Ερευνητές ανακάλυψαν δύο νέα ορυκτά σε μετεωρίτη που έπεσε στη Σομαλία

University of Alberta Meteorite Collection

Δύο νέα ορυκτά που δεν έχουν εντοπιστεί ποτέ ξανά στη Γη ανακαλύφθηκαν από ερευνητές μέσα σε μετεωρίτη 16,5 τόνων που έπεσε στη Σομαλία το 2020.

Δύο ορυκτά που δεν έχουν παρατηρηθεί ποτέ στο παρελθόν στη Γη ανακαλύφθηκαν μέσα σε έναν τεράστιο μετεωρίτη που έπεσε στη Σομαλία το 2020. Τα ορυκτά αυτά θα μπορούσαν να περιέχουν σημαντικές ενδείξεις για το πώς σχηματίζονται οι αστεροειδείς.

Τα δύο νέα ορυκτά βρέθηκαν μέσα σε ένα μικρό κομμάτι του μετεωρίτη που ζυγίζει 70 γραμμάρια και λήφθηκε από τον μετεωρίτη El Ali βάρους 16,5 τόνων (15 μετρικών τόνων), ο οποίος έπεσε στη Γη το 2020. Οι επιστήμονες, σύμφωνα με το livescience.com ονόμασαν τα ορυκτά elaliite από τον μετεωρίτη και elkinstantonite από την Lindy Elkins-Tanton, διευθύντρια της Διαπλανητικής Πρωτοβουλίας του Arizona State University και κύρια ερευνήτρια της επικείμενης αποστολής Psyche της NASA, η οποία θα στείλει έναν ανιχνευτή για να ερευνήσει τον πλούσιο σε ορυκτά αστεροειδή Psyche για στοιχεία σχετικά με το πώς σχηματίστηκαν οι πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος.

“Κάθε φορά που βρίσκεις ένα νέο ορυκτό, αυτό σημαίνει ότι οι πραγματικές γεωλογικές συνθήκες, η χημεία του πετρώματος, ήταν διαφορετική από ό,τι έχει βρεθεί στο παρελθόν”, δήλωσε ο Chris Herd, καθηγητής στο Τμήμα Επιστημών της Γης και της Ατμόσφαιρας στο Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα. “Αυτό είναι που το κάνει συναρπαστικό: Σε αυτόν τον συγκεκριμένο μετεωρίτη έχετε δύο ορυκτά που έχουν περιγραφεί επίσημα και είναι νέα για την επιστήμη”.

Οι ερευνητές ταξινόμησαν τον El Ali ως έναν σύνθετο μετεωρίτη Iron IAB, έναν τύπο που αποτελείται από μετεωρικό σίδηρο διάστικτο με μικροσκοπικά κομμάτια πυριτικών αλάτων. Κατά την έρευνα του κομματιού του μετεωρίτη, οι λεπτομέρειες των νέων ορυκτών τράβηξαν την προσοχή των επιστημόνων. Συγκρίνοντας τα ορυκτά με εκδοχές τους που είχαν προηγουμένως συντεθεί σε εργαστήριο, οι ερευνητές μπόρεσαν να τα ταυτοποιήσουν γρήγορα ως πρόσφατα καταγεγραμμένα στη φύση.

Οι ερευνητές σκοπεύουν να ερευνήσουν περαιτέρω τους μετεωρίτες προκειμένου να κατανοήσουν τις συνθήκες υπό τις οποίες σχηματίστηκε ο μητρικός αστεροειδής τους. “Αυτή είναι η εξειδίκευσή μου – το πώς ξεχωρίζεις τις γεωλογικές διεργασίες και τη γεωλογική ιστορία του αστεροειδούς στον οποίο ανήκε κάποτε αυτός ο βράχος”, δήλωσε ο Herd. “Ποτέ δεν σκέφτηκα ότι θα συμμετείχα στην περιγραφή ολοκαίνουργιων ορυκτών μόνο και μόνο λόγω της εργασίας μου σε έναν μετεωρίτη”.

Η ομάδα εξετάζει επίσης εφαρμογές των ορυκτών στην επιστήμη των υλικών.

Ωστόσο, οι μελλοντικές επιστημονικές γνώσεις από τον μετεωρίτη El Ali μπορεί να κινδυνεύουν. Ο μετεωρίτης έχει πλέον μεταφερθεί στην Κίνα σε αναζήτηση πιθανού αγοραστή, γεγονός που θα μπορούσε να περιορίσει την πρόσβαση των ερευνητών στον διαστημικό βράχο για έρευνα.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις