Ανατροπή στην αγορά φέτας στην Ελλάδα – Ποιος πέρασε πρώτος

Ανατροπή στην αγορά φέτας στην Ελλάδα – Ποιος πέρασε πρώτος
Τυρί φέτα (EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ) Eurokinissi

Κινητικότητα στην αγορά τυροκομικών στην Ελλάδα με εξαγορές και επεκτάσεις σε νέους τομείς. Ποιος μεγάλος παραγωγός φέτας ετοιμάζεται να μπει στην εκτροφή αιγοπροβάτων

Η αγορά της φέτας είναι μία από τις πλέον κατακερματισμένες καθώς σε αυτήν δραστηριοποιούνται δεκάδες εταιρείες με αποτέλεσμα ο πρώτος παίκτης να μην κατέχει ούτε το 20% της αγοράς. Το τελευταίο τρίμηνο του 2018 είχαμε ανατροπή στην κορυφή καθώς “κεφάλι” στα επώνυμα προϊόντα, τόσο στον πάγκο κοπής όσο και στο ψυγείο – πήρε η φέτα “Ήπειρος” με ποσοστό 14,8% σε όγκο και 16% σε αξία, αφήνοντας πίσω, για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, την γειτονική – σε επίπεδο παραγωγικών εγκαταστάσεων – Δωδώνη.

Σύμφωνα με τον κ Γιώργο Καραμπέτσο, Γενικό Διευθυντή της ΟΠΤΙΜΑ, της εταιρείας που παράγει την φέτα Ηπειρος, η πρωτιά αυτή επεκτείνεται και στις αρχές του 2019. Αξίζει να αναφερθεί ότι η ΟΠΤΙΜΑ Α.Ε. είναι η μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία στον χώρο των τυροκομικών προϊόντων. Στο portfolio της περιλαμβάνονται κορυφαία brands, όπως HΠΕΙΡΟΣ, Dirollo, Kerrygold, Adoro, Ταλαγάνι Αποστόλου, Λογάδι και Λεβέτι.

Όπως ανέφερε χθες, στο περιθώριο εκδήλωσης για την παρουσίαση του “Κατίκι Δομοκού – Ορεινές Πλαγιές” που πρόσφατα εξαγοράστηκε από την ΟΠΤΙΜΑ, ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Στέφανος Παντελιάδης, το 2020 η εταιρεία θα προχωρήσει για δημιουργία πρώτυπης μονάδας εκτροφής αιγοπροβάτων, άνω των 2.000 ζώων, στην περιοχή της Άρτας όπου διατηρεί και το εργοστάσιο της Ήπειρος.

Επένδυση στο Κατίκι Δομοκού

Όπως αναφέρθηκε στην εκδήλωση το Κατίκι Δομοκού που απέκτησε από την αλλαντοβιομηχανία Νίκας, ο σχεδιασμός είναι για διπλασιασμό των πωλήσεων μέχρι το 2021. Οι πωλήσεις αυξάνονται με ρυθμό άνω του 10% και ο τζίρος του προϊόντος διαμορφώθηκε στα 3,5 εκατ. ευρώ τη χρονιά που πέρασε, όταν η συνολική αγορά των τυριών επάλειψης υπολογίζεται στα 40 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία ΔΟΜΟΚΟΣ που παράγει το Κατίκι Δομοκού – Ορεινές Πλαγιές το ίδιο διάστημα παρουσίασε λειτουργική κερδοφορία φθάνοντας τις 450.000 ευρώ από ζημιές 160.000 ευρώ. Η επένδυση της OΠΤΙΜΑ στο εργοστάσιο της ΔΟΜΟΚΟΣ έφτασε τα 2,5 εκατ. ευρώ το 2018 ποσό μεγαλύτερο της συνολικής επένδυσης που έγινε στο εργοστάσιο τα τελευταία 15 χρόνια.

Σύμφωνα με τον κ. Καραμπέτσο η διείσδυση του προϊόντος στα νοικοκυριά φθάνει στο 17% ενώ σε ποσοστό 95% των καταναλωτών που το δοκίμασαν το ενέταξαν στην καθημερινή τους διατροφή. Εκτός από την ελληνική αγορά το Κατίκι Δομοκού εξάγεται μόνο στην Αγγλία και συγκεκριμένα σε ελληνικά εστιατόρια, μέσω της “αδελφής” εταιρείας της ΟΠΤΙΜΑ, Epiros UK.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα