Τα πρώτα σημάδια ζωής των ζώων πάνω στη Γη ίσως εντοπίστηκαν στον Καναδά

Φωτογραφία τραβηγμένη από τη Γεωλόγο, στην περιοχή που πραγματοποίησε τη μελέτη της. AP/Elizabeth Turner

Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από γεωλόγο στον Καναδά, βρέθηκαν απολιθώματα σπόγγου, τα οποία μπορεί να είναι και τα πρώτα στοιχεία ζωής από ζώα πάνω στη Γη.

Η γεωλόγος Elizabeth Turner, από τον Καναδά, σε έρευνα που πραγματοποίησε, ανακάλυψε ίσως τα πρώτα σημάδια ζωής των ζώων, που χρονολογούνται 890 εκατομμύρια χρόνια πίσω.

Η έκθεσή που δημοσιεύτηκε την Τετάρτη (28/7) στο περιοδικό “Nature”, αναφέρει πως βορειοδυτική περιοχή του Καναδά, η οποία έχει πλέον απόκρημνα βουνά, κάποτε ήταν προϊστορικό θαλάσσιο περιβάλλον.

Πολλοί επιστήμονες πιστεύουν ότι οι πρώτες ομάδες ζώων περιλάμβαναν μαλακά σφουγγάρια ή πλάσματα που μοιάζουν με σφουγγάρια που στερούνταν μυών και νεύρων, αλλά διέθεταν και χαρακτηριστικά απλών ζώων, όπως κύτταρα με διάφορες λειτουργίες ακόμα και σπέρμα.

Η χρονολόγηση των δειγμάτων είναι περίπου ηλικίας 900 εκατομμυρίων ετών και όπως δήλωσε ο Paco Cardenas, ειδικός σπόγγων στο Πανεπιστήμιο της Ουψάλα στη Σουηδία, “Το να ανακαλύψουμε απολιθώματα σπόγγου πριν από περίπου 900 εκατομμύρια χρόνια θα βελτιώσει σημαντικά την κατανόηση της πρώιμης εξέλιξης των ζώων”.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η ζωή στη Γη εμφανίστηκε πριν από περίπου 3,7 δισεκατομμύρια χρόνια. Τα πρώτα ζώα εμφανίστηκαν πολύ αργότερα, αλλά το πότε ακριβώς είναι ακόμη υπό συζήτηση.

Η γεωλόγος έκανε στο ίδιο σημείο ανασκαφές από τη δεκαετία του 1980. Γεωβιολόγος και ειδικός σφουγγαριών του Γερμανικού Πανεπιστημίου Gottingen, Joachim Reitner, σχολίασε: “τα υπολείμματα αρχαίων σφουγγαριών που βρέθηκαν, είναι ο μόνος τύπος οργανισμού που έχει αυτόν τον τύπο δικτύου οργανικών νημάτων”.

AP/ Elizabeth Turner

Μέχρι τώρα, τα παλαιότερα αδιαμφισβήτητα απολιθωμένα σφουγγάρια χρονολογούνται περίπου πριν από 540 εκατομμύρια χρόνια, από μια εποχή που ονομάζεται Κάμβρια περίοδος.

Άλλοι επιστήμονες ισχυρίζονται πως τα διαθέσιμα στοιχεία που είχαν έως τώρα δείχνουν πως τα σφουγγάρια εμφανίστηκαν πολύ νωρίτερα, περίπου πριν από ένα δισεκατομμύριο έτη. Τα απολιθώματα, όπως αναφέρει το AP, είναι ελάχιστα πριν από την Κάμβρια περίοδο, όταν τα ζώα ανέπτυξαν για πρώτη φορά σκληρούς σκελετούς, εξωσκελετούς και όστρακα.

Η χρονολόγηση πριν από 890 εκατομμύρια χρόνια είναι ιδιαίτερα σημαντική διότι, εάν επιβεβαιωθεί η ταυτοποίηση του σφουγγαριού, θα αποδειχθεί ότι τα πρώτα ζώα εξελίχθηκαν πριν από μια εποχή που το οξυγόνο στην ατμόσφαιρα και τον ωκεανό έφτασε σε ένα επίπεδο που οι επιστήμονες κάποτε πίστευαν ότι ήταν απαραίτητο για τη ζωή των ζώων.

Ωστόσο, πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι μερικά σφουγγάρια μπορούν να επιβιώσουν και με λιγότερο οξυγόνο.

Ακολουθήστε το News247.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις