Αυτές είναι οι 10+1 μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα

Αυτές είναι οι 10+1 μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα

Ποιοι κατέρρευσαν και και ποιοι μάζεψαν το περισσότερο χρήμα την περασμένη χρονιά. Στοιχεία με βάση τους ισολογισμούς από το "Πανόραμα των Σούπερ Μάρκετ 2016".

Το 2015 ήταν μία πολύ ιδιαίτερη χρονιά για την αγορά των σούπερ μάρκετ που χαρακτηρίστηκε από την κατάρρευση δύο ιστορικών αλυσίδων, την Μαρινόπουλος και της Βερόπουλος. Μία χρονιά που είχε έντονα σκαμπανεβάσματα λόγων capital controls και παρατεταμένης (τριπλής) εκλογικής περιόδου (σ.σ. δύο εκλογικές αναμετρήσεις και ένα δημοψήφισμα).

Σε ότι αφορά τις πωλήσεις φαίνεται να βγαίνουν αλώβητα καθώς τα στοιχεία των ισολογισμών των 44 αλυσίδων της φετινής έκδοσης «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ» δείχνουν μία καλή σχετικά εικόνα με μία ελάχιστη μείωση κατά 0,07% (5,97 εκατ. ευρώ) στα 8,45 δισ. ευρώ, σε αντίθεση με τις εκτιμήσεις της ΕΛΣΤΑΤ για το σύνολο της αγοράς.

Οι 10 μεγαλύτερες επιχειρήσεις κατέγραψαν λίγο μεγαλύτερη μείωση στις πωλήσεις τους κατά 0,48%, δηλαδή κατά 36,06 εκατ. ευρώ φτάνοντας τα 7,50 δισ. ευρώ, ποσό που αντιπροσωπεύει το 88,68% των πωλήσεων του δείγματος. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στις απώλειες πωλήσεων της Μαρινόπουλος, κατά 281,62 εκατ. ευρώ (-18,14%)που τη μεταθέτουν στην 3η θέση, και δευτερευόντως της Βερόπουλος, κατά 40,01 εκατ. ευρώ (-8,77%). Αντίθετα, νέα σημαντική αύξηση παρουσίασαν οι αλυσίδες που βρίσκονται στις θέσεις 11 έως 20 ως προς τις πωλήσεις, με άνοδο κατά 3,87% ή 25,42 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 682,62 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιπροσωπεύει το 8,08% του συνόλου.

Από την λίστα που ακολουθεί απουσιάζει η Lidl η οποία λόγω της εταιρικής της μορφής (σ.σ. κάθε κατάστημα αποτελεί Ομόρυθμη εταιρεία) δεν δημοσιεύει ισολογισμό. Σύμφωνα όμως με εκτιμήσεις οι πωλήσεις του υπολογίζονται  σε 1,2 δισ. ευρώ, δηλαδή στην 3η ή στην 4η θέση.

Τα στοιχεία που παραθέτονται προέρχονται από την έκδοση Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2016 της Boussias Communications και παρουσιάζουν τις 10 μεγαλύτερες αλυσίδες με βάση τον κύκλο εργασιών τους το 2015 και την διαφοροποίηση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

1. Όμιλος Α Β Βασιλόπουλος 1,945 δισ. ευρώ (+8,62%)

2. Όμιλος Σκλαβενίτης 1,744 δισ. ευρώ (+40, 79%)

Κατάστημα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης

 

3. Μαρινόπουλος 1,271 δισ. ευρώ (-18,14%)

 

4. Μασούτης Διαμαντής ΑΕ 751,6 εκατ. ευρώ (+1,28%)

 

5. ΜΕΤΡΟ ΑΕΒΕ (MyMarket, Metro C&C) 736,2 εκατ. ευρώ (+5,58%)

 

6. Πέντε ΑΕ (Γαλαξίας) 473 εκατ. ευρώ (+2,34%)

 

7. Βερόπουλοι Αφοί 416,1 εκατ. ευρώ (-8,77%)

 

8. Market In AEBE 186 εκατ. ευρώ (+9,4%)

 

9. Κρητικός ΑΕ 144 εκατ. ευρώ (12,13%)

 

10. ΙΝ.ΚΑ. 141,4 (-1,44%)

 

– Με πληροφορίες από το selfservice.gr

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα