χάρμα οφθαλμών, καθώς τα περίτεχνα φωτιστικά LED έρχονται στην πόρτα, που φιλοξενεί ολόγραφο το όνομα της μάρκας, για πρώτη φορά, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να ενδυναμώσει την εικόνα της Skoda. Ψηλά η αεροτομή συνεισφέρει στην εξαιρετική αεροδυναμική, η οποία πέρασε από σήραγγα από εικονική αεροδυναμική σήραγγα με εξελιγμένες μαθηματικές προσομοιώσεις.

Στην καμπίνα, η εικόνα είναι σαφώς πιο σπορτίφ. Διαθέτει ένα κόκπιτ με τριάκτινο τιμόνι και επίπεδο κάτω τμήμα, αιωρούμενη οθόνη αφής , που ανάλογα την έκδοση φθάνει τις 9,2 ίντσες, ταμπλό σε δύο επίπεδα με μαλακά πάνω υλικά και σκληρά κάτω, ενώ ο πίνακας οργάνων, επίσης ανάλογα την έκδοση, προσφέρεται είτε αναλογικός είτε ψηφιακός.

 

Εκεί που παίρνει άριστα το Scala, είναι στους χώρους. Ανέκαθεν τα Skoda σε χώρους είναι μακράν μεγαλύτερα στην κατηγορία τους και αυτό επιβεβαιώνεται με το νέο Scala, που έχει πολύ μεγάλο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, ενώ μπροστά η άνεση είναι δεδομένη. Την ίδια στιγμή, ο χώρος αποσκευών είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία του, με 467 λίτρα, που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (οι πλάτες διαιρούνται 60:40) αυξάνεται στα 1.410 λίτρα. Κι όλα αυτά, χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο των 2.649 χιλιοστών και βέβαια της μεταβλητής πλατφόρμας του ομίλου VW που για πρώτη φορά χρησιμοποιεί η Skoda.

Κι επειδή αναφέρθηκα σε διαστάσεις, να επισημάνω ότι το Scala έχει μήκος 4.362 χλστ. και πλάτος 1.793 χλστ., ενώ το ύψος του είναι 1.471 χλστ.

 

Στον τομέα της ανάρτησης, η Skoda κράτησε τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ώστε να κερδίσει χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Προσφέρει, πάντως, το Sport Chassis Control, στην πιο σπορ έκδοση, με τον ισχυρό κινητήρα 1.5lt. Η ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά και όταν τη ρυθμίσεις από Normal σε Sport, μέσω του Driving Mode Select, τότε σκληραίνει η απόσβεση των αμορτισέρ και μειώνονται οι ταλαντεύσεις στις στροφές.

Τώρα, στον τομέα των κινητήρων, υπάρχει ενδιαφέρον, διότι οι επιλογές είναι αρκετές, καθώς θα λανσαριστεί με τρεις κινητήρες βενζίνης TSI: 1.0lt – 95hp, 1.0lt – 115hp και 1.5lt – 150 hp. Ο πρώτος συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ο δεύτερος με 6 άρι και 7άρι αυτόματο DSG και ο πιο ισχυρός μόνο με το DSG. Επίσης, για του λάτρεις του πετρελαίου, διαθέσιμο θα είναι το μοτέρ 1.6 lt TDI – 115hp, που έχει 250Nm ροπής, όση και ο 1500άρης βενζίνης, με τους 150 ίππους. Αργότερα, εντός της χρονιάς, θα λανσαριστεί και έκδοση διπλού καυσίμου, φυσικού αερίου – βενζίνης, 1.0 G-TEC με απόδοση 90 hp. Όλοι οι κινητήρες ικανοποιούν τις προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6d-TEMP και εξοπλίζονται με φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων.

Δοκίμασα δύο εκδόσεις κινητήρων. Ο χιλιάρης με τους 115 ίππους και το 6άρι κιβώτιο, θα ταιριάξει απόλυτα στον μέσο οδηγό, που θέλει και τις επιδόσεις του. Τσιμπάει σε επιτάχυνση με 9,8 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και τα 200Nm ροπής είναι αρκετά για να προσπεράσεις με ασφάλεια. Το τρικύλινδρο μοτέρ δεν κροταλίζει και δουλεύει γραμμικά, ενώ το κιβώτιο έχει απαλή λειτουργία και κοντές σχέσεις. Μου άρεσε και το σύστημα διεύθυνσης, αν και θα το ήθελα λίγο πιο ακριβές, ενώ η μέση κατανάλωση δεν ανεβαίνει πολύ πάνω από τα 6,5 λίτρα στα 100 χλμ. Βέβαια, αν το ζορίσεις το μοτέρ, θα κάψει παραπάνω.

Το δεύτερο μοτέρ που δοκίμασα, ήταν το ισχυρό με τους 150 ίππους. Ένα μοτέρ που συνδυάζεται με το DSG κιβώτιο και τη σπορ ανάρτηση, που συνιστώ να τη βάζετε στη sport ρύθμιση για να νιώσετε ότι πράγματι οδηγείτε ένα δυναό σύνολο. Συνιστώ επίσης, να χρησιμοποιήσετε και τις μανέτες στο τιμόνι, για χειροκίνητη λειτουργία. Ειδικά στα στροφιλίκια, στα ορεινά του Σπλιτ, μου άρεσε πολύ. Στην αυτόματη λειτουργία, είναι υποδειγματικό, με τις αλλαγές να είναι ανεπαίσθητες καθώς η τεχνολογία διπλού συμπλέκτη κάνει τη δουλειά της, προετοιμάζοντας την επόμενη αλλαγή. Δεν έχω να προσάψω κάτι σε αυτή την έκδοση, διότι επιταχύνει σε 8,2 δευτ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 219 χλμ./ώρα. Κι όσον αφορά στην κατανάλωση, κοντά στα επίπεδα της έκδοσης με τους 115 ίππους, ενώ εκπέμπει ακριβώς το ίδιο διοξείδιο του άνθρακα, 113 γρ./χλμ.

 

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας έχει όλα τα στάνταρ, ενώ σε ανώτερο επίπεδο εξοπλισμού, υπάρχουν τα συστήματα Swing, Bolero και Amundsen της τρίτης γενιάς infotainment, που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε μοντέλα του ομίλου Volkswagen και έχουν οθόνες από 6,5 έως 9,2 ίντσες -η τελευταία είναι από τις μεγαλύτερες της κατηγορίας- και μπορούν να συνδυαστούν προαιρετικά με το SKODA Sound System με τα δέκα ηχεία. Χάρη στην ενσωματωμένη LTE eSIM του, το Scala είναι πάντα online και εκτός από το eCall παρέχει πρόσβαση στις online υπηρεσίες του SKODA Connect, όπως για παράδειγμα το Infotainment Online με εφαρμογές (App) που μπορεί να τις κατεβάσει κανείς από το Shop ή το Care Connect για πρόσβαση στο αυτοκίνητο από απόσταση και το Proactive Service. Διαθέσιμη είναι και η ασύρματη τεχνολογία SmartLink+, καθώς και Wi-Fi hotspot, θύρες USB-C και Phone Box με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης. Το Scala διαθέτει επίσης εξελιγμένο φωνητικό έλεγχο.

Και καταλήγουμε στα θέματα ασφάλειας, ξεκινώντας από τους μέχρι εννέα αερόσακους. Στάνταρ, από τη βασική έκδοση είναι τα Lane Assist (Διατήρηση Λωρίδας) και Front Assist (Εμπρός Υποβοήθηση), που περιλαμβάνει τις λειτουργίες City Emergency Brake (Αυτόματη Πέδηση) και Pedestrian Protection (Προστασία Πεζών). Σε ανώτερες εκδόσεις, υπάρχει το Side Assist (Πλευρική Υποβοήθηση) που εντοπίζει σε απόσταση μέχρι και 70 μέτρων αυτοκίνητα που προσεγγίζουν και βρίσκονται στην τυφλή γωνία, το Adaptive Cruise Control (ACC, ενεργό σύστημα διατήρησης ταχύτητας) για ταχύτητες έως και 210 χλμ./ώρα και το Park Assist (αυτόματη στάθμευση) είναι προαιρετικά. Στη δε περίπτωση μιας επικείμενης σύγκρουσης, το προαιρετικό ενεργό σύστημα προστασίας επιβαινόντων Crew Protect Assist κλείνει αυτόματο τα τυχόν ανοιχτά παράθυρα και συσφίγγει τις εμπρός ζώνες ασφάλειας.

Το νέο Scala έρχεται και με αρκετά αξεσουάρ της γκάμας Simply Clever, όπως την ηλεκτρική πόρτα του πορτμπαγκάζ, τον ηλεκτρικά αναδιπλούμενο κοτσαδόρο, την ξύστρα πάγου με δυνατότητα μέτρησης του βαθμούς πέλματος των ελαστικών και το ενσωματωμένο χωνί στο δοχείο του υγρού πλύσης παρμπρίζ.

Το μοντέλο έρχεται τον Ιούνιο στην ελληνική αγορά, χωρίς να έχουν οριστικοποιηθεί οι τιμές…

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα