Seat Ibiza 2008

Το νέο Ibiza έρχεται να ταράξει τα νερά στα σουπερμίνι και να θέσει νέους κανόνες στο παιχνίδι
- 06 Μαΐου 2008 23:51
Και μια που αναφερόμαστε σε πλάνα, το νέο σουπερμίνι είναι μόνο η αρχή μιας σειράς από νέες παρουσίες σε νέες κατηγορίες όπως αυτές των sedan και station wagon ενώ δεν αποκλείεται να δούμε και κάποιο SUV.
Η Seat μας είχε προϊδεάσει για την εμφάνιση του νέου Ibiza από την περασμένη έκθεση της Γενεύης αφού αποτελεί την έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου Bocanegra. Υπεύθυνος για την σχεδίαση του νέου ισπανικού μοντέλου είναι ο πρώην διευθυντής σχεδιασμού της Lamborghini, Luc Donckerwolke.
Ακολουθώντας τις τάσεις της εποχής, η νέα γενιά του Ibiza μεγάλωσε ξεπερνώντας σε μήκος το ψυχολογικό φράγμα των 4 m (για την ακρίβεια 4,05 από 3,97 m σε σχέση με το προηγούμενο) που σε άλλες -όχι και τόσο μακρινές- εποχές θα το τοποθετούσαμε στην κατηγορία των μικρομεσαίων.
Οι εποχές όμως άλλαξαν μαζί με τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού. Έτσι, κανένας δεν θα παραπονεθεί για τους προσφερόμενους χώρους τόσο των επιβατών όσο και των αποσκευών αφού το πορτμπαγκάζ φτάνει τα 292 λίτρα χωρητικότητας (267 το προηγούμενο).
Το νέο Ibiza βασίζεται στο ολοκαίνουργιο πάτωμα του ομίλου VW και πατάει σε μεγαλύτερα μετατρόχια τόσο εμπρός (+30 mm) όσο και πίσω (+33 mm) σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Όσον αφορά τους βενζινοκινητήρες, αρχικά θα υπάρχουν τρεις οι οποίοι προέρχονται από τη σημερινή γκάμα: ένας 3κύλινδρος 1,2 λίτρων με απόδοση 70 ίππους και δύο 4κύλινδροι 1,4 και 1,6 λίτρων με ισχύ 85 και 102 ίππους αντίστοιχα.
Τα τρία μηχανικά σύνολα συνδυάζονται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ενώ παράλληλα οι εκπομπές ρύπων σε καμία περίπτωση δεν θα ξεπερνούν τα 160 g/km. Αργότερα θα ακολουθήσουν και οι πετρελαιοκινητήρες άμεσου ψεκασμού TDI.
Επίσης, το νέο Ibiza θα προσφέρεται και με το νέο 7άρι κιβώτιο DSG γεγονός που “μαρτυρά” ότι στο μέλλον η Seat θα εμπλουτίσει την γκάμα των κινητήρων με τα τουρμπάτα σύνολα 1.4 TSI της “μαμάς” VW που αποδίδουν 122, 140 και 170 ίππους.
Μεταξύ άλλων, ο υποψήφιος αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει το νέο του Ibiza με Hill Hold Assist (σύστημα υποβοήθησης για ξεκίνημα σε ανηφόρα), προβολείς ομίχλης με κατευθυνόμενη δέσμη για τις στροφές, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας ESP αλλά και εισόδους AUX και USB που πλέον συναντάμε όλο και πιο συχνά σε αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας.
Το νέο 5θυρο Ibiza αναμένεται να πατήσει τους τροχούς του σε ελληνικό έδαφος προς το τέλος του καλοκαιριού. Αργότερα αναμένονται οι 3θυρες εκδόσεις αλλά και οι FR και Cupra οι οποίες έχουν κλέψει τις καρδιές του νεανικού κοινού τόσο με τις καλές επιδόσεις τους όσο και με τις σπορ πινελιές στην εμφάνιση.