Άγιοι Θεόδωροι: Με χρήματα της Motor Oil η σύνδεση του ΟΣΕ με βιομηχανίες

Άγιοι Θεόδωροι: Με χρήματα της Motor Oil η σύνδεση του ΟΣΕ με βιομηχανίες
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παρουσίασε με τη συμμετοχή των Διοικήσεων του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ) και της Εταιρείας ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) β Διυλιστήρια Κορίνθου Α.Ε το πλαίσιο συνεργασίας των δύο Φορέων, το οποίο εντάσσεται στη στρατηγική της ενίσχυσης των Συνδυασμένων Μεταφορών και της δημιουργίας συνθηκών εξυπηρέτησης των μεγάλων παραγωγικών μονάδων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Τρίτη, 29 Μαΐου 2018 Eurokinissi

Μια πρόταση που για 5 χρόνια δεν υλοποιήθηκε, έγινε πράξη με την αποφασιστική συμβολή του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη

Ένα πάγιο αίτημα που χρονολογείται από πενταετίας, η σιδηροδρομική σύνδεση των βιομηχανιών στους Αγίους Θεοδώρους με τη βασική σιδηροδρομική γραμμή του ΟΣΕ, γίνεται πραγματικότητα.

Σήμερα υπογράφηκε η σύμβαση συνεργασίας μεταξύ του ΟΣΕ και της Motor Oil, με τη συμβολή του Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και προσωπικά του υπουργού Χρήστου Σπίρτζη.

Η συμφωνία προβλέπει τη σιδηροδρομική σύνδεση με γραμμή 10 χλμ. από τους Αγίους Θεοδώρους μέχρι τον Ισθμό, όλων των επιχειρήσεων και όχι μόνο της Motor Oil, με το βασικό δίκτυο του ΟΣΕ. Η γραμμή θα συνδέεται στον Ισθμό και θα καταλήγει στη Motor Oil και θα βασιστεί σε υπάρχουσα γραμμή, ωστόσο θα υπάρξει η υποδομή για ηλεκτροκίνηση. Πλέον, θα εξυπηρετούνται όλες οι βιομηχανίες της περιοχής με ευρωπαϊκό τρόπο. Το κόστος του έργου θα φθάσει τα 12 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου από την Motor Oil και το έργο θα παραχωρηθεί ως δωρεά από την εταιρεία προς τον ΟΣΕ. Ενδεχομένως, επειδή το έργο εντάσσεται σε ευρωπαϊκά προγράμματα, να υπάρξει και κάποιας μορφής χρηματοδότησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η γραμμή αυτή δεν θα εξυπηρετεί μόνο εμπορευματικές μεταφορές, αλλά και επιβατικές και το σύνολο του έργου θα ολοκληρωθεί σε έναν με ενάμιση χρόνο από τώρα.

Επίσης, στο έργο συμπεριλαμβάνονται και 4 αγωγοί, ώστε να μεταφέρονται τα καύσιμα με περιβαλλοντικό τρόπο και όχι με βυτιοφόρα καθώς και δύο ακόμα αγωγοί οπτικών ινών, ο ένας που θα εξυπηρετεί τις βιομηχανίες και ο άλλος ανάγκες του ελληνικού δημοσίου.

«Εχουμε πει ότι προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να ολοκληρώνονται τα έργα. Ειδικά σε μια δύσκολη οικονομικά εποχή, πρέπει να χρηματοδοτηθούν από μεγάλες εταιρείες. Εχουμε μια πρώτη συμφωνία σύνδεσης από τους Αγίους Θεοδώρους μέχρι τον Ισθμό. Είναι παράδειγμα προς μίμηση. Θα εξυπηρετούνται όλες οι βιομηχανίες της περιοχής με ευρωπαϊκό τρόπο. Καταλαβαίνεται τα θετικά αποτελέσματα που θα υπάρχουν για όλους, πολίτες και επιχειρήσεις,» είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Επίσης, ο υπουργός ανάφερε ότι το έργο Θεσσαλονίκη – Ειδομένη προχωρά, ενώ το φθινόπωρο ολοκληρώνεται η ηλεκτροκίνηση από Αθήνα έως Θεσσαλονίκη.

Ο Γιάννης Κοσμαδάκης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Motor Oil, επισήμανε ότι «δίνεται η δυνατότητα μεταφοράς εμπορευμάτων με τρόπο οικονομικό και περιβαλλοντικά συμβατό. Είχαμε άριστη διασύνδεση με θάλασσα και στεριά. Τώρα θα έχουμε και με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Μας ενώνει με τη Θεσσαλονίκη.»

Ο Παναγιώτης Θεοχάρης, διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, επισήμανε ότι «ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει δραστηριότητα για να ενισχύει την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών σε όλο το δίκτυο. Σε αυτή τη διαδικασία θα υλοποιήσουμε συμφωνίες ανάπτυξης των εμπορευματικών μεταφορών, θα ενισχύσουμε προσπάθειες επενδυτών για έργα διασύνδεσης και θα είμαστε αρωγός τους. Είναι πολύ σημαντικό που εντάσσεται η Κορινθία στο έργο. Θα αξιοποιήσουμε όλο το υλικό. Ο ΟΣΕ θα συμβάλλει με τα μηχανήματα που έχει στην υλοποίηση του έργου.»

Καταλήγοντας, ο Γιάννης Βαρδινογιάννης, αντιπρόεδρος Motor Oil, αφού ευχαρίστησε όλους τους φορείς για την πρόταση που ήταν 5 χρόνια έτοιμη και υλοποιήθηκε σε χρόνο ρεκόρ καθώς και τον υπουργό για την αμεσότητα να ολοκληρωθεί, τόνισε ότι δεν κάνει πολιτική κουβέντα για το τι έφταιξε και δεν υλοποιήθηκε η πρόταση τα προηγούμενα χρόνια, επισημαίνοντας ότι ανέκαθεν το δημόσιο δεν βοηθούσε προς αυτή τη κατεύθυνση. «Ηταν αυτονόητο να μπορεί μια εταιρεία να συνδεθεί με το σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά τα αυτονόητα μερικές φορές είναι δύσκολο να γίνουν,» είπε.

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα